Revestrekenes akvarieverden (side 29)

Dette er fisk vi kan hente i DK, det er en som har gode kontakter i Tyskland som skaffer disse artene. Vi må ned dit i slutten av februar og kan alltids ta med oss noen ekstra hastatus til deg hvis du vil Jeg syns også disse små coryene ser tøffe ut, vi har aldri hatt slike dvergcory så det blir en ny erfaring
Rita Revestrek
Dette er fisk vi kan hente i DK, det er en som har gode kontakter i Tyskland som skaffer disse artene. Vi må ned dit i slutten av februar og kan alltids ta med oss noen ekstra hastatus til deg hvis du vil :) Jeg syns også disse små coryene ser tøffe ut, vi har aldri hatt slike dvergcory så det blir en ny erfaring :)


Høres bra ut. Bare gi meg betalingsinfo på epost du.

Espen
Da har vi bestilt fisk... så nå må vi bare finne plass til alle sammen

C. C096
C. C091 (skal gå med de vi har fra før)
C. eques (skal gå med de vi har fra før)
C. polystictus (skal gå med de vi har fra før)
C. punctatus
C. reticulatus
C. gossei
C. ortegai
C. hastatus
C. nattereri (skal gå med de vi har fra før)

Da blir det 6 arter som skal plasseres og vi har 4 ledige kar... da er vi igjen inne på behovet for en ny reol ))

Vi fikk også tilbud om [URL=http://www.seriouslyfish.com/profile.php?genus='Barbus'&species=hulstaerti&id=1265]Barbus hulstaerti "Lompole"[/URL], den ser jo flott ut og trives i våre brønnvannverdier så den er under vurdering. Butterflybarben ville sikkert passet sammen med C. hastatus
Et lite kunstverk :)
Her er øverste del av halefinnen til en green laser, og den ser jo ut som et lite kunstverk

[External Image]
Steike! Det var et stilig bilde det ;D
Plussmedlem
Sånne bilder får man ikke med vanlig kompaktkamera!!
Det er bare helt utrolig hva du klarer å få til , kjempeflott
Synd vi ikke klarer å se sånne detaljer med det blotte øye.
Har du skrevet dette med å snu objektivet noe sted i tråden som jeg har oversett? Har du link til videoen?
Takker sissimor, Anders og Sølvi
Stine Sofie, det står om prosjekt "snudd linse" i innlegg 545, der er det også link til videosnutten. Halefinnen er knipset med macrolinsen og er bare et lite utsnitt fra et større bilde. Det er interessant å zoome inn på slike bilder, man ser mye man ikke kan se med det blotte øye
[External Image]
En liten fotoseanse med hodebilder av C. sp C091...

[External Image]
her har den zoomet barten inn på en mygglarve

[External Image]

[External Image]
Noen av CW-032/C-134-eggene har klekket, jeg har hørt at CW032 kan være litt vriene å få til å spise så jeg krysser fingrene for at de klarer seg. Jeg fikk et tips om at det kunne være lurt å la dem få litt "drahjelp" av annen yngel så jeg la et par egg av oiapoquensis sammen med dem (de klekket dagen før CW032). Noen egg lot jeg være igjen i foreldrekaret så det kan jo hende det dukker opp noen småttinger der også. I går fanget vi inn alle atropersonatus'ene fra 200-literen og det var noen godt runde hunner blant dem, nå går de i eget artskar så får vi vente og se om det skjer noe

Bildet viser en C. tukano, de er noen snedige små skapninger... de svømmer ikke langs bunnen som annen cory, det ser mer ut som om de hopper bortover på pectoralfinnene ))
Vil bare komme med et lite tips hvis ikke yngelen overlever. Du vet det kanskje, men tenkte bare å si det i tilfelle.

Jeg har også en gruppe CW032 som legger egg. Hadde problemer med å få yngelen til å vokse opp i starten, dette kom av at jeg hadde for lav temperatur. Viser seg at yngelen vil ha høyere temperatur enn voksne fisk. Mine leker når temperaturen er ca 22 grader, og har størst overlevelseprosent når jeg har de i 25 grader. Etter at jeg fikk opp temperaturen i yngelkaret, overlevde mangle flere yngel. Fikk dette tipset av Kim M.
Det har jeg ikke hørt før Magnus så mange, mange takk for tipset Nå går de i samme temperatur som de voksne, 24 grader viser termometeret, så da håper jeg det er varmt nok. Jeg hørte forresten fra Kim at han hadde størst suksess med å la eggene forbli i foreldrekaret. Det er spennende med de første kullene på arter man ikke har hatt oppdrett på før, mye nytt å lære
CW032 er en flott Corydoras!

Etter min erfaring så er ikke denne noe vanskeligere en annen Corydoras, bare at den krever rett temperatur. Yngelen min spiser godt, både Artemia og Microorm. Jeg klekker mine egg i Easy Breeding Box, letteste og beste metoden har jeg funnet ut.

Har noen yngel av denne arten i en boks nå, akkurat 1 cm. Lykke til med oppdrett på denne! (ikke så god bildekvalitet som du får til, men men, bilde viser en CW032 yngel på 1 cm)
Takk for bildet, da har jeg noe å sammenligne med hvis våre vokser opp. Vi bruker også Easy Breeding Box og er kjempefornøyd med dem
Denne [URL=[External Image]]Pseudacanthicus cf. leopardus[/URL]'en har vært hos oss i ett år. Den var bare en bitteliten knert på 3 cm når den kom, nå er den rundt 7 cm og kjempestilig I går lå den i en av skiferhulene i 240-literen (vanligvis bor den inne i en rot) så da benyttet vi sjansen til å ta den ut for å knipse noen bilder.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Jeg har søkt litt rundt på disse Easy Breeding Box'ene og lest det som står i tråden din. Disse virker jo som om de er geniale til Corydoras-oppdrett, men jeg lurer på et par ting. Rengjør du dem daglig? Hvordan gjør du det med fôring av levendefôr, kobler du fra luftpumpa? Ser for meg at microorm/artemia forsvinner rett ut i karet igjen. Bråker de mye? Og vet du om de passer over kanten på rammekar?
Jeg har et tynt lag med sand i bunnen og rengjør dem ikke annet enn når jeg er ferdig å bruke dem Vanngjennomstrømningen gjør jo at yngelen har friskt vann og bunnlag hele tiden. Når jeg fórer med levende fór stopper jeg luftstrømmen og lar den stå av en stund så fóret rekker å synke til bunns.
Her skulle jeg bare ta en liiiten titt bakover i tråden din for å se på noen bilder, men endte opp med å lese heeele, enda en gang!!! Koooste meg... ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Brage Lien
Reklame for plussmedlemskap