Leifs verden, del 2 (side 28)

Har hatt denne Apistoen selv for noen år siden ,absolutt en stor favoritt,nydelig fisk
Frister fakstisk til å få noen igjen ,men da må jeg først få et ledig kar
Jeg tar likevel sjansen og kopierer inn her. Sikkert mange andre også som ønsker info på dette:::::::

Heisann!

Det er veldig enkelt å legge ut et stort bilde:

-Først skriver du et vanlig innlegg og legger inn bildene på "normal-måten". Post dette innlegget.

Så:

1. Åpne bildet i stort format ved å klikke på det.
2. Høyre klikk på bildet --> Klikk på "Kopier bildeadresse" eller "Kopier bildenettadresse"
3. Gå inn på "endre innlegg"
4. Klikk på denne: *** og "lim inn" i boksen som popper opp.
5. Klikk ok!

*** fikk ikke med dette bilde, men det er bildet ved siden av hyperlinken (tror jeg det heter) til høyre for den

Inaktiv bruker
lol akkurat ferdg å lese det i tråden hans så finner jeg det her også men takk loffa, tror nok ikke noen blir sint for det må si jeg har hengt meg opp i den fisken din, er noe ved den jeg virkelig liker men så har du masse flott fisk også da
Sølvi Gullaksen
Har hatt denne Apistoen selv for noen år siden ,absolutt en stor favoritt,nydelig fisk :) Frister fakstisk til å få noen igjen ,men da må jeg først få et ledig kar :(




Bitaeniata er den du tenkte på Sølvi? Eller var det borelliien? Kan selv sitte i timevis til langt utpå morgenkvisten å lese og se på bilder av apistogramma. Blir ikke lei av det heller. Desverre er det ikke så veldig mange en får tak i, i butikkene, bare et mindre tall.

Men om en har muligheter til å reise litt rundt på auksjoner, kan en ha flaks å skaffe seg noen sjeldne apistoer, til en ikke avskrekkende penge. Husker ikke helt men mener jeg gav 260 kr for det vf paret når jeg kjøpte det på auksjon i Drammen.

Det lar seg ikke måle i penger for slike flotte fisk. Jeg måler heller gleden det gir meg og all den tid jeg ser inn i karene mine her gleder jeg meg mer enn noen gang.

Bildet viser Borellii hua som graver for harde livet og hannen utenfor kun gjør seg kostbar... Kanskje hun får lurt han en dag?







[External Image]
Det var Borelliien jeg mente
Har hatt div. Apistoer opp igjennom årene men denne har jeg likt best
Solosuper
lol akkurat ferdg å lese det i tråden hans så finner jeg det her også:) men takk loffa, tror nok ikke noen blir sint for det:) må si jeg har hengt meg opp i den fisken din, er noe ved den jeg virkelig liker:) men så har du masse flott fisk også da:)



Jeg var så heldig å fikk se fisken i Drammen før auksjonen begynte. Bar faktisk fisken fra fiskemottaket og inn i lokalet :- =)

Tanken var om jeg ikke fikk kjøpt noe annet, skulle jeg ihverfall ha disse. Kjøpte også noen Apistogramma "Pebas" yngel senere i auksjonen. Ja det er mange flotte Apistoer, og har vel 7 slag nå om jeg ikke husker feil. Desverre mangler jeg hue til denne hannen og huer av Hongsloi og Commbrae (de to jeg kjøpte var hanner desverre)

Hongsloiene er ikke noe problem å få tak i, men det er værre med Bitaeniata hue som er VF. Men jeg må ha fra "Momon" da det er fare for hybrider med andre av samme slag, men ikke samme lokasjon.

Bilde 1. A. Commbrae han
Bilde 2. Det graves og det gaves og det graves og.....
Bilde 3. Den dominante A. hongsloi hannen
Har vært en tur i akvariekjellern og lagt ut noen laminat lengder for å se hvordan tanken min ble i praksis. Hadde bare 5.6 lengder liggende, men får en viss anelse om hvordan det kunne bli. Det matcher jo beisfargen på reolen og synes ikke det ble så gale =)

Har ikke lagt det i lengderetningen, men fra reolen og ut. En lengde ut ser ut som å bli en grei plattform. Antar jeg må legge 2 lag underlag, da gulvet er så utrolig ujevnt




[External Image]
Har også tatt noen nye bilder i dag....

Apistogramma "Pebas"
Apistogramma macmasteri (Pebas og mc yngelen går sammen )
Foringstid i ancistrus yngel karet


Det blir flott, du må da hatt laminaten i bakhodet da du valgte farge? Men laminat - du har sikkert kvalitetslaminat og søler mye mindre med vann enn meg, for vår stuelaminat til 69,50 pr m2 spriker i alle skjøter etter ett år med akvarier. I stua blir jeg nedstemt når jeg foreslår vannfast verkstedgulv, men i et akvarierom...
Linda & Ove
Det blir flott, du må da hatt laminaten i bakhodet da du valgte farge? Men laminat - du har sikkert kvalitetslaminat og søler mye mindre med vann enn meg, for vår stuelaminat til 69,50 pr m2 spriker i alle skjøter etter ett år med akvarier. I stua blir jeg nedstemt når jeg foreslår vannfast verkstedgulv, men i et akvarierom...



Hadde vel ikke laminatet i hodet når jeg beiset reolveggen. I allefall ikke fargen. Tanken først var en rødfarge, men å betale 349 kr for en liter synes jeg var drøyt!!

De som ligger der på bildet er noe jeg har igjen fra det jeg la i korridoren her når vi flyttet inn i sommer. Er jeg heldig er det mer å få tak i, i samme fargen.

Vannsøl har jeg minimalt med under vannbytter da jeg bruker slange, begge veier. Har som regel en par hånkler liggende i tilfelle. Skal også se om jeg får laget en festeanordning for slangen når den er i karet for uttømming (vannbytte).

Ellers er det ikke all verden å bytte evnt annet hvert år :=)

Bildet er fra det flotte sverddrager paret jeg har. Bare se hannens flotte farger i glansen.....

[External Image]
Har du fått noen yngel på sverddrager parret ditt enda?
frosken
Har du fått noen yngel på sverddrager parret ditt enda?



Nei Frosken, har ikke fått noe enda. men ser ut som det er noe på gang nå. Er ikke så "slank og lekker" (hehe) som når hun kom hit.

Hun er ganske stor så antar det tar litt tid å fylle den kroppen..... hm med unger mener jeg.... Så morsom jeg var i dag da....

Det er yngel på gang der, men foreløbig er det ganske så blankt. Er ikke helt mørk bak enda. 1-2 uker børe være småtteri her?

Synes det paret er så flott, men selger dem sammen med de to bettaene jeg har når jeg har fått noen yngel av disse sv,d.

Akkurat nå og siden dem kom har de gått i mallekaret på 160L. Han har sluttet å mase på henne slik han gjore i starten. Han har kanskje skjønt at han allerede har smelt a på sjukka? Hm



[External Image]
Vet ikke helt hva som skjer,men jeg får ikke epost når det postes nye innlegg her...
Har lest alle e-mailene som jeg har fått så det skal ikke være noe problem,men får prøve igjen her og klikker på boksen under:

Send meg epost når noen svarer på innlegg i tråden
Animorpher
Vet ikke helt hva som skjer,men jeg får ikke epost når det postes nye innlegg her... Har lest alle e-mailene som jeg har fått så det skal ikke være noe problem,men får prøve igjen her og klikker på boksen under: Send meg epost når noen svarer på innlegg i tråden



Desverre vet jeg ikke grunnen til dette, men har selv opplevd dette. Husker ikke hva jeg gjore, men alt er iallefall greit nå om dagene

bilde 1. Nye karet som Pebas og macmastreiene har fått satt opp (73L)
bilde 2. Nevnte yngler
Bilde 3. Kardelen til Borelliiene (karet hvor Borellii og commbrae holder hus)

Ettersom det er mange med Apistogramma som følger tråden min vil jeg her komme med et spørsmål, som jeg håper iallefall en av dere kan hjelpe meg med.

Som dere vet har jeg en 160L som er delt i 2x80L. I venstre delen har jeg commbrae 1+4. Den største hua har vært gul som ei sol og klar for leik i flere dager, men hannen viser ingen intresse for akkurat denne hua

Kan nok forstå hans problem med fire huer.....

Så mitt spørsmål:

Vil det øke hans intresse om di 3 andre huene flyttes, slik at det er kun det paret igjen? Har fått vite at disse er ganske så monogame og ville kanskje tro dette ville hjelpe. Han ville da kun ha denne ene hua og hygge seg med og de andre "uromomentene" blir borte. Har også forstått at jeg trenger større plass til disse om jeg skal fortsette å ha de i sammen.

Tar med et spørsmål til
Om jeg skulle være heldig å få tak i en han til, vil 2+4 gå greit sammen i en 128L?

[External Image]
"the need to breed" sørger som regel for at fisk som ikke har noe partnervalg parrer seg med den som er tilgjengelig. Det er ofte slik hybrider oppstår i akvarier.
Nå er det vel heller ikke utenkelig at han avlegger hunnen en kort visitt mens han kurtiserer en annen?
Har du mulighet er det sikkert ikke dumt å forflytte de andre hunnene eller noen av de.
Hvor aggressive disse hannene er har jeg ikke peiling på.
Takk for svar Ola. Jeg flyttet de tre andre huene i natt og fjernet noe av mosen, samt at jeg sjekket hula for å være sikker på at det ikke likevel var egg der, noe det ikke var.

Så når jeg la meg var sanden jevn utenfor hula. Nå er det gravearbeid igjen og ser ut som hun satser på en jobb i kommunen her. Hun jager fortsatt på hannen. Om han "har lyst" har han kun henne som alternativ. Tror dette vil gå i boks i løpet av kort tid. Det blir iallefall noen spennende dager fremover Ola

Er vel ikke lenge før jeg ser cacatuoides hua på tur med di få ynglene sine heller tenker jeg. Eggene kom 19.01 så det er vel straks tid for det. Er vel +/- 2 uken en regner

Når det gjelder disse Borelliiene er det litt rart at det er hua som jager/flyr etter hannen for å få til en leik. Er ikke ofte jeg har sett dette. Som regel er "vi" gutta som jager for "leik", hehe.

Huene flyttet jeg over til commbraene. Disse "kjenner" hverandre og er fanget på samme plassen. Vet ikke helt om disse kan krysse seg, men om egg skulle komme mot formodning, vil disse eggene taes ut og kastes. Hybrider aksepteres ikke hos meg
Bilde 1. Til ære for Sølvi......
bilde 2. Er det veiarbeid her eller.....
bilde 3. Du får nok klare deg med kjeller etasjen i natt
He he ,ikke værst ,ser bra ut det der
Helv... mobile bredbåndet, datt selvfølgelig ut når jeg har sendt et langt innlegg med bilder. En ting er garantert og det er at neste gang skal jeg ha trådløst... Når dette abbo går ut. Største driten som finnes, kutter og detter ut i hytt og pine. Hvordan kan de selge slike møkka abbonent egentlig? En skal vel ikke være nødt for å bo på taket av slottet for å ha dekning. Best i test liksom!!!!!

Jaja prøver med bilder av gromgutten en gang til da....

[External Image]




[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap