Fikse fiskebilde....anyone? (side 3)

Jeg synes begge er fine jeg, ja stemmer det, bilde er lite, fordi det er komprimert så jeg kunne legge det ut...
En kjapp basic hjelp til Photoshop
Ser det er flere som har funnet gleden i redigering av bilder.

Legger en liten link til en litt "enkel" starthjelp hvis noen trenger.

http://www.terje-andersen.com/la-st%E5/Photoshop.pdf

Lykke til
Om jeg trenger! Tusen takk!
Dette var en kjempe flott "starter" Godt jobbet! Igjen, tusen takk.
Virker ikke..
Linkene virker ikke Noen som kunne sendt meg photoshop pdf`en på mail?

Edit: fikk den endelig til...
Aquadama
Oj, dette med layers var kjempe info for meg! Takker for det. Dessuten har jeg funnet "spot helaing" så nå forsvinner riper i glasset og dråpe merker som dugg for solen! Det jeg nå trenger hjelp til er; hvordan fikk/får dere bakgrunnen helt sort og fisken så klar? Jeg har forsøkt "magic wand tool" men da deler jeg opp alt i små sekvenser, og klarer ikke få ut bare fisken...

Hvor fant du den "spot helaingen? Kan ikke finne den
Plasteret = spot helaing
Hjalp ikke så veldig mye for hvor ligger plasteret da?
Er litt treig jeg
På venstre side, i den lange ikon menyen nedover liksom.
Like treig jeg

Hva står det over ikonlisten?
Eller er det den listen med lasso,pensler osv. du mener?
Der finner jeg det ihvertfall ikke.

Har ikke Photoshop her og nu, men du må holda musknappen inne med muspeker på noen av knappene i verktøylinja for å få opp de alternative verktøyene, så prøv det
Healing Brush Tool er 4. knappen ovenfra og ned på venstre side i tools menyen.

Du kan også aktvisere den med å trykke på bokstaven J.

Prøv også "Clone Stamp Tool" knappen under "Healing Brush Tool".
Har gjort det men finner ikke denne muligheten. Kanskje programmet vårt er for gammelt, Photoshop 5.5 ?
Hehe, 5.5 er "haugammelt" ja. Den er ikke der, tror faktisk den er ny i CS eller CS2 (det kan andre bekrefte).

Men når det er sagt så kan du fikse like mye med Stamp tool og litt tid, og den har du vel.
biXen
Hehe, 5.5 er "haugammelt" ja. Den er ikke der, tror faktisk den er ny i CS eller CS2 (det kan andre bekrefte). Men når det er sagt så kan du fikse like mye med Stamp tool og litt tid, og den har du vel.

den har jeg ja
så da var det til å finne ut av den da ?
Trykk og hold inne "ALT" på tastaturet og venstreklikk med musa på det området som du ønsker å bruke som stempel, slipp så "ALT". Deretter venstreklikker du med musa der du ønsker å stemple. Ikke den beste forklaringen men...
Litt teit av meg å si stamp, for den er lettere forklart ved å si kloningsverktøy. Som sagt oppfor, holder du alt og klikker et område, så markerer du der du vil kopiere fra. Når du så tegner en plass så vil "penselen" tegne det fra den plassen du satte den til å kopiere fra med ALT. Vanskelig å forklare som sagt oppfor, du får eksperimentere litt. Men jeg bruker stort sett denne til å fjerne f.eks. smuss, planter jeg ikke vil ha med osv.
OK får se om ikke jeg får prøvd dette i morgen,har hatt besøk i hele kveld så nå er jeg for sliten til å gjøre noe som helst. Men er spent på om jeg får det til
Fikse fiskebilde igjen...anyone?;-)
Har nok et bilde med vaskestriper på glasset, som ødelegger hele greia.
Noen som har lyst å trylle litt og se hva de kan få til med dette bildet av to små C. weitzmani?

[External Image]
Hehe, Mona da, du må begynne å vaske glassene dine før du tar bilder
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap