Lettere øvet nybegynner :) (side 29)

usjda, høres ikke morro ut =/
Frisk igjen, bare noe svekket. Fant ut at det var en krasj mellom behandlinga mi og noe jeg fikk i meg som slo ut på den måten, så nå må jeg bare vente litt med dråpene jeg har (som er en del av behandlinga jeg tar) til det jeg fikk i meg er ferdig. Vanlig medisin og naturmedisin går ikke veldig godt sammen, for å si det sånn.

Se om jeg får lagt ut noen bilder idag, legge meg snart tenker jeg, er jobben igjen imorgen. *blæ*
Tenk om jeg kunne redigere bilder *sukk*
En habrosus og to bilder av mikroorm som faller gjennom vannet.
skal jeg arrangere lynkurs i redigering når du kommer og henter dekkglassene?
det er faktisk ikke så altfor vanskelig, mye av det jeg gjør er faktisk bare beskjæring og noen autofunksjoner
Joa, men hvilket program bruker du? Jeg har gimp nemlig og venninna mi som driver med bilder og slikt skjønte ikke så mye siden det ikke var samme som hun bruker (fotoshop)
jeg bruker også photoshop. men kan alltids laste ned gimp og se om jeg skjønner noe :p
Du har jo noe som heter Gimpshop som er en type skin til gimp som gjør at det ligner :P Men grunnleggende redigering i gimp skulle jeg nok klart å lære deg, selv om jeg ikke har brukt det så mye
Ja det ville vært fint å kunne i det minste klippe ut motivene på bildet og slike ting. Redigere fargene litt osv. Jeg har jo gjort noe sånt før, men jeg ante ikke hva jeg drev med og resultatet ble ett bilde i sort/hvitt hvor jeg da klarte å slette orginalen.

Får ikke satt opp 85l idag heller, ble middagslaging på meg oxo må jeg gjøre noe mens jeg spiser. (Hadde en periode hvor jeg fullstendig manglet matlyst og får i det hele tatt få ned mat ble det til at jeg satt forran tv'n når jeg spiste, det henger i fremdeles). Spise alene betyr enten forran tv, her eller med en bok. Kan ha noe med at maten min er ganske smakløs, det er mest for vomfyll at jeg spiser det. Ja ja, tilbake på sporet, altså begynte jeg å lese mens jeg spiste og dermed hadde det jo fort gått litt tid.
Verste med å lage middag her er oppvasken, det går utrolige mengder vann til å vaske opp og når dette vannet ikke kommer av seg selv ut springen i den tempen man ønsker, da sier det seg selv at det ikke er bare bare å vaske opp. Det er et ork, nå har jeg i det minste fått løs brent saus, risrester og skylt tallerkenen, så da kan det vente til imorgen eller no

De er fine sp 132, men jeg ville nok heller hatt melini eller no, de er lissom litt kjedelige disse coryene mine. Med tanke på hvor lenge coryer kan leve, er det nok viktig å velge "riktig" helt fra begynnelsen av.
Jeg bare elsker rekene mine, de er så skjønne. Igår telte jeg 7 småreker hos perlene, håper at det er mange fler inni mosen jeg ikke ser. Får helt vondt når noen av rekene dør, nå har nemlig en til falt fra, den ble hvitaktig og apatisk, så ble den bare hvitere og hvitere og til slutt var den død. Nå får jeg hjerte i halsen hver gang jeg ser noen som er bleke. De skal jo være gjennomsiktige med skikkelig blåskjær.

Ellers skal jeg snart ut å ri, sola skinner så dette blir deilig. Så er det overraskelsesfest for svoger'n min ikveld, bekledningen skal være harry. Det kan bli morro, harry er jo et ganske vidt begrep som går på hva forskjellige mennesker mener er harry.

Noen ting som er ganske stadfestet harry:
1 Grilldress på vei til sverige for å handle
2 Cowboykledning
3 Bukser med hull
4 Bukser med hull som er hjemmelappet
5 Slitte møkkete klær på fest
6,7,8 osv, her er det smaken som teller.

Må skikkelig tisse, men holder igjen for det er så kaldt ute, minus 12grader utenfor her nå og da kjennes det ut som rompa skal fryse fast i sete når jeg er på toalettet. Sånn er det å ha utedo :P
Gleder meg så sykt til sommeren kommer, er så mye jeg vil gjøre her.
Hadde tenkt til å bruke vannet utenfor her i akvariene, men har funnet ut at det er flere som har latt kloakken sin gå rett ut i sjøen. Noe så ekkelt, visse ting er det best å ikke vite. Får se hva jeg gjør, vannet går jo gjennom et filter med aktivt kull først så.
Må vel skaffe meg jobb snart å, arbeidsledig fra 1 juni. Huff, får vel bare fortsette å lete, ellers er jeg jo ringevikar i barnehagen.
Bilder såklart
1 småreke
2 størrelsesforskjell mor og barn
3 sånn skal fargen være
Fant ut at det kanskje var litt kaldt hos rekene her i den kuldeperioden som var, så satte inn varmekolbe og det ser ut til å virke, men må få målt tempen der så de ikke blir kokt istedet ;P

Venninna mi som bor i england er i norge en tur, så nå har vi hengt litt sammen de siste dagene. Igår tok vi noen bilder oxo, utrolig kult å se hvordan råmateriale blir fullstendig forandret gjennom photoshop. Ikke akkurat mindre lyst til å lære å redigere bilder nå nei. ;D
Men 85l står fremdeles på gulvet og venter på å bli satt opp. Men det blir ikke idag, for idag skal jeg ut å ri, imorgen skal jeg endelig få tak i nye baklykter til bilen (det skulle vært fikset i desember), men fredag, da har jeg ingen planer ennå, annet enn kanskje endelig å få satt opp akvariet.
Har jo ikke tatt vannbytte verken i dette karret eller det på melsom fordi jeg de to siste ukene har tenkt på å sette opp 85l og da trenger jeg alt vannet jeg har her og ingen vits i å skulle fylle opp mer vann i 375l når den da snart skal tømmes!!

Får vel bare hiv på meg klærne og dra på jobben
Prosjekt 85l
Da er det gjort, 85l er nå satt opp *klappe seg selv på skulderen*
Morro og se hvor lite habrosusene bryr seg om ting som skjer i forhold til sp 132, de var nemlig bare glade for at jeg gravde opp godis som kanskje lå i sanda, mens 132 gjemte seg for harde livet.

Vil bytte mine 132 mot melini istedet, har en forkjærlighet for dem, de ser virkelig ut som banditter, små røvere ;D
Liker faktisk hvite og svarte coryer ganske godt. Ellers er Planen med stor P å sette opp en 375l med en stor stim green lazer, det ville vel bare vært fantastisk.
Andre coryer jeg har tenkt på:
1 Concoler. Liker at hannene kan få den imponerende ryggfinnen og fargen deres
2 Sterbai. De er lissom motsatt av triller, med mørk farge og lyse "flekker", dessuten har de så flott oransje farge på finnene.
3 Ellers er det forskjellige typer mini coryer

Denne helga skal bare nytes, endelig en helg hvor jeg har null planer for jeg er ferdig med alt som skulle vært gjort
Kjenner meg faktisk litt klar for senga.
Utrolig deilig å kunne våkne av seg selv og vite at man ikke trenger stresse med noe. Skal snart ut å ri, men først vil jeg legge ut noen bilder av 85l
Inaktiv bruker
"lettere øvet nybegynner"
For meg er deet slik at med en gang du har begynt med noen "luksuriøse*" corydoras og tatt ut juggelet så er man et godt stykke fra nybegynner ;D

*mer sjeldne/uvanlige corydoras

:P
Inaktiv bruker
PS flotte akvarier =D

............... |\
|\ _______| \
| \ .|||||||||||||||| /¨¨\
|:::::::::::::::::::::: 0 \
| / '|||||||||||||||| \__--/
| / (___/ ''''''''|__ /

............... |\
|\ _______| \
| \ .|||||||||||||||| /¨¨\
|:::::::::::::::::::::: 0 \
| / '|||||||||||||||| \__--/
| / (___/ ''''''''|__ /

DET TOK LANG TID Å LAGE DE FISKENE DER !!! :P
Jeg er helt sikker på at jeg kjørte rett forbi der du bor i dag :P Klarte av en eller annen grunn å kjøre feil på veien mellom Oslo og Porsgrunn, og endte opp i Andebu! Og så kom jeg ut ved Sandefjord :P Fint inni skauen der
Kjetil: Oxo sa du ikke ifra :O

Pleco man: Ja tenkte på at du måttet ha kjedet deg for å lagd de fiskene Så så jeg det du hadde skrevet under

Når det kommer til coryene vil jeg ikke ha de mest kjente artene som aneus og slikt, det har alle og kommer det yngel vil de være vanskelig å bli kvitt. Nå prøver jeg ikke å få dem til å yngle, men er glad om de gjør det.
Vil heller ikke ha de mest ukjente artene, men jeg liker små fisk og vil helst holde meg til det.
Tittet på melini igjen og synes ikke de var så fine faktisk, oxo blir de jo 4cm, det er litt mye :P
Green lazer er noe annet, jeg liker grønt og hvis de stimer skikkelig vil det jo bare være nydelig med en skikkelig stim av disse i et stort karr. Tenker sånn mellom 20 og 40 stk i begynnelsen.
Noen ganger blir jeg så sint på meg selv. Andre gangen iløpet av kort tid har jeg glemt å slå på pumpa etter å ha foret med mikroorm. Senest idag, har vært borte siden 10 oxo, så pumpa har vært av i over 10 timer. Arg, *slå seg selv i hodet* Nå har jeg satt sånn klokke man har når man lager mat ved kontakta, slik at jeg kan slå på den når jeg tar ut kontakten.
Forhåpentligvis hører jeg når den ringer. Må få tatt vannbytte imorgen da, vanne ut litt evnt nitritt, eller kommer den da først etter noen uker??
Jeg har ikke nummeret ditt vettø :P Og så var jeg redd for at jeg ville snødd inne der, så da måtte jeg jo overnatta
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap