- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Da er jeg i gang (side 29)
Da er jeg i gang (side 29)
Har testet om konduktivitets måleren min får forskjellige måleresultat av lysrør eller annet lys.
testet 3 forskjellige vann. Vann fra kran, vann fra kar 1 og vann fra torv tanken.
Testet med Lysrør, sollys og uten lys (kun lyste med lykt på målerens display).
Ingen forskjell på noen av måleresultatene. Men det jeg la merke til var at det tok litt forskjellig tid før måleren stoppet og holdt seg på et resultat.
Så jeg konkluderer med at det er grunnen til at jeg fikk forskjellig resultat. At jeg var for utålmodig
Simen
Alltid noe spennende å observere i et akvarium med Apistogramma
testet 3 forskjellige vann. Vann fra kran, vann fra kar 1 og vann fra torv tanken.
Testet med Lysrør, sollys og uten lys (kun lyste med lykt på målerens display).
Ingen forskjell på noen av måleresultatene. Men det jeg la merke til var at det tok litt forskjellig tid før måleren stoppet og holdt seg på et resultat.
Så jeg konkluderer med at det er grunnen til at jeg fikk forskjellig resultat. At jeg var for utålmodig
Simen
Alltid noe spennende å observere i et akvarium med Apistogramma
Postet 02.03.14 kl 19:13
Bilde av apistogramma trifasciata
Bilder gjør seg alltid.
Her er et bilde av den dominante Apistogramma trifasciata hanne
Her er et bilde av den dominante Apistogramma trifasciata hanne
Postet 02.03.14 kl 20:55
Apistogramma iniridae
Har lenge ønsket meg Apistogramma iniridae Men på det tidspunktet jeg hadde plass til å ta i mot forsvant muligheten til å skaffe den. Ikke første gangen det har skjedd.
Men muligheten til å skaffe en annen fin apistogramma har dukket opp Apistogramma paulmuelleri Så for jeg se om det ordner seg med den da.
Men muligheten til å skaffe en annen fin apistogramma har dukket opp Apistogramma paulmuelleri Så for jeg se om det ordner seg med den da.
Postet 08.03.14 kl 20:57
Postet 08.03.14 kl 22:18
Endret: 08.03.14 kl 22:19
Postet 08.03.14 kl 22:41
Postet 08.03.14 kl 22:47
Postet 09.03.14 kl 13:22
Postet 09.03.14 kl 14:17
Cathy den dominante hannen har slikt blåskjær helt utrolig vakker. Foreldrene til denne hannen var på langt nær like blå.
Her er et bilde av faren
Har ikke noe vitenskapelig bevis men synes å huske å ha lest en eller annen plass at vannverdier under oppveksten kan ha innvirkning på hvor farverike de kan bli.
Re post av et bilde av sønnen
Ble Apistogramma paulmuelleri på deg først Simen så da venter jeg på bilder og oppdateringer fra deg
Her er et bilde av faren
Har ikke noe vitenskapelig bevis men synes å huske å ha lest en eller annen plass at vannverdier under oppveksten kan ha innvirkning på hvor farverike de kan bli.
Re post av et bilde av sønnen
Ble Apistogramma paulmuelleri på deg først Simen så da venter jeg på bilder og oppdateringer fra deg
Postet 13.03.14 kl 20:45
Nannostomus eques
Skulle ta noen bilder av nøytral Apistogramma sp. Wangenfleck hunne, men det ble i stedet noen bilder av Nannostomus eques.
Stort øye
Liten munn
Klarer ikke å svelge mygglarven så de suger ut innmaten.
På flørtern
Stort øye
Liten munn
Klarer ikke å svelge mygglarven så de suger ut innmaten.
På flørtern
Postet 13.03.14 kl 20:50
Postet 13.03.14 kl 21:33
Postet 13.03.14 kl 21:55
Postet 19.03.14 kl 21:53
Postet 19.03.14 kl 22:40
Postet 22.03.14 kl 18:02
Postet 04.04.14 kl 19:41
Fart66Da har jeg bestilt meg hov til å fange dafnier og andre godbiter til fiskene. Blir spennende å se hva jeg klarer å fange.
Har vært inne på tanken selv ettersom jeg har et vann bare rett over åkeren utenfor her. Spennende, men når en ikke vet hvordan det ene eller det andre ser ut, blir en litt skeptisk =)
Postet 04.04.14 kl 19:44
Postet 04.04.14 kl 19:45
Hvis alt går etter planen, kan du jo få en dafnie-kultur av meg Leif. Mine ser allerede ut til å formere seg. Enkelt som tusan!
Utseende: Bitte små røde prikker som "spretter" i vannet. Jeg ser dem ikke i vannkulpene når jeg fanger dem. Kjører bare hoven fram og tilbake, og så ser jeg etter fangsten i hoven etterpå. Bruker enten ei bøtte eller gjennomsiktige brødposer jeg fyller med kulp-vann og fangsten.
Utseende: Bitte små røde prikker som "spretter" i vannet. Jeg ser dem ikke i vannkulpene når jeg fanger dem. Kjører bare hoven fram og tilbake, og så ser jeg etter fangsten i hoven etterpå. Bruker enten ei bøtte eller gjennomsiktige brødposer jeg fyller med kulp-vann og fangsten.
Postet 04.04.14 kl 20:28
S i m e nHvis alt går etter planen, kan du jo få en dafnie-kultur av meg Leif. Mine ser allerede ut til å formere seg. Enkelt som tusan! Utseende: Bitte små røde prikker som "spretter" i vannet. Jeg ser dem ikke i vannkulpene når jeg fanger dem. Kjører bare hoven fram og tilbake, og så ser jeg etter fangsten i hoven etterpå. Bruker enten ei bøtte eller gjennomsiktige brødposer jeg fyller med kulp-vann og fangsten.
Er dette noe en kan ha i en beholder/kar og fore slik at de formerer seg? Temp, filter ecc hva med det evnt?
Postet 04.04.14 kl 20:31