Apistogrammet (side 28)

Hei Cathy! Det er bare hyggelig at du viser bilder til en venn i USA, og jeg setter veldig pris på at du liker det. Det begynner å bli noen timer med slit bak det, så det er klart det er litt moro at jeg kan dele det med noen andre enn meg selv også he he he. Oppsettet i karene & rommet forøvrig er inspirert av TomC, så du får slenge inn en link fra tomc.no i samme slengen.
(Når èn lanseres i US er det vel viktig med takketaler og sånn )

Ellers oppdaget jeg at fiskebasen hadde oppdatert Apistgramma sp. "Black-chin" til det nye artsnavnet Apistogramma allpahuayo. Så da sende jeg inn to bilder av min flotte hanne med lokasjon Rio Pintoyacu. Det ene ble publisert idag. Kommer nok til å knipse et bilde av en hunne også, da det fortsatt ikke finnes i bildebasen.

Sist, men ikke minst... Nå har jeg endelig fått banket fra hverandre porsareolen, og fjernet ufjernlige porsakryss. Det betyr starten på montering i morgen, så nå føler jeg det går forover igjen!

En ny stor dag i min Apistogramma-tilværelse

Akkurat nå utforsker et par Apistogramma sp. "Papagei" sitt nye habitat på 160liter. Herlig å få på plass min art nr.9. Gleder meg til å observere og utforske litt mer rundt lokasjon mm... som vanlig er jeg på etterskudd her he he he. Bildene får komme, når paret har finnet seg til rette...

Takk for det.
Og gratulerer med bilde i basen
Cathy
Takk for det. Og gratulerer med bilde i basen :)


Thanx! Fikk jaggu meg et bilde til godkjent i dag også gitt... Gleder meg til å få tatt noen bilder av mitt nye par Apistogramma sp. "Papagei" også. Virkelig en flott art jeg har ventet leeeeeenge på... Det er bare nydelig å ha fått de på plass.
Og artig for alle oss som er fasinert av disse artene Gratulerer igjen :P
Hmmm. Var det deg jeg bød mot på LOAK sin auksjon eller har du fått dine annetsteds fra?
Hei Truls! Jeg lo godt når jeg oppdaget at du hadde fått Apistogramma sp. "Papagei" i ditt habitat he he he. Det var forøvrig ikke meg du bød mot... kunne ikke ha falt meg inn å presse prisen opp for deg heller . Jeg er jo tross alt alt Mr. Grei.

Så da har vi hatt Apistogramma panduro samtidig, og nå Apistogramma sp. "Papagei". Bare si ifra hvis du lurer på hva du får neste gang he he he

S

Hehe. Vi kjenner jo ikke hverandre fysisk så det hadde vært deg uforskyldt. Dessuten var det 2 grupper på 1+2. Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe den første. I retrospektiv var ikke det det lureste eftersom den andre hadde større eksemplarer og gikk for mindre. Men hadde bestemt meg for at jeg skulle ha og om jeg hadde latt den første gå og den andre ble styggdyr og jeg ble utbydd da.... vel. Mareritt.

Neste gang tror jeg nesten jeg må ha Borellii... ellers vil nok ikke Stine Sofie hjelpe meg med å slippe å gå på IKEA. Og det å ikke gå på IKEA er veldig viktig for meg.
Da høres det ut som auksjonen til Larvik&Grenland-akvarieklubb er tingen for deg Truls! Mener Apistogramma borellii er blant Apistoene som går under klubba der... Men det er jo et stykke for deg ned hit selvsagt. Enklere for meg... et par hundre meter. Heeelt passe!
Så utrolig flott det har blitt med reolen! Mye som skjer på 3-4 mnd ja! En vakker dag, skal jeg også få ordnet med en reol og en hagedam Men det får holde med å se på andres foreløpig
Tro nok den skyldige motbyderen på papagei heter Knut, heldige meg vet hvor han jobber

For makan til flott fisk...
Grattis med bilder i basen Simen. Selv fikk jeg inn et i dag av Apistogramma Sp. "matses"

Har begynt med taket i dag, panel. Er vel knapt halvveis, men det er da en start. Skal høre med JRR om jeg kan haike med dem nedover. Han nevnte noe om kokstad eller gogstad krysset? Får da min bedre halvdel til å evnt kjøre meg ned dit. Æsj!! Liker ikke være så avhengig av andre for å komme meg rundt. Men får vel akseptere det, da jeg ikke har noen annen utvei

Ellers da, funnet plass til dine 2x160L?

Ser fortsatt Apistogramma pantalone yngler i 222L og det gleder meg. Tipset ditt om torv, ja det har nok hjulpet. Når ei strømpe kun henger ned i karet, hvor lenge vil denne ha noe effekt, og når må jeg bytte den ut?

Er en ganske god porsjon og så tykke bein har nok ikke jeg sett i min seng iallefall.....
Når jeg nå ser på forsiden/startiden her hva angår: Siste godkjente bilder i kunnskapsbasene, så ser jeg at 4 av 5 bilder er av Apistogramma.

Tøft at vi begge er innvolvert i grunnen til det. Send inn flere bilder Simen.
Ha er utrolig flott dag!!!
Hm. Knut traff bedre på taktikken enn meg... slubbert!

Gleder meg til å se hvordan den blir når den vokser opp. Ser at den største hannen øker litt i blåskimmer fra dag til dag.
Har ingen erfaring med å legge torv med strømpe løst i karet Leif... Men krysser fingrene for dine pantalone'r! Og uansett farge i taket blir det helt kænon! Jeg skulle ha det svart selv, men ble overtalt til hvitt. Har ikke finni plass til 160literene, men leker litt med div løsninger - så det finnes håp (for litersyken)! Ha en riktig god dag videre til deg også (og Linda og Truls og N-broen og alle andre som tilfeldigvis skulle forville seg inn på denne siden!)

Og når det kommer til størrelsen Truls, er det også artig å følge dem i oppvekst mm. Du får se på det som du har de lengre enn budrutinerte KNUT he he he. Jeg fikk selv et par med en større hunne... ikke likt your Callahan. Det var lekstendenser før jeg hentet dem, så jeg håper lykken og harmonien varer

I dag blir det litt mer arbeid med porsa-reolen og innkjøp av sand... ja, også titte på mine nye glis - Apistogramma sp. "Papagei" med lokasjon Rio Ampiyacu.

De synes i det minste det er snadder med røde mygglarver både de 2 bittesmå og den store.
Apistogramma sp. "Papagei" med lokasjon Rio Ampiyacu. Hannen (bilde1&2) er fortsatt litt sky, mens hua (bilde3) er stadig framme å titter... Endelig er mine Apistoer på plass!!!
Og så et bilde av mine Apistogramma cf. "Huascar"... Dette har blitt et skikkelig loveboat-kar!
Porsa-reolen passer ypperlig bak i kroken. Karene må sjekkes for lekkasjer, før jeg smeller igang med sand osv.

Se bort fra baksiden på det nederste karet, 200litern. Inni karet vises selvfølgelig den svarte siden, som i mine andre kar. På toppen ser man 105literns bakside. Den er dekt av sort solskydd kjøpt på biltema... mulig jeg må ha noe mørkere etterhvert.
Da har jeg rettet opp info ang bildene på 557..., her kommer flere godbiter!

Bilde nr.1, Apistogramma rositae-hannen fra Rio Santiago-vassdraget. Endelig i ro!

Bilde nr.2, skulle prøve å få et knips av ei hue i Apistogramma allpahuayo-karet. Men neida... hvem andre en linselusa kommer fram - hannen!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap