Anders' akvarierom [NR. 1] (side 28)

Plussmedlem
mona o
[QUOTE=Anders K]...fanget 10 Corydoras caudimaculatus. Disse skal over i 54 literen til de blir solgt (noe som har vist seg å være vrient med denne arten...)


Noe så merkelig at de er vanskelig å selge?! De småprikkete sjarmtrollene skulle man jo tro var lettsolgte. Prikkete Corydoras-arter pleier å være det. Snodig altså!

Er det forresten de jeg hadde....? Var det du som kjøpte mine den gangen....? (tilgi at jeg ikke husker hvem som har kjøpt hva, for jeg har solgt MYE)


PS! Jeg har fått hentelapp fra posten om pakke fra deg i dag, Anders! Skal hente den etterpå når gubben kommer hjem fra jobb med bilen.

Ja, det er rart, for annonsen har stått en stund uten respons. Og tror ikke prisen er for ille.
Det er nok ikke de du hadde, disse ble kjøpt på en auksjon. Om de har vært hos deg i sin tid aner jeg jo ikke, vet ikke hvem som var selger heller. De ble ihevrtfall solgt som guapore...

Så bra plantene har kommet! Har det gått bra med dem?
Anders K
Så bra plantene har kommet! Har det gått bra med dem?

Jada, jeg har forresten svart på det i min egen tråd
Takk for "handelen"! Det var rasende billig, hehe
Plussmedlem
Nå har 20 Corydoras dratt ut av huset, solgt og hentet. Det var gruppen med 10 Corydoras caudimaculatus, og de 10 Corydoras panda-ungfiskene som var salgsklare.

Nå har jeg altså 1 art mindre... også går det ut èn art til.
Plussmedlem
Det skjer ikke så mye her om dagen, bortsett fra at antakelig alle Green Laser-eggene som "skal klekke" er klekket, så nå går det nok en hel haug med småtasser i det akvariet Håper det ihvertfall.

Ellers orker jeg ikke gjøre så mye annet en det som er absolutt nødvendig, jeg er helt utmattet om dagen. Svimmel, feber av og til, utrolig slapp, sliter litt med søvn, vond litt i noen ledd... og mye mer som er litt uvanlig. Noe er galt, men det er ikke noe vits i å lage dette til en sykdomstråd Skal til legen i dag. Jeg er nervøs, men nå må jeg finne ut av det. Jeg blir jo bare verre!


Så nå blir det nok mindre skriving om dagen. Tenkte likevel det var greit å ta med en oppdatering ang. eggene, som ser ut til å ha klekket fint
God bedring Anders, og så håper vi det "bare" er et gjenstridig virus.

Og så krysser jeg fingrene for at maaange skjønne, grønne vokser opp
Plussmedlem
Sissimor
God bedring Anders, og så håper vi det "bare" er et gjenstridig virus. Og så krysser jeg fingrene for at maaange skjønne, grønne vokser opp ;)


Takk, det er alltid hyggelig med god bedring-ønsker Legebesøket i går førte til besvimelse og en enda mer utmattet meg :p Nei, NÅ føler jeg meg passe hypokonder her...!

Ser ut som det yrer av liv hos de små Green Laserne Det er godt å se! De fra plastboks ble sluppet i karet sammen med dem i går, for i går var første glipp på daglig yngelstell! Med formen min for tiden tenkte jeg at det var like greit; da har jeg 1 mindre ting å tenke på Var greit å slippe de rett oppi, for verdiene der var de samme som i boksen deres. Men dette blir ikke mitt siste boks-oppdrett, og forhåpentlig blir det mer vellykket neste gang. Det er ikke mange igjen fra boksoppfôringen...

I dag må jeg forsøke å lade opp kreftene til å bytte litt vann Merkelig, men alt er liksom mer slitsomt enn vanlig, så jeg ligger noen dager på etterskudd med det meste for tiden

Håper du blir bedre til jul, Anders!
Plussmedlem
mona o
Håper du blir bedre til jul, Anders! :)

Tusen takk for det!

________________________________________________________________________
Jeg var på den lokale zoobutikken for å kjøpe inn noen ting som manglet her i dag, og da fikk jeg med meg to ting ekstra hjem, som vanlig :p Det ene var at jeg fikk en kopi på listen av fisk de kunne ta inn av Corydoras. Og jada, her var det en del lekre Corydoras! Skal sjekke ut de som er mer ukjente for meg nå, men tre arter på lista fikk meg veldig interessert;

Corydoras condiscipulus, Corydoras oiapoquensis og Corydoras weitzmani Tre av mine største ønsker! Den jeg aller helst vil ha er condiscipulus. En art jeg har drømt om lenge. Jeg må forhøre meg om pris, og tenke plass... så det tyder på at fler arter må ut her!
Hvis jeg får tak i condiscipulus er jeg veldig fornøyd, men de har nok veldig stiv pris! Disse er viltfangede, også. Dette er en art jeg har hatt lyst på en stund, sammen med C121. Det er to arter jeg MÅ få tak i! Og nå kan jeg ha sjansen til å få tak i den ene, men man vet jo aldri helt hva man egentlig får.


Også kjøpte jeg meg en Corydoras-bok Dessverre på svensk, noe som ikke er heelt lett å lese... hadde det enda vært på dansk! Men den var så billig at jeg måtte ha den, så må jeg prøve å finne den på lettere språk senere! Den heter "Min Pansarmal", og er skrevet av Frank Schäfer. Jeg TROR det er litt interessant stoff i den, egentlig, men jeg har ikke startet å studere den riktig enda Skal oppdatere om tankene mine rundt boken senere

[External Image]
Plussmedlem
I dag ble yngeloppfôringen i plastbokser lagt på hylla for denne gang, bokstavelig talt Men jeg lurer litt på om jeg bare skal pælme de "lokkene" til boksene, altså. De har jeg ikke stor bruk for, og de er ikke så utrolig dekorative heller, da! :p

[External Image]

Så nå går alt av Green Laser yngel i en 98 liter. Det er forresten litt feil, for det går noen få yngel i akvariet til den voksne gruppen også. Jeg gleder meg helt vilt til at denne gjengen begynner å få laser-striper sånn som de voksne Så får jeg håpe at foreldrene er de med aller flottest laser-stipe da, hehe
Plussmedlem
Oiapoquensis er en skikkelig søt, liten cory... Hentet noen slike hos Erik J i Oslo forrige uke....
Plussmedlem
Oiapoquensis er skikkelig søt, den, og derfor har jeg så lyst på den

Legger bare ved et bilde av listen jeg fikk med. Det var noen lekkerbiskener her, da!


[External Image]
Er det en Imazo-liste du har der?
Plussmedlem
Rita Revestrek
Er det en Imazo-liste du har der?


Jeg må være ærlig å si at jeg vet ikke Dumme meg som er ganske susete i hodet om dagen glemte å spørre. Men jeg må tilbake en annen dag og spørre litt om priser, da får jeg spørre om det er Imazo eller hva det er.
Plussmedlem
Jeg lurer på å starte på en liten ominnredningsjobb en dag nå. 98 literen til Green Laser ser litt rotete ut, og jeg kunne tenke meg å sette inn en litt større trerot her. Den jeg har nå er ganske liten.

Jeg har en sånn små-kul rot liggende jeg tror kan passe inn her, en litt stor rot. Kanskje det er noe jeg kan jobbe med, da!

Til slutt et bilde av akvariet pr. i dag. Dårlig, men det går an å få et lite inntrykk av hvordan det ser ut. Det er liksom ikke veeldig pent...


[External Image]
Plussmedlem
Nå har det akkurat kommet pakke til meg på døra. Det var filterbøtten til Eheimfilteret jeg lånte og knuste bøtten på, og den har endelig kommet

Det er mitt eget filter som går i 230 literen nå, da, for reservedelen som var kaputt er byttet med en ny. Men det bråker fortsatt, så det er bare et spørsmål om tid og penger før jeg kjøper et nytt

[External Image]
Plussmedlem
Ønsker alle AF-folk en riktig god jul

Kos dere med mat, hobbystell, samvær med familie og alt som hører julen til. Skulle hatt bilde av en Corydoras med nisselue her nå, men det har jeg ikke, så da får det bare være


Nyt julen og ferie!
Takk det samme til deg Anders.
reiser i morgen tidlig sørover til Lyngdal for noen juledager. Mulig jeg på vei hjem plukker opp noen APISTOGRAMMA BITAENIATA. Det er iallefall planen. 2x3 ville være midt i blinken. Skal spise godt julaften, men alkohol blir det ingenting av da. Det tar jeg når jeg kommer hjem. Du vet sørlendinger og alkohol.... bibelbeltet.....

Kos deg masse Anders ;- =)

Julehilsen fra Leif og fiskene
Plussmedlem
I dag er prosjekt nr. 1 og få fisket ut den enslige Corydoras scultzeien som går i akvariet sammen med Corydoras eques. Denne kom feil. Jeg skulle kjøpe 5 eques i en butikk, og fikk med den siste på kjøpet for at den ikke skulle bli så "alene". Men den ene var jo da den vanlige schultzei, så...

Men i dag vil jeg fiske ut denne og plumpe den nedi sammen med pandabarna i 54 literen. Tenkte å gi bort den svære dama til zoobutikken, de har schultzei inne.
Jeg vil gjøre det UTEN å ta ut alt av innredning - håpløst prosjekt :p Fiskene bare suser under den store, grenete redmoor-rota så fort de ser hoven. Blæh, dette blir lett. Men ut SKAL den dumme greia der Det blir litt som "den stygge andungen", hehe
Hei! Synes det er morsomt og se her i din tråd
Synes det er kult at du har ditt eget akvarierom.. Ønsker meg et sånn ettervert som jeg blir bedre med dette akvarielivet mitt ::
Jeg digger i alle fall og lese her
Plussmedlem
Tusen takk for hyggelige ord! Det er veldig fint å få høre at noen følger med i tråden min.
Følger med i din også, og jeg må si at jeg er imponert over fremgangen din og viljen din til å lære og forbedre deg. Mange blåser i hva mer erfarne akvarister sier, men heldigvis ikke alle
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap