Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 29)

Heidi Ingdal
Håper dere ikke blir lei av bildene mine for jeg føler meg ganske alene på bildefronten her inne. . . .. . . Jeg får lyst til å kakke de i hodet med noe hardt og be de våkne og ikke ligge sånn og dra seg....


Her blir du ikke alene. Blir aldri lei bildene dine. De små kommentarene som ofte "forklarer hva sneglen tenker", er også herlige.

Angående "sneglevold": Jeg har vanskelig for å forestille meg at du hadde klart å kakke sneglene i hodet med noe hardere enn en Q-tips.
Kyllingen
[QUOTE=Heidi Ingdal]Håper dere ikke blir lei av bildene mine for jeg føler meg ganske alene på bildefronten her inne. . . .. . . Jeg får lyst til å kakke de i hodet med noe hardt og be de våkne og ikke ligge sånn og dra seg....


Her blir du ikke alene. Blir aldri lei bildene dine. De små kommentarene som ofte "forklarer hva sneglen tenker", er også herlige.

Angående "sneglevold": Jeg har vanskelig for å forestille meg at du hadde klart å kakke sneglene i hodet med noe hardere enn en Q-tips.
Heh e det med kakkingen blir til at jeg tar de opp og stryker de forsiktig over skallet og sier at nå er det på tide og våkne. Men det virker bare enda mer beroligende på dem....he he Så jeg samler de som sover i et hjørne for seg selv så de ikke ligger midt i trafikken. Så legger jeg litt mat rundt dem for noen stikker hodet sitt frem for å spise litt. .....Så alle blir passet på...
1. Å jeg er såå glad i deg..smask...
2 og 3. Her er to tøffinger...gatas skrekk...
Grosse Bertha, kjempe eplesnegle, jeg har et par tråder med henne på NA.
[External Image]

He he det var litt av et solidox glis....)
Fordeler og ulemper. . .
Det er fordeler og ulemper med sebra og tigersnegler.
Her er eksempler på begge:

1. Sebrasnegle som er i ferd med å sluttføre algerensking av pumpa. Før måltidet var nesten alt dekket med et tykt algeteppe. Nå ser en bare noen små flekker.

2. Vet ikke om det er sebra- eller tigersnegler som har vært på farten her, men det er egg som er limt fast på denne pagodesneglen. Nesten alle pagodene har blitt "tagget" av disse vandalene. Vurderer å ta de med på lokaltoget, så de får tagget i fra seg der
1: Tannlegen er på inspeksjon (House-call?)

2: Fleksibel er man også - å holde rundt en hornblad-bit er da ikke noe problem!

3: Slike gjester (toppluesnegler) har man også...
1: Flytt deg, jeg skal fram!

2: Klar for å hoppe utfor "stupet"

3: Giraff eller snegle?
Liz H
3: Giraff eller snegle?


Når jeg tenker etter, så er det vel ingen av delene - det må da virkelig være en maursluker...?
Så flotte bilder alle sammen. Det er så morsomt å se sånne sneglebilder så fortsett så jeg ikke blir gående her som et spøkelse alene.
Ang tiger og sebra snegler så har pagodulene mine også blitt tagget. Det samme skjer med antennesnegler. De sparkler nesten trerøtter osv med egga sine. Så kom igjen vær litt kreativ og finn frem fotoapparatet og ta bilder av alle slags snegler i morsomme situasjoner. )
Sånn som været er nå om dagen er det sjelden lyset får lov å komme på i akvariene mine, så masse bilder kan jeg ikke love, i alle fall ikke med det første.

Men jeg håper andre har mulighet til å fotografere og poste det i denne tråden
Apropos colgate-smil, så kom jeg på dette bildet fra noen dager tilbake:

Denne lilla/ rosa eplesneglen hilser pent til Grosse Bertha
Suller
Etter trange kår i karantene, var det visst godt å få klatret litt igjen.

1. Her er alle 9 sullene som ble satt sammen i nytt kar, samt en kan skimte tigersnegler, sebrasnegler, pagodesnegler og sandsnegler. Legg merke til den som prøver å rømme i øverste venstre hjørne.

2. "Søren! Ferska. . ." Man kan se skyldfølelsen, nesten som ei bikkje som får kjeft for å ha pissa på teppet. Sullen slet forøvrig med pagoden som var i veien, og som absolutt ikke skulle vike. Forsøket ble gitt opp, men morgenen etter var det en som hadde "hoppet" over til andre siden.

3. Vannmelon er digg!
Kyllingen
Etter trange kår i karantene, var det visst godt å få klatret litt igjen. 1. Her er alle 9 sullene som ble satt sammen i nytt kar, samt en kan skimte tigersnegler, sebrasnegler, pagodesnegler og sandsnegler. Legg merke til den som prøver å rømme i øverste venstre hjørne. 2. "Søren! Ferska. . ." Man kan se skyldfølelsen, nesten som ei bikkje som får kjeft for å ha pissa på teppet. Sullen slet forøvrig med pagoden som var i veien, og som [I]absolutt[/I] ikke skulle vike. Forsøket ble gitt opp, men morgenen etter var det en som hadde "hoppet" over til andre siden. 3. Vannmelon er digg!

Disse bildene lo jeg godt av....flere flere.....
Innflyttingsgaven
Mindre enn et døgn etter at 9 av sullene flyttet inn i nytt kar, kom innflyttingsgaven i form av en liten baby-sulle!

1. Her har den funnet sitt første måltid i form av en reke-pellet. Den er også i ferd med å erfare at mat får en ikke ha i fred lenge. En sandsnegle smyger seg innpå i blindsonen, og en dvergtannkarpe overvåker situasjonen nøye.

2. Neste post på programmet er ”løping”. Skal en få seg mat, er hurtighet viktig. Der er ikke lett å få opp farten når en bare har en ”fot”. Her halser treneren av gårde, og viser junior teknikken.

3. Klatretrening virket først skummelt, men etter hvert ble det så gøy at junior fortsatte lenge etter at treneren hadde gitt seg. Stikkordet er trygghet, og treneren passer på å sikre i tilfelle noe skulle skje.
Kyllingen
Mindre enn et døgn etter at 9 av sullene flyttet inn i nytt kar, kom innflyttingsgaven i form av en liten baby-sulle! 1. Her har den funnet sitt første måltid i form av en reke-pellet. Den er også i ferd med å erfare at mat får en ikke ha i fred lenge. En sandsnegle smyger seg innpå i blindsonen, og en dvergtannkarpe overvåker situasjonen nøye. 2. Neste post på programmet er ”løping”. Skal en få seg mat, er hurtighet viktig. Der er ikke lett å få opp farten når en bare har en ”fot”. Her halser treneren av gårde, og viser junior teknikken. 3. Klatretrening virket først skummelt, men etter hvert ble det så gøy at junior fortsatte lenge etter at treneren hadde gitt seg. Stikkordet er trygghet, og treneren passer på å sikre i tilfelle noe skulle skje.

Ja er de ikke søte....jeg blir så glad når jeg seg sånne bilder....)
Mere "sull"
1. En skøyer som later som han rekker en fin grønn tunge til alle som ikke fikk seg en halv ert. Det kalles vel en skikkelig "ertekrok"?

2. I et annet kar er det kommet 2 til fra karantenen. Her har den største av de lagt beslag på en godbit, og en kan se på hele holdningen at "DETTE ER MIN!".
Her er en gul sulle som kroppsvissiterer en liten pottifar kopi tror jeg. Den er så søt når de holder på med denne sussingen sin. Alt går liksom i sakte kino også så jeg blir nesten søvnig av å se på dem.)
Her er tre små nydelige epler med litt spesielle farger. Se på den nederste sneglens ansikts uttrykk, den ser så lei seg ut. Får lyst til å ta den på fanget og trøste den....)
1. Her er en nusselig pagodul som vasker seg. Dette var jo en genial måte å gjøre det på....
2. Her er to flotte eksemplarer syns jeg. Jeg syns de har lagt på seg og blitt tykkere rundt halsen. Men mulig det er bare noe jeg inbilder meg. Jeg syns noen seg så mandige ut med den tykke halsen...hhe he
3. Her er det en som holder på å lære seg og plystre....må plystre etter damene så fine som de er vettu....
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap