- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 29)
Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 29)
Postet 19.01.08 kl 10:23
Postet 24.01.08 kl 19:22
Helge W:
Hva er forskjellen mellom C-016 og Corydoras simulatus?
(personlig synes jeg likheten med C. metae er større enn likheten med C. melini)
TEST;
Corydoras simulatus
Hva er forskjellen mellom C-016 og Corydoras simulatus?
(personlig synes jeg likheten med C. metae er større enn likheten med C. melini)
TEST;
Corydoras simulatus
Postet 24.01.08 kl 19:38
Endret: 24.01.08 kl 19:42
Postet 24.01.08 kl 21:20
Postet 27.01.08 kl 11:36
Postet 27.01.08 kl 11:39
Og dette bildet av en av småtassene og en liten Hoplosternum var bare så artig, selv om det ikke er 100% i fokus
Disse coryene er forresten MEGET aktive i forhold til de to andre artene jeg har i det andre karet. Er det vanlig? At Corydoras aeneus er mye mer aktive enn Corydoras paleatus og Corydoras schwartzi? Hvilke andre coryer er livlige?
Disse coryene er forresten MEGET aktive i forhold til de to andre artene jeg har i det andre karet. Er det vanlig? At Corydoras aeneus er mye mer aktive enn Corydoras paleatus og Corydoras schwartzi? Hvilke andre coryer er livlige?
Postet 27.01.08 kl 11:42
Endret: 27.01.08 kl 11:42
MazterDisse coryene er forresten MEGET aktive i forhold til de to andre artene jeg har i det andre karet. Er det vanlig? At Corydoras aeneus er mye mer aktive enn Corydoras paleatus og Corydoras schwartzi?
Jeg synes iallefall også at Corydoras aeneus var påfallende mere livlige enn de fleste andre arter jeg har eller har hatt Full rulle hele dagen.
MazterHvilke andre coryer er livlige?
Corydoras melanotaenia må være den "sprøeste" Coryen jeg har hatt Jeg ble regelrett stresset av dem!
De var helt hyperaktive, dagen lang, hele tiden. Suser rundt og ser ut som de har det fryktelig travelt.
Hadde en gruppe på 10 voksne av den arten. De la egg hos meg i et kar jeg skulle flytte dem fra. Jeg lot eggene sitte og tenkte at det ble vel ikke noe mer, for jeg satte inn 6 nye fisk i det karet. Corydoras melanotaenia'ene ble flyttet til et stort kar på 250 L, der de var til jeg solgte både karet og fiskene.
Så dukket det opp yngel.... en etter en poppet frem, og det viste seg å være 8 stykker totalt som hadde vokst opp på egenhånd fra de eggene som ble lagt. Ånei... jeg som hadde håpet jeg ble kvitt de stressa fiskene ved å selge de voksne..
Jeg håpet i mitt stille sinn at disse 8 småtassene ville vise seg som litt roligere fisk enn foreldrene (som de aldri hadde møtt).
Men neida, ungene vokste opp og var akkurat like hyperaktive som de voksne! Full pupp hele dagen, gasset rundt og svømte opp og ned glasset, raste rundt på bunnen etter mat hele tiden. Så jeg solgte dem også når de ble 3½ mnd gamle (tidligere denne uka)
Dette er yngelen rett før jeg solgt dem. Fine farger har de iallefall!
Dette er en av de få artene som har farge på alle finnene. Og hvilken farge! Lysende gule og kobber.
Postet 27.01.08 kl 12:29
Endret: 27.01.08 kl 12:32
Postet 06.02.08 kl 21:34
Postet 19.02.08 kl 22:07
Her er mine to corydoras paleatus, såvidt jeg har funnet ut etter å ha klikket meg gjennom hele basen Hadde tre, men den ene ble søkk borte for to uker siden, har lett i alle smutthull jeg kan finne i akvariet. Kan den ha dødd og platy-hannen spist den? De var tripp, trapp tresko i størrelse, den største kanskje 3,0 cm. Det er den mellomste som er borte..
Postet 22.02.08 kl 23:42
Postet 29.02.08 kl 15:18
Postet 29.02.08 kl 15:37
Postet 29.02.08 kl 16:10
Endret: 29.02.08 kl 16:11
Postet 29.02.08 kl 16:54
Jepp. de ble solgt som leopardpansermalle så jeg så etter når jeg kom hjem og da ble det til trilineatus, som jeg hadde mistanke om. Men er nå nuskåt og tupsåt for detmona oCorydoras trilineatus :-) Men det visste du kanskje:-) [QUOTE=Heidi Ingdal]Her er noen av mine siste innkjøpte vanninnboere. De er viltfanget og trodde de kanskje var litt sky men neida de har sust rundt fra første stund. De er så nydelige.....
Postet 29.02.08 kl 18:25
Forskjellige Aenus. Har 3 varianter av disse. Den store på bildet har jeg to stk av som er 7-8cm. Sammen med dem fikk jeg 3 som er helt like, men halve størrelsen. Fiskene er visstnok like gamle. Dette er litt mystisk for meg Den tredje varianten som de to små på bildet, disse har jeg fire stk av og de vokser saaakte
Postet 29.02.08 kl 20:12
Postet 29.02.08 kl 20:16
Min siste cory art har jeg tordd var schwartzi helt til jeg begynte å kikke gjennom denne tråden i dag og er 99% sikker på at han jeg kjøpte dem av tok feil. Tror disse er Corydoras leucomelas, og jeg har 4 stk av dem. Hadde håpet på å kjøpe de 7 han hadde, men 3 av dem ble solgt til andremann som var der
Disse er favoritten av artene jeg har.
Disse er favoritten av artene jeg har.
Postet 29.02.08 kl 20:19
Postet 01.03.08 kl 01:24