- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 29)
Tropheus Bilder (side 29)
Jeg har ikke spurt tidligere eier om fiskene er VF, men regner med det siden de er direkte importert fra Mal-Ta-Vi i Tyskland og eier er ingen hvem som helst uten en kjent person i svenske Troffemiljøet. Det var vennen hans som driver Mal-Ta-Vi butikken. Var forresten en tur innom Kent i Nol. Så på VF gruppen men de var ikke så fine så kjøpte jeg 41 F1 Ikola isteden for. De har knallfine gule farge.
Hvordan går det med Kirsebærene, Kristian? Jeg har solgt både red raibow og Kasakalawe. Pengene bukte jeg på en ny reol med 375L. Så nå har jeg mange ledige kar.
Hvordan går det med Kirsebærene, Kristian? Jeg har solgt både red raibow og Kasakalawe. Pengene bukte jeg på en ny reol med 375L. Så nå har jeg mange ledige kar.
Postet 19.03.08 kl 21:19
Endret: 19.03.08 kl 21:20
Postet 19.03.08 kl 22:30
Postet 19.03.08 kl 22:42
Duboisi
Måtte sende en epost til tidligere eier for å få svar:
"Hej Badat! Varianten är utrotningshotad och vi direktimporterade dessa från Marielle Brichard i Burundi."
Så fiskene er nok VF og ikke lenge tilgjengelig pr. dags dato.
"Hej Badat! Varianten är utrotningshotad och vi direktimporterade dessa från Marielle Brichard i Burundi."
Så fiskene er nok VF og ikke lenge tilgjengelig pr. dags dato.
Postet 20.03.08 kl 14:58
badatMåtte sende en epost til tidligere eier for å få svar: "Hej Badat! Varianten är utrotningshotad och vi direktimporterade dessa från Marielle Brichard i Burundi." Så fiskene er nok VF og ikke lenge tilgjengelig pr. dags dato.
Marielle Brichard= kona til pierre brichard. Dvs at fisken er fra sjøodlings anlegget til Fishes of Burundi som Brichardi har startet og eier. Samme sted som mine sjøodlede Canary Cheek..
Postet 20.03.08 kl 18:39
Kristian Hennig[QUOTE=badat]Måtte sende en epost til tidligere eier for å få svar: "Hej Badat! Varianten är utrotningshotad och vi direktimporterade dessa från Marielle Brichard i Burundi." Så fiskene er nok VF og ikke lenge tilgjengelig pr. dags dato.
Marielle Brichard= kona til pierre brichard. Dvs at fisken er fra sjøodlings anlegget til Fishes of Burundi som Brichardi har startet og eier. Samme sted som mine sjøodlede Canary Cheek..
Oh!! Jeg glemte den varianten. Da er det stadfestet fiskene er sjøopprett.
Hvordan går det med Kirsebær'ene da Kristian?
Postet 20.03.08 kl 20:45
badat[QUOTE=Kristian Hennig][QUOTE=badat]Måtte sende en epost til tidligere eier for å få svar: "Hej Badat! Varianten är utrotningshotad och vi direktimporterade dessa från Marielle Brichard i Burundi." Så fiskene er nok VF og ikke lenge tilgjengelig pr. dags dato.
Oh!! Jeg glemte den varianten. Da er det stadfestet fiskene er sjøopprett.
Hvordan går det med Kirsebær'ene da Kristian?
Det går veldig bra, ikke noe lek enda, men akkurat når de fikk slått seg til "ro" så kom jo terror simochromisene, så går nok enda litt tid før de setter igang! Er en hanne som får gjennomgå litt, men det har begynt og roe seg nå.. Det jeg er furundret over, er hvor godt det går med opthalmotilapia ventralisene! Ingen bitt på finner, og fargene begynner og komme!
Hva med deg da badaten? Hvilke varianter har du nå, og hva er det som står på toppen av ønskelista omdagen?
Postet 20.03.08 kl 21:42
Kristian HennigDet går veldig bra, ikke noe lek enda, men akkurat når de fikk slått seg til "ro" så kom jo terror simochromisene, så går nok enda litt tid før de setter igang! Er en hanne som får gjennomgå litt, men det har begynt og roe seg nå.. Det jeg er furundret over, er hvor godt det går med opthalmotilapia ventralisene! Ingen bitt på finner, og fargene begynner og komme! Hva med deg da badaten? Hvilke varianter har du nå, og hva er det som står på toppen av ønskelista omdagen?
Simochromis? Er ikke kjent med denne fisken men den skal være ganske lik Tropheus men mindre farge sterkt og større i kroppen, er ikke det? Jeg har solgt både Kasakalawe og Red Rainbow. Har brukt alt penger på den nye 375 reolen. En del gikk til en gruppe Duboisi og en gruppe Ikola sist jeg var i Sverige. Pluss Blå regnbuer som jag har hatt fra før. Ellers så Kirsebær, Pemba og Ilangi er blant favoriter. En gruppe Sp. red faller også i smaken.
Vet ikke hel hvorfor men føler at Brichardi er for spesialister!
Hva har du og Roger på lager nå da Kristian?
Postet 20.03.08 kl 22:02
Postet 20.03.08 kl 22:56
Postet 20.03.08 kl 23:05
Altså, de er algeetere begge to, men de ligner nok mer på petrochromis enn tropheus. Troffene er som skolebarn ifht simoene.. Brichardi er som alle andre tropheus.. De har nok en tendens til å være litt mer aggresive, men ville ikke ha tenkt at de er for spesialister..
Kent pleier og ha pene ikolaer, så tipper du er fornøyd!
Det eneste jeg hadde vurdert av nyinnkjøp, hadde vært hvis jeg hadde kommet over knallgule petrochromis moshi yellow.. Kommer muligens noen inn til danmark i mai, men får se..
Skal du ha deg en rød variant, ville jeg prøvd meg på rogers moliro.. Vet ikke om han vil selge dem, men de er røøde! Har noen bilder av dem på den andre dataen, så kan poste noen om litt..
God påske til deg også Magnar!
Kent pleier og ha pene ikolaer, så tipper du er fornøyd!
Det eneste jeg hadde vurdert av nyinnkjøp, hadde vært hvis jeg hadde kommet over knallgule petrochromis moshi yellow.. Kommer muligens noen inn til danmark i mai, men får se..
Skal du ha deg en rød variant, ville jeg prøvd meg på rogers moliro.. Vet ikke om han vil selge dem, men de er røøde! Har noen bilder av dem på den andre dataen, så kan poste noen om litt..
God påske til deg også Magnar!
Postet 20.03.08 kl 23:56
Hei Kristian, jo takk for tilbudet om den "utstøtte" kirsebær hannen. Det hadde vært knall med en vf hanne til gruppen jeg forer opp nå, men jeg er redd for at den ville bli for stor som medinnvåner til mine små. De er enda bare en 3- 4 cm store og vil dermed ikke risikere at de blir "overgrepet" av en stor hanne. Vil heller ei sette ham sammen med pembaene som midlertidig løsning, regner med han ville fått stryk der og hvis han er blitt redusert. Er han blitt kraftig banket opp? Finner og alt inntakt?
Postet 21.03.08 kl 00:29
god påske til dere alle, den ene livuaen vår har fått skam bank. men den kommer seg ser det ut til. vi har flytta livuane fra 530 literen og inn i 375 literen. vi har 8 overlevende yngel! nå går de 29 lufubuene i 530 literen! skal legge ut litt bilder når de har klarnet opp! har innredet karene i dag så nå får de finne roen livuane er så sammensatt nå at de har glidd rett inn og lufubuene er jo enda unge så der må de vokse litt. grunnen til flytting er 29 lufubu og 11 voksne og 8 yngel som livua! livuaen har vokst noen sinsykt så nå har de andre begynt å ta igjen den kjempe store. bilder kommer, synes dette var mere rettferdig samtidig få litt fart på lufubuene. vi har foret knall hardt i 6 mnd og dette har gitt meget pene fisker i støresle, fasong, farger og alt! men nå skal vi roe ned foring på 3 kar og heller kjøre litt på lufubuene! kirizaen er helt vill de yngler hele tiden, så vi skla selge litt nå!
Er det noen som er på jakt etter ca 30 til 35 yngel av kiriza!? disse er mellom 1 til 5cm veldig god kvalitet på foreldre. de går i karet med de voksne! se bilder i tråden her samt på profilen min! de som begyner å få litt farge ser veldig lovende ut! de voksne er ca 6 år gamle! meget store og fine!
Vi har også 8 stk leptosoma 2 hanner og 6 huer som ønsker nytt hjem! disse er store og meget flotte
Er det noen som er på jakt etter ca 30 til 35 yngel av kiriza!? disse er mellom 1 til 5cm veldig god kvalitet på foreldre. de går i karet med de voksne! se bilder i tråden her samt på profilen min! de som begyner å få litt farge ser veldig lovende ut! de voksne er ca 6 år gamle! meget store og fine!
Vi har også 8 stk leptosoma 2 hanner og 6 huer som ønsker nytt hjem! disse er store og meget flotte
Postet 22.03.08 kl 21:13
martin specHei Kristian, jo takk for tilbudet om den "utstøtte" kirsebær hannen. Det hadde vært knall med en vf hanne til gruppen jeg forer opp nå, men jeg er redd for at den ville bli for stor som medinnvåner til mine små. De er enda bare en 3- 4 cm store og vil dermed ikke risikere at de blir "overgrepet" av en stor hanne. Vil heller ei sette ham sammen med pembaene som midlertidig løsning, regner med han ville fått stryk der og hvis han er blitt redusert. Er han blitt kraftig banket opp? Finner og alt inntakt?
Når de er 3-4 cm store er det ikke noe problem! Det er vf hannen som får kjørt seg først skal du se! Setter du han sammen med pembaene er han nok dau om ikke lange tiden.. Egentlig må du sette han sammen med kirsebærene når de enda er små, hvis ikke vil de ikke akseptere han..
Kameraet mitt er hos en kompis, men kan ta bilder når det kommer hjem igjen,. Alle finner er itakt, litt rufsete og harlitt skader på magen.. Men det gror fort!
Postet 23.03.08 kl 19:11
Postet 24.03.08 kl 17:40
Hehe, nå tenkte jeg mest på at man faktisk må betale 1000 kr stk for vilde fisk Fieryfryene er definitivt de mest spesielle tropheusene.. Når de drar på med sitronfargene er de sinnsyke.. Se for deg den mest perfekte sitronen blandet med en matt gråhvit farge.. Nydelig.
Har noen fler bilder liggende hjemme, poster noen nå,.. Det kan godt være at jeg har lagt dem opp allerede.. Husker ikke helt!
Har noen fler bilder liggende hjemme, poster noen nå,.. Det kan godt være at jeg har lagt dem opp allerede.. Husker ikke helt!
Postet 24.03.08 kl 17:46
Postet 24.03.08 kl 18:32
Postet 24.03.08 kl 18:48
Postet 24.03.08 kl 18:55
Postet 24.03.08 kl 21:49