Anders' vannverden (side 29)

Plussmedlem
Før det triste, vil jeg ønske dere alle en strålende 17. mai! Gratulerer med dagen alle sammen

Men så har jeg litt triste nyheter på gang også Det ser ikke ut til at min kjære, lille, morsomme og søte kampfisk Harry (jeg har han til avatar her) vil leve så mye lenger. Magen hans buler mer og mer ut som tiden går, og den er stor nå...! Derfor kan det vel virke som om han har fått svulst. Uffameg, er jo glad i denne lille nysgjerrige skapningen som suser rundt i akvariet og studerer og holder coryene her med selskap. Jeg får bare avlive han når jeg vet at det passer seg, og det kan nok ikke bli mange dagene til, for å si det sånn. Det er veldig trist, jeg har ikke hatt han så veldig lenge. Var det juli eller noe i fjor jeg kjøpte han? Går jo an å finne ut av hvis man blar lenger bak i tråden.
Så trist Anders
Håper du får en strålende dag alikevel
Plussmedlem
Det blir nok litt endringer i planene her hos meg, ganske brått.

Vi har en stund nå ryddet. Ryddet i det gamle kjøkkenet som skulle bli mitt akvarierom. Vi har dratt ut masse fra skap og skuffer, det er et styr å rydde! Men plutselig har visstnok min mor funnet ut at jeg heller skulle ta det andre mindre rommet, da det rommet jeg planla i starten. Jeg ble veldig overrasket, men det rommet vil vel allikevel bli et mer oppbevarings-rom. Det blir kanskje for mye styr å rive ned alt her, tror hun skulle la noen skap/benker stå igjen til å oppbevare ting og tang.

Så det betyr rett og slett at det rommet ikke vil bli mitt likevel, slik som det var planlagt! Men jeg syntes egentig det er helt greit, jeg, dette blir bare mitt rom og ingen andres, og her blir det KUN akvarier det dreier seg om Ingen flokk med 10-åringer foran PC'en, ingen foreldre som leser VG på nettet. Bare meg og akvariene. Det blir koselig. Jeg har lyst på en skrivepult her inne ved vinduet, og jeg har planer om å kjøpe egen PC ganske snart, og da kan jeg jo sitte der inne i mitt lille akvarierom og skrive innlegg i tråden min på AF mens jeg hører på sildrelyder fra akvariene. I dette rommet tror jeg ikke vi trenger å bytte tapet eller noe heller, ikke trenger vi å rive, men bare få ut klesskap og skohyller og det som er der inne.

- Jeg gleder meg!

Slenger ut noen bilder jeg. Et av kjøkkenet før alt ble et ekstremt kaos (ser ikke ut der inne nå, tenk deg bare når alt skal tas ut av skap og skuffer...) og et par av det som vil bli akvarierommet mitt Ble ikke bra bilder, ihvertfall det ene ble grusomt mørkt. Men under vinduet der vil jeg altså ha en skrivepult.
Gratulerer! Da ble det slik du ønsket deg alikevel
Plussmedlem
Joda, det har du forsåvidt rett i

Har skiftet avatar her forresten, men tror ikke det blir det bildet. Det var dårlig og man ser ikke fisken bra nok. Trykk F5 hvis man ikke ser det.

Endret: Jada, da var det bildet byttet ut og det samme gamle bildet av kampfisken er der igjen inntil jeg får tatt noe nytt
Så flott Anders, da gleder jeg meg til å se bilder fra prosjekt "Anders akvadrømmerom"
Plussmedlem
Hehehe, jada, jeg skal slenge ut noen bilder underveis. Vet ikke om jeg ber om å få startet en ny tråd, tenker som så om det egentlig er interessant nok for folk flest å lese om dette til å starte en ny tråd om det. Men det vil jo være en tråd som dette, det vil jo ikke handle om akvarerommet i seg selv for det meste, men beboerne her Men jeg tror jeg gjerne vil ha en ny tråd, mye for min egen del. Er så morsomt å ha en dagbok om akvarierom-prosjektet mitt! Det er jo ikke noe kjempeprosjekt, da, hehe, men det blir jo veldig morsomt å komme i gang og godt å få flyttet akvariene!

Det som er fint nå, er at akvariene ganske sikkert kan flyttes ut fortere enn antatt, for det er ikke så mye som trenger å gjøres med dette rommet. Det er veldig bra, for nå kan fisker få nye hjem fortere. Green Laser skal ned fra høyden, og noen arter skal over til 230 l og sånne ting. Men jeg må bli kvitt beboerne i det akvariet... jeg har fått et par personer som er interesserte, begge spurte om jeg "skulle dit og dit", men det skal jeg ikke. Men det kan hende jeg finner en plast-tank jeg kan sette ute eller noe som en midlertidig løsning. Det blir sikkert en IKEA-tur før ting skjer, litt ting og tang jeg vil ha til dette rommet En god stol blant annet, og lagringsplass. Kanskje jeg bruker et av skapene som er her fra før av, mamma snakket litt om at det kanskje kunne bli mulig.
Inaktiv bruker
Ja, Anders dette blir jo heelt topp, jeg leser alltid etter det er nytt innlegg her fordi jeg får e-post hver gang det postes her å de kommer opp på skrivebordet på dataen min så jeg leser hvert eneste innlegg så jeg gleder meg veeldig mye til du får ut mere bilder osv... skal selge min 300 liter da, men om interessen stiger til vinteren så blir det vel en 120 liter til tenker jeg, hehe, men får se, jeg har spådd du får deg en til reol med 2 karr i altså 2 160 litere så det blir morsomt å s eom du får deg det LYkke til om ikek jeg svarer her på en stund , men jeg leser alltid
Så får jeg si at hadde gullfiskene kommet hit svevende eller at de kaninfolka kom straks så skulle jeg absolutt tatt de, så kanskje de kan kose seg i en 15000 liters dam men får se hvordan det blir med frakt da om ikek du får solgt de på litt
MVH Kristian.
Plussmedlem
Takk for hilsen fra deg også Kristian. Du får bare si ifra om du finner ut at du kan få tak i fiskene, da skal jeg sende de med disse folka jeg
I første omgang blir det nok ingen ny reol, blir bare det jeg har nå inntil videre. Men det betyr jo ikke for alltid, heller

- Eller skulle jeg forsøkt å snike inn en ekstra 60-liter? :p
Plussmedlem
Dagene går, og lek og eggleggingen hor C. panda fortsetter De er helt gale, og har ikke så veldig god tid til mat. Jeg kikket en del på dem i går kveld, og jeg så at en feit hue hadde et egg i bukfinnepungen og suste rundt og lette etter et sted å legge egget Morsomt å se på, og lærerikt! I tillegg til lek blir det stadig mere yngel her, det kryr av dem! Noen er ganske store, det ville blitt stor forskjell om jeg sammenliknet en liten og en stor ved siden av hverandre...! Stadig flere blir det jo også, og det er bra. Jeg la merke til særlig en av dem som hadde fått flotte pandategninger allerede, og liknet på foreldrene sine!
Jeg er så glad for at det går så bra med pandaene dine! Du var jo så bekymret for dem en periode, og nå vrimler det av dem
Plussmedlem
Ja, det er helt klart!

Men det var vel i går tror jeg, jeg syntes jeg så noe hvitt på tuppen av halefinnen til en av dem... håper at det bare er ingenting, orker ikke mere sykdom nå. De oppfører seg iallefall sprøtt og helt friskt! :p
Plussmedlem
Nå har jeg akkurat hatt besøk av ei som hentet gullfiskene mine Det betyr at jeg er 100% karpe-fri! Storekaret står tomt, og er klart for å få nye innbyggere. Det vil si at det ikke er klart før det har fått en voldsmom makeover, det ser ikke ut! Eneste jeg lurer på er om jeg har nok sand... hvor mange sekker Biltema-sand bruker jeg, tro? Jeg har 2 sekker av Biltemasanden, og en god del meget finkornet Rådasand, slik som er her allerede. Så jeg tror jeg sårt trenger noen sekker til fra Biltema.

Omgjøringer og sånt får gjøres etterhvert som jeg flytter karene til akvarierommet. Det er ikke lenge til, regner med at ting blir gjort allerede i løpet av neste uke, så det kommer til å gå ganske fort Jeg tror jeg må prøve å komme meg en tur til Krokstadelva i helgen, jeg vil kjøpe røtter også. Og så må jeg huske å bestille lysrør på Webzoo! Nå får jeg svidd av noen kroner her!

Gullfiskene ble satt i en bøtte med akvarievann og tørkede flyteplanter mens de ventet på kjøperen sin. De var ikke så stresset, de koste seg med tørrmat imens :p Det er både litt vemodig og godt å ha de ute. Nå er ihvertfall mulighetene her for nye arter! Ja, Corydoras selvfølgelig, hva ellers?
Hva med å flytte pandabanden inn i storekarret så kan de yngle så mye de bare orker
Det hadde vel vært noe, en 300l stappet med pandaer langs bunnen.

Her kom det to nye gulfisk i dammen til mor idag. Noen som hadde handlet men så ble den stor og spiste neontetraene hennes. Siden det er en bekjent lekset jeg opp med akvaforum og hvor lurt det er å sette seg inn i hobbyen osv. ;D

Plussmedlem
Haha, stakkars neontetraene :p

Det blir nok ikke bare pandaer i storeakvariet nei, de flytter sammen med Orange laser isåfall. Jeg setter et max-antall på 3 arter i det akvariet. Etterhvert som tiden går vil jeg nok selge gruppen med Corydoras panda til fordel for andre arter, uansett hvor glad jeg blir i dem... men det kan hende at jeg selger leksgruppen snart og at jeg fôrer opp småttisene. Skulle jeg da plutselig angre veldig på at jeg solgte leksgruppen min, har jeg jo fortsatt noen på lur Men samtidig, det er jo utrolig gøy da med denne ynglinga. Jeg skal vurdere det litt, men må uansett ha et ledig kar til oppfôring, for jeg må jo drette litt fisk også, det vil jo være litt av moroa Drømmen min er å få tak i en sjelden art som er vanskelig å få lek og egg på, og faktisk få det! Hadde vært kult.

Det er en lettelse å være karpefri kjenner jeg. Også vet jeg at fiskene vil få det fint i en 450-liter hos ny eier Det er jo litt tomt da, uvant å se bort i det akvariet og se at det ikke er noen fisk der lenger! Men det varer jo ikke så veldig lenge
Hva med en langsnutecory eller hva de kaller dem?
Vet ikke om det er noe å foreslå for deg(Coryyyfriiik!!), men hva med å prøve en ciklide?
Mine cupido ciklider(De er dessverre vanskelig å få tak i i Norge -.-) er venlige mot mine 26 coryer i 240 literen.
De er nydelige!
Jeg har også sett på den butikken i krokstad elven at de har Micropoecilia Picta!
Søsteren til mine Parae.
Micropoecilia er jo en kjempe spenende gruppe med fisk!

-Emil
Plussmedlem
Jeg er hele tiden på jakt etter nye Coryarter, og langsnuter er utrolig flotte! Har jo ingen av dem, men jeg er på jakt etter noen Jeg tviler vel kanskje på at det vil bli ciklider i hus enda, men skal jo ikke se helt bort ifra noe som helst Jeg har hatt litt lyst på apistogramma en stund, men med plassen og Corygalskapen jeg har i dag så blir vel det også noe jeg venter noen år med, hvis ikke interessen skulle snu seg svært brått da. Det er noe den med 98,9% sannsynlighet ikke kommer til å gjøre :p

Men, jeg må fortelle noe litt dumt; jeg kjører en kur med Kusuri Wormer Plus på Corydoras panda nå. Grunnen er at jeg syntes jeg har sett noe silkeaktig belegg på en ryggfinne. De er jo i full fart om dagen og ikke tegn til sykdom, men jeg kjører en kur, for det kan jo utvikle seg. Nå er det forresten full fart etter at jeg tilsatte medisiner...
Ånei!
Håper ikke det utvikler seg! : (

Har også lyst på apstogramma, hadde Iniridae i en liten stund men den ene døde fort og jeg gidde vekk hannen

Har uansett ingen kar jeg kan ha de i.
Plussmedlem
Det utvikler seg nok ikke, og nå medisinerer jeg jo uansett med en medisin jeg har kurert denne sykdommen med før. Men den ble vel kanskje ikke helt kurert da... og det forrige angrepet jeg hadde var jo ganske stort, så jeg burde nok kanskje medisinert på den 4. dagen også.


Så til to reker. De deler om noe mat de har funnet og er venner for livet!

[External Image]
De var veldig fine og røde!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap