Les gjennom innlegget før posting (side 3)

Inaktiv bruker
Altså...blir dere aldri lei ?

/jan
Petter Østby
[QUOTE=Carrera]Så vidt jeg kan se, så finnes ikke hvertfall i ordboka, men jeg synes "i hvertfall" mister litt av trykket og betydningen når jeg skrver "i hvert fall"...







Hva mener du med "skrver"?


Minner om å lese igjennom innlegg før posting


Fa... *flau*

Er det ikke typisk da, i en slik tråd...

Jeg er stort sett nøye på dette med rettskriving, men er tidvis litt for kjapp på labben, og det medfører endel slurvefeil.
Carrera
Fa... *flau* Er det ikke typisk da, i en slik tråd... Jeg er stort sett nøye på dette med rettskriving, men er tidvis litt for kjapp på labben, og det medfører endel slurvefeil.


Samme her. Det er som om Murphys lov rotter seg sammen mot oss. Jeg er også prippen på rettskrivning, men jammen snek det seg inn en skriveleif! (nileser nå mitt eget innlegg før posting)
JanR
Altså...blir dere aldri lei ? /jan


Dette er spam
Dyrehagen
[QUOTE=Carrera]Fa... *flau* Er det ikke typisk da, i en slik tråd... Jeg er stort sett nøye på dette med rettskriving, men er tidvis litt for kjapp på labben, og det medfører endel slurvefeil.


Samme her. Det er som om Murphys lov rotter seg sammen mot oss. Jeg er også prippen på rettskrivning, men jammen snek det seg inn en skriveleif! (nileser nå mitt eget innlegg før posting)



HAHAHAHAHAHAHAHA Dyrehagen! Legger du inn de idiotiske skrivefeilene med vilje? Siterer: "men jammen snek det seg inn en skriveleif!".

SkriveLEIF?

Det er bare utrolig morsomt å pirke på andre da!
Petter Østby
SkriveLEIF? Det er bare utrolig morsomt å pirke på andre da! :D :D


Skriveleif skrev jeg med vilje. Det er et uttrykk jeg (og mange andre) bruker
Petter Østby
[QUOTE=Dyrehagen][QUOTE=Carrera]Fa... *flau* Er det ikke typisk da, i en slik tråd... Jeg er stort sett nøye på dette med rettskriving, men er tidvis litt for kjapp på labben, og det medfører endel slurvefeil.


Samme her. Det er som om Murphys lov rotter seg sammen mot oss. Jeg er også prippen på rettskrivning, men jammen snek det seg inn en skriveleif! (nileser nå mitt eget innlegg før posting)



HAHAHAHAHAHAHAHA Dyrehagen! Legger du inn de idiotiske skrivefeilene med vilje? Siterer: "men jammen snek det seg inn en skriveleif!".

SkriveLEIF?

Det er bare utrolig morsomt å pirke på andre da!


Jeg håper du spøker litt nå... *skeptisk*
Ja, beklager! Når jeg tenker meg om har jeg faktisk hørt det uttrykket mange ganger før

Jeg legger meg langflat og beklager.

Tilgi meg Dyrehagen
Carrera
[QUOTE=Petter Østby][QUOTE=Dyrehagen][QUOTE=Carrera]Fa... *flau* Er det ikke typisk da, i en slik tråd... Jeg er stort sett nøye på dette med rettskriving, men er tidvis litt for kjapp på labben, og det medfører endel slurvefeil.


Samme her. Det er som om Murphys lov rotter seg sammen mot oss. Jeg er også prippen på rettskrivning, men jammen snek det seg inn en skriveleif! (nileser nå mitt eget innlegg før posting)



HAHAHAHAHAHAHAHA Dyrehagen! Legger du inn de idiotiske skrivefeilene med vilje? Siterer: "men jammen snek det seg inn en skriveleif!".

SkriveLEIF?

Det er bare utrolig morsomt å pirke på andre da!


Jeg håper du spøker litt nå... *skeptisk*



Jo, tro det eller ei! Det er faktisk hobbyen min ved siden av akvarium
Inaktiv bruker
Donald
[QUOTE=JanR]Altså...blir dere aldri lei ? /jan


Dette er spam

Skyt meg
Syns uansett det her hører hjemme i "skjitpratttråden"

/jan
Det er en god egenskap, Petter

Jeg er faktisk helt enig, Jan!
Men Jack, som er ved siden av meg, protesterer
Har en tig til jeg lurer på jeg...

Det er når man setter sammen to ord, hvor siste bokstav i første ord, er den samme som første bokstav i siste ord. Eksempel: Nyttårssalg.

Når skal man da bruke dobbelt opp av den bokstaven, og når skal man ikke? Og når skal man evt bruke bindestrek?

I "nyttårssalg" så føler jeg det litt rart å skrive to s`er, men det er kanskje riktig? (leste den i en reklame på et annet forum)
Jeg tar hintet, Jan. Jeg tror det har sammenheng med at det er fredag og nesten 2 på natta...
Carrera
Har en tig til jeg lurer på jeg... Det er når man setter sammen to ord, hvor siste bokstav i første ord, er den samme som første bokstav i siste ord. Eksempel: Nyttårssalg. Når skal man da bruke dobbelt opp av den bokstaven, og når skal man ikke? Og når skal man evt bruke bindestrek? I "nyttårssalg" så føler jeg det litt rart å skrive to s`er, men det er kanskje riktig? (leste den i en reklame på et annet forum)



Helt riktig, det er "nyttårssalg". Men hadde det derimot vært ett ord som sluttet med dobbelkonsonant, og ett ord som begynte med den samme konsonanten som det andre ordet slutta på, skulle man strøket en av konsonantene

ALDRI trippelkonsonant.


Eksempel: symptom på stress= stressymptom ( og ikke stresssymptom)

God Natt alle sammen
Inaktiv bruker
Dyrehagen
Jeg tar hintet, Jan. Jeg tror det har sammenheng med at det er fredag og nesten 2 på natta...


Mulig
Skal uansett ikke engasjere meg mere i "debatttttten" her.
En liten sving innom 144 karet (med en T) å er det god natt for min del.

/jan
Petter Østby
[QUOTE=Carrera]Har en tig til jeg lurer på jeg... Det er når man setter sammen to ord, hvor siste bokstav i første ord, er den samme som første bokstav i siste ord. Eksempel: Nyttårssalg. Når skal man da bruke dobbelt opp av den bokstaven, og når skal man ikke? Og når skal man evt bruke bindestrek? I "nyttårssalg" så føler jeg det litt rart å skrive to s`er, men det er kanskje riktig? (leste den i en reklame på et annet forum)



Helt riktig, det er "nyttårssalg". Men hadde det derimot vært ett ord som sluttet med dobbelkonsonant, og ett ord som begynte med den samme konsonanten som det andre ordet slutta på, skulle man strøket en av konsonantene

ALDRI trippelkonsonant.


Eksempel: symptom på stress= stressymptom ( og ikke stresssymptom)

God Natt alle sammen

Det med trippel konsonat vet jeg, men var i tvil her på dette!

Takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap