- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Hypancistrus Zebra L-46 (side 3)
Hypancistrus Zebra L-46 (side 3)
Du mener kanskje 38 C..... ikke 28 ? For 28 er vel ingen temperatur for en varmeelskende malle som zebraen, vel..?
(eller har jeg misforstått totalt?)
(eller har jeg misforstått totalt?)
McEveJeg hadde et Eheim termofilter gå amok for meg. Før jeg oppdaget det var tempen [B]28C[/B] (!) Ingen av de lot seg affisere av det... når det er sagt - ikke forsøk dette hjemme! :D
Postet 04.08.06 kl 21:44
mona oDu mener kanskje [B]38 [/B]C..... ikke 28 ? For 28 er vel ingen temperatur for en varmeelskende malle som zebraen, vel..? (eller har jeg misforstått totalt?) :-) [QUOTE=McEve]Jeg hadde et Eheim termofilter gå amok for meg. Før jeg oppdaget det var tempen [B]28C[/B] (!) Ingen av de lot seg affisere av det... når det er sagt - ikke forsøk dette hjemme! :D
du har helt rett mona. 38C. det er så absurd at jeg ikke kunne skrive det engang LOL
Postet 04.08.06 kl 21:48
Postet 05.08.06 kl 22:10
Heteslag....
Det var interessante minutter til situasjonen var under kontroll...... "Vart litt skræmt ja!!!!) Måtte jage fisken rundt i bøtta for å sjekke om det var liv. Kunne blitt dyr fiskesuppe.
Postet 06.08.06 kl 00:35
Ville ikke blitt fiskesuppe i såfall, men Norges dyreste sushi! Gikk heldigvis bra....
Obserte zebraen ute i fullt akvarielys idag (virker som de blir litt tøffere i karet for hver dag), etter at jeg matet med tabimin og diskus. 2 av de fulgte hverandre lenge side om side, knuffet til hverandre og stod mot hverandre. Er det lek eller knuffing? 2 hanner kanskje? Ønsker jo ikke å risikere at noen skal bli drept av de andre, men zebraen er muligens ikke så brutal?
Obserte zebraen ute i fullt akvarielys idag (virker som de blir litt tøffere i karet for hver dag), etter at jeg matet med tabimin og diskus. 2 av de fulgte hverandre lenge side om side, knuffet til hverandre og stod mot hverandre. Er det lek eller knuffing? 2 hanner kanskje? Ønsker jo ikke å risikere at noen skal bli drept av de andre, men zebraen er muligens ikke så brutal?
Postet 09.08.06 kl 18:31
Orre, men zebraen er muligens ikke så brutal?
Åjoda, de kan være brutale nok til å drepe hverandre hvis det er alvor. Den knuffingen du ser ved foringstid er kun skremsel og måling av krefter. Til og med ukesgamle yngel gjør det
Kjesbu har en interessant video med dette temaet. hmmmm.... kanskje jeg har den liggende ennå....
javisst. KIKZebrafight.wmv
Håper det ikke gjør noe at jeg viser den Knut? Fila er stor, nærmere 45 MB
Filmen starter med å vise en hann som angriper en annen hann inni en hule.
Postet 09.08.06 kl 20:36
Endret: 09.08.06 kl 20:39