Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 29)

Her er et bilde av mine nye C. trilineatus (det eneste bilde som ble skarpt). De er en fin gruppe på 6 stk som går sammen med 9 C. panda.
Corydoras c-016
Ny corydoras ankommet. Denne er i slekt med Melini men har lang snute.
Helge W:

Hva er forskjellen mellom C-016 og Corydoras simulatus?
(personlig synes jeg likheten med C. metae er større enn likheten med C. melini)

TEST;
Corydoras simulatus
Haraldschultzi
nå kan jeg endelig komme med noen bruk bare bilder her er mine aldeles nydelige c.haraldschultzier. de er 5 stk vf. skjønne hva (ja jeg bare må skryte litt hehe) =)
Her er mine coryer
Er på utkikk etter flere, så hvis det er noen som har cory tilsalgs er jeg veldig interessert i få en mail om hvilke typer, alder, pris, sted osv.


I 120 litern har jeg Corydoras paleatus, 3 stk, og Corydoras schwartzi, 4 stk.
Og i 130 litern har jeg Corydoras aeneus (tror jeg), 6 stk.
Og dette bildet av en av småtassene og en liten Hoplosternum var bare så artig, selv om det ikke er 100% i fokus

Disse coryene er forresten MEGET aktive i forhold til de to andre artene jeg har i det andre karet. Er det vanlig? At Corydoras aeneus er mye mer aktive enn Corydoras paleatus og Corydoras schwartzi? Hvilke andre coryer er livlige?
Mazter
Disse coryene er forresten MEGET aktive i forhold til de to andre artene jeg har i det andre karet. Er det vanlig? At Corydoras aeneus er mye mer aktive enn Corydoras paleatus og Corydoras schwartzi?

Jeg synes iallefall også at Corydoras aeneus var påfallende mere livlige enn de fleste andre arter jeg har eller har hatt Full rulle hele dagen.

Mazter
Hvilke andre coryer er livlige?

Corydoras melanotaenia må være den "sprøeste" Coryen jeg har hatt Jeg ble regelrett stresset av dem!

De var helt hyperaktive, dagen lang, hele tiden. Suser rundt og ser ut som de har det fryktelig travelt.
Hadde en gruppe på 10 voksne av den arten. De la egg hos meg i et kar jeg skulle flytte dem fra. Jeg lot eggene sitte og tenkte at det ble vel ikke noe mer, for jeg satte inn 6 nye fisk i det karet. Corydoras melanotaenia'ene ble flyttet til et stort kar på 250 L, der de var til jeg solgte både karet og fiskene.

Så dukket det opp yngel.... en etter en poppet frem, og det viste seg å være 8 stykker totalt som hadde vokst opp på egenhånd fra de eggene som ble lagt. Ånei... jeg som hadde håpet jeg ble kvitt de stressa fiskene ved å selge de voksne..

Jeg håpet i mitt stille sinn at disse 8 småtassene ville vise seg som litt roligere fisk enn foreldrene (som de aldri hadde møtt).
Men neida, ungene vokste opp og var akkurat like hyperaktive som de voksne! Full pupp hele dagen, gasset rundt og svømte opp og ned glasset, raste rundt på bunnen etter mat hele tiden. Så jeg solgte dem også når de ble 3½ mnd gamle (tidligere denne uka)

Dette er yngelen rett før jeg solgt dem. Fine farger har de iallefall!
Dette er en av de få artene som har farge på alle finnene. Og hvilken farge! Lysende gule og kobber.

[External Image]

[External Image]

Ville bare vise noen bilder av de nydelige små C. sterbai og C. sp. black som jeg fikk kjøpt av Elisabeth på Bømlo.
Mine 2 Corydoras Aeneus.
Flere bilder kommer i morgen når jef får flere.
Bildet er litt dårlig fordi jeg tok det med mobilen
Her er mine to corydoras paleatus, såvidt jeg har funnet ut etter å ha klikket meg gjennom hele basen Hadde tre, men den ene ble søkk borte for to uker siden, har lett i alle smutthull jeg kan finne i akvariet. Kan den ha dødd og platy-hannen spist den? De var tripp, trapp tresko i størrelse, den største kanskje 3,0 cm. Det er den mellomste som er borte..
Her er noen av mine siste innkjøpte vanninnboere. De er viltfanget og trodde de kanskje var litt sky men neida de har sust rundt fra første stund. De er så nydelige.....
Corydoras trilineatus
Men det visste du kanskje

Heidi Ingdal
Her er noen av mine siste innkjøpte vanninnboere. De er viltfanget og trodde de kanskje var litt sky men neida de har sust rundt fra første stund. De er så nydelige.....
Her er noen bilder av mine Corydoras
corydoras Habrosus som bor sammen a med Galaxyrasboraer i 54 literen
Bilde 1: Habrosus og Galaxyer
Bilde 2: habrosus
Bilde 3: Sniker inn et Galaxy bilde her jeg
mona o
Corydoras trilineatus :-) Men det visste du kanskje:-) [QUOTE=Heidi Ingdal]Her er noen av mine siste innkjøpte vanninnboere. De er viltfanget og trodde de kanskje var litt sky men neida de har sust rundt fra første stund. De er så nydelige.....
Jepp. de ble solgt som leopardpansermalle så jeg så etter når jeg kom hjem og da ble det til trilineatus, som jeg hadde mistanke om. Men er nå nuskåt og tupsåt for det
Forskjellige Aenus. Har 3 varianter av disse. Den store på bildet har jeg to stk av som er 7-8cm. Sammen med dem fikk jeg 3 som er helt like, men halve størrelsen. Fiskene er visstnok like gamle. Dette er litt mystisk for meg Den tredje varianten som de to små på bildet, disse har jeg fire stk av og de vokser saaakte
Flere cory.

Bilde 1: Corydoras palateus, min første cory art som jeg 3 stk av.
Bilde 2: Corydoras Sodalis, disse har jeg 9 stk av.
Bilde 3, Corydoras pygmaeus, disse har jeg 8 stk av og er de eneste som ikke går med de andre coryene da disse bor sammen med reker og snegler i 56 litern
Min siste cory art har jeg tordd var schwartzi helt til jeg begynte å kikke gjennom denne tråden i dag og er 99% sikker på at han jeg kjøpte dem av tok feil. Tror disse er Corydoras leucomelas, og jeg har 4 stk av dem. Hadde håpet på å kjøpe de 7 han hadde, men 3 av dem ble solgt til andremann som var der

Disse er favoritten av artene jeg har.
Her er mine nyeste og etterlengtete corydoras panda og sterbai.
Jeg har ni små søte panda å 5 litt større sterbai.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap