Hvilken fiskeart står øverst på din ønskeliste ?? (side 3)
Postet 31.07.06 kl 10:17
Det er noen andre fisker jeg synes virker artige/søte/interessante og som jeg kunne tenke meg ... en gang. En gang jeg har plass til flere kar og mulighet til å innrede egne kar for disse:
Poecilia velifera -Seilfinnemolly
Brachygobius doriae/xanthozonus - Humlefisk/-goby
Periophthalmus barbarus - Slamkryper
Poecilia velifera -Seilfinnemolly
Brachygobius doriae/xanthozonus - Humlefisk/-goby
Periophthalmus barbarus - Slamkryper
Postet 31.07.06 kl 21:32
Tja, nå har jeg en god del av de fiskene jeg liker best for øyeblikket, men denne: er jo en absolutt favoritt!
De fleste Nothobranchius'er er utrolig lekre, men jeg må bare være sikker på at de kommer til å trives her før jeg iverksetter drømmen om et par av disse.
Et kar med slamkryper(e) hadde heller ikke vært å forakte.....
Har ellers en avtale med en forretning at de ringer så fort de får inn en flott DT bettahann fra Tyskland, så det prosjektet er allerede påbegynt
Kunne visst ha ramset opp i det uendelige her - sukk
De fleste Nothobranchius'er er utrolig lekre, men jeg må bare være sikker på at de kommer til å trives her før jeg iverksetter drømmen om et par av disse.
Et kar med slamkryper(e) hadde heller ikke vært å forakte.....
Har ellers en avtale med en forretning at de ringer så fort de får inn en flott DT bettahann fra Tyskland, så det prosjektet er allerede påbegynt
Kunne visst ha ramset opp i det uendelige her - sukk
Postet 31.07.06 kl 23:28
Postet 31.07.06 kl 23:31
Litt ned på siden her ser du en rød DT (doubletail) betta splendens...
Du kan også lese litt mer om disse her:
Det står et avsnitt under "Finnevariasjoner" som er relativt kort, men veldig godt forklart.
Du skjønner vel sikkert hvem som har konkrete planer om å importere en slik til meg, Stina.....
Tror noen ble inspirert etter en viss messe i våres
Postet 01.08.06 kl 00:20
Malldrian[URLBLOCK1] Litt ned på siden her ser du en rød DT (doubletail) betta splendens... Du kan også lese litt mer om disse her: [URLBLOCK2] Det står et avsnitt under "Finnevariasjoner" som er relativt kort, men veldig godt forklart. Du skjønner vel sikkert hvem som har konkrete planer om å importere en slik til meg, Stina..... Tror noen ble inspirert etter en viss messe i våres :-D
aha... da er med... og du er heldig, jeg vil også ha en som importerer til meg ;-p
Postet 01.08.06 kl 09:27
Postet 09.08.06 kl 00:10
Postet 09.08.06 kl 00:23
Postet 09.08.06 kl 00:31
Postet 09.08.06 kl 00:38
Bortsett fra kulefisk, som han jeg deler postkasse med har lagt ned veto mot, er Poecilocharax weitzmani
øverst på ønskelisten.
Øverst på hans ønskeliste er dicus.
øverst på ønskelisten.
Øverst på hans ønskeliste er dicus.
Postet 09.08.06 kl 00:56
Postet 09.08.06 kl 01:45
Postet 09.08.06 kl 09:36
Endret: 09.08.06 kl 09:37
Re:Hvilken fiskeart står øverst på din ønskeliste ??
Aller øverst på min ønskeliste står: Biotodoma cupido helst Santarem
Som en god nr 2 : Smaragd pansermalle (Brochis splendens)
Og tilslutt en stor stim Diamantant tetra ( Monkheisia pitteri )
Som en god nr 2 : Smaragd pansermalle (Brochis splendens)
Og tilslutt en stor stim Diamantant tetra ( Monkheisia pitteri )
Postet 09.08.06 kl 14:19
Postet 09.08.06 kl 14:34
Fru NiskaSom en god nr 2 : [URLBLOCK1] (Brochis splendens)
Vakker fisk, veldig!
Men et lite tips til karet du har tenkt å holde den i;
de blir svært store, og pga sin størrelse roter de noe grassalt i bunnlaget. Har du sand i karet, så står det en virvelsky av rusk og bøss rundt dem der de beveger seg rundt. Den tiden jeg hadde disse, 9 svære eksemplarer av arten, hadde jeg aldri helt klart vann. De rotet så enormt når de lette etter mat, og pga sin størrelse får de til litt, ja.... De støvsuger også opp all maten med sine store munner, så mindre Corydoras kan slite litt av matmangel da. De bør kanskje være eneste bunnfisk av det slaget i sitt kar.
Hun jeg kjøpte dem av, solgte dem fordi de rev opp plantene hennes, faktisk! Det var stadig vekk hun måtte nedi karet og plante på nytt planter de hadde rotet opp.
Det var ikke noe probem hos meg, siden jeg hadde dypt forankrede og kraftige sverdplanter, men bare nevner det som et tips til innredning i karet der du evt har tenkt å ha dem
Postet 09.08.06 kl 15:47
Slenger meg med her jeg også
Øverst på min ønskeliste står indianergoby. En vakker og artig fisk som jeg har falt fullstendig for.
Hadde tidligere 3 stk. men har desverre bare 1 igjen nå. Har lett land og strand rundt etter flere det siste året uten hell. Fant endelig en butikk i Oslo som har denne fisken, men det tar meg ca. 2 timer å kjøre en veg, noe som er lite praktisk å få til i en hektisk hverdag.
En god toer på lista er sommerfuglciklide, og nå er jeg endelig en stolt eier av et vakkert par!
Hadde tidligere 3 stk. men har desverre bare 1 igjen nå. Har lett land og strand rundt etter flere det siste året uten hell. Fant endelig en butikk i Oslo som har denne fisken, men det tar meg ca. 2 timer å kjøre en veg, noe som er lite praktisk å få til i en hektisk hverdag.
En god toer på lista er sommerfuglciklide, og nå er jeg endelig en stolt eier av et vakkert par!
Postet 24.08.06 kl 23:53
Postet 24.08.06 kl 23:55
IrDet er noen andre fisker jeg synes virker artige/søte/interessante og som jeg kunne tenke meg ... en gang. En gang jeg har plass til flere kar og mulighet til å innrede egne kar for disse: Poecilia velifera -Seilfinnemolly Brachygobius doriae/xanthozonus - Humlefisk/-goby Periophthalmus barbarus - Slamkryper
Også kunne jeg tenkt meg kulefisk en dag ... *drømme*
Postet 25.08.06 kl 00:03
devJeg tror den nyoppdagede flekkete [i]Sewellia[/i]en står øverst på min liste. (ikke [i]Sewellia Lineolata[/i]) Kommer så snart fjellbekken min er klar :) :) [IMG]http://akvaforum.no/images/fish/sewellia_lineolata_01.jpg[/IMG]
Jeg har 3 slike men ikke ant hva de het før jeg så bildet nå.
Etter å ha søkt den opp i fiskebasen så jeg at de skal gå i et kar på minst 100 l, mens mine går i en 58 liter. Ooops!!!
Har to kar til: 83 l med 2 sommerfuglciklider, 14 kardinaltetra, 3 ancistruser og 3 viftereker og et nystartet kar på 240 l uten fisk.
Burde jeg flytet om litt på sewelliane og ancistrusene???
Postet 25.08.06 kl 00:13
Endret: 25.08.06 kl 00:13