Kirsebær-rekenes egg (side 3)

Hei,

ikke vær redd, de er så småat man må ha litt flaks kombinert med masse konsentrasjon å oppdager ferske yngel.

Tre veker er vanlig og sjansen at alle ha mistet eggene er veldig liten ellerhar du skifter masse vann i det siste?

Eg er helt sikker at du vil oppdage masse små reker i en eller to veker.

Altså slapp av

Micha
Spiser rekene sine egne barn?
Ja, nå har jeg stirret inn i karet til øynene ble røde og rennende... Til slutt tok jeg å rørte rundt i mosen som flyter i karet, og jemmen fant jeg to rekebarn på ca 3mm lengde...

Så kom en stor reke hoppende og så ut som om den jaget på den lille. Tror ikke den klarte å få fatt i den...

Men da dukker det opp enda et spørsmål: Spiser de voksne rekene, rekebabyer?
Michael Niesar
Hei, ikke vær redd, de er så småat man må ha litt flaks kombinert med masse konsentrasjon å oppdager ferske yngel. Tre veker er vanlig og sjansen at alle ha mistet eggene er veldig liten ellerhar du skifter masse vann i det siste? Eg er helt sikker at du vil oppdage masse små reker i en eller to veker. Altså slapp av :) Micha

Ja, jeg skiftet en del vann her forleden dag, men da hadde alle hoene eggene i behold...

Tåler rekebabyene mindre enn de voksne rekene? -Når det gjelder vannbytter og sånt?
Tips for å se babyene lettere:
Vent til lyset går av og lys med lommelykt
Det er nærmest rutine om kvelden her i huset, morsomt å se som det lever inni mosen!
Trine T
Tips for å se babyene lettere: Vent til lyset går av og lys med lommelykt :-) Det er nærmest rutine om kvelden her i huset, morsomt å se som det lever inni mosen!

Da lyser de opp, eller? Takk for tipset skal prøve det
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap