- Hjem
- Forum
- Om Akvaforum
- private meldinger ? (side 3)
private meldinger ? (side 3)
jeg ser at mange bruker argumentet at de ikke sjekker mail for å få igjennom en pm mulighet her... er det ikke enklere da for den enkelte å heller gjøre seg en vane å sjekke mail en at webansvarlig her skal gjøre om på et helt forum ?
personlig så har jeg ingenting imot pm men jeg klarer meg fint uten og
personlig så har jeg ingenting imot pm men jeg klarer meg fint uten og
Postet 08.06.06 kl 13:03
Endret: 08.06.06 kl 13:04
Slik jeg har forstått det vil et PM-system også binde opp noe ressurser og plass. Denne plassen trenger vi kanskje til noe bedre og mer fornuftig som kanskje omhandler vår hobby mer direkte. Serverplass koster penger. Disse pengene tviler jeg på sponsorer er særlig interessert i å fremskaffe ved høyere annonsepriser. Mer kunnskapsformidling og informasjon som berører hobbyen direkte er nok mer salgbart da.
Postet 08.06.06 kl 14:53
Endret: 08.06.06 kl 14:53
BjarneSlik jeg har forstått det vil et PM-system også binde opp noe ressurser og plass. Denne plassen trenger vi kanskje til noe bedre og mer fornuftig som kanskje omhandler vår hobby mer direkte. Serverplass koster penger. Disse pengene tviler jeg på sponsorer er særlig interessert i å fremskaffe ved høyere annonsepriser. Mer kunnskapsformidling og informasjon som berører hobbyen direkte er nok mer salgbart da.
Ok.
Forstår at motstanden mot PM er såpass sterk hos sjefene her, at de som kunne ønsket seg et pm-system heller må velge andre muligheter (som f.eks. msn, e-post eller andre fora)
Da er vel egentlig bare å legge denne pm-debatten død - og heller diskutere ting som har med hobbyen å gjøre
Postet 08.06.06 kl 15:02
Postet 08.06.06 kl 22:17
Holdt på skrive melding i går, men jeg avsto. Men når det blir slik furting, så kan jeg vel furte litt tilbake.
Jeg syns det er påfallende at de som roper høyest om å innføre pm, akkurat gjorde et stor nummer av å velge å være alle andre steder enn nettopp det forumet som har den praksisen. Virker som dere ikke klarer å sette pris på de alternativene som finnes, men heller ønsker at dette forumet blir helt likt det som dere forlot. Når dere ikke blir hørt for å rope høyest så tar dere til å kritisere. Hva med å respektere at ting er annerledes rundt omkring og at det ikke er noens skyld...?
Dette blir som å kjefte på grekere for at de er grekere i eget land, bare pga kulturforskjeller.
Hvem er ignorant?
Jeg syns det er påfallende at de som roper høyest om å innføre pm, akkurat gjorde et stor nummer av å velge å være alle andre steder enn nettopp det forumet som har den praksisen. Virker som dere ikke klarer å sette pris på de alternativene som finnes, men heller ønsker at dette forumet blir helt likt det som dere forlot. Når dere ikke blir hørt for å rope høyest så tar dere til å kritisere. Hva med å respektere at ting er annerledes rundt omkring og at det ikke er noens skyld...?
Dette blir som å kjefte på grekere for at de er grekere i eget land, bare pga kulturforskjeller.
Hvem er ignorant?
Postet 09.06.06 kl 11:57
TerapitanktenkerHoldt på skrive melding i går, men jeg avsto. Men når det blir slik furting, så kan jeg vel furte litt tilbake. Jeg syns det er påfallende at de som roper høyest om å innføre pm, akkurat gjorde et stor nummer av å velge å være alle andre steder enn nettopp det forumet som har den praksisen. Virker som dere ikke klarer å sette pris på de alternativene som finnes, men heller ønsker at dette forumet blir helt likt det som dere forlot. Når dere ikke blir hørt for å rope høyest så tar dere til å kritisere. Hva med å respektere at ting er annerledes rundt omkring og at det ikke er noens [I]skyld[/I]...? Dette blir som å kjefte på grekere for at de er grekere i eget land, bare pga kulturforskjeller. Hvem er ignorant?
I alle dager...må nesten få spørre om du har tante rød på besøk, men skal avstå fra det.
Ingen furting her i gården - er vel du som står for det nå? Men jeg har ingen planer om å ta denne diskusjonen videre. Jeg har et synspunkt - som er at jeg synes det hadde vært kjekt og praktisk med PM - men har forstått at det ikke blir aktuelt her på akvaforum. Og det har jeg null problemer med.
Synes ikke tonen din var spesielt trivelig, men det får du stå inne for selv.
Postet 09.06.06 kl 12:20
Den store ulempen ved PM er muligheten til større grad av anonymisering enn ved e-post. Eller de opplever det som en større grad av anonymitet. Så min erfaring er at enkelte ikke greier å avstå fra å bruke denne, til mere eller mindre slibrige meldinger når noe går dem i mot. De var ikke spesielt trivelig enkelte av de sleivsparkene som kom.
Det er greit at enkelte diskusjoner flyttes til bakrommet når de er i ferd med å spore av, slik som denne f.eks, men PM er ikke nødvendigvis løsningen.
Okke som, ble det ikke sagt et sted lengere oppe at vi egentlig skulle legge diskusjonen død? Så i denne tråden er det min siste komentar.
Det er greit at enkelte diskusjoner flyttes til bakrommet når de er i ferd med å spore av, slik som denne f.eks, men PM er ikke nødvendigvis løsningen.
Okke som, ble det ikke sagt et sted lengere oppe at vi egentlig skulle legge diskusjonen død? Så i denne tråden er det min siste komentar.
Postet 09.06.06 kl 12:40
Endret: 09.06.06 kl 13:26