VF Discus - Treerbandens import (side 3)

give me give me give me!!!
kunne godt tenkt meg å bytte ut alle stendkerne med vf,men er det ikke en del ting som må være skikkelig på stell,tenker på vannkvaliteten, div kurer mot sykdommer. også er det sikkert en god del mer enn eg vet om.
disse oppdretts discusene tåler no en god del.

Joda det er litt pes med VF i starten, men når den er over så er det ikke så stor forskjell på VF og oppdrett. Slik jeg ser det så er det en firetrinnsrakett.

1. Få de til å spise
2. Kur mot innvollsorm, det nytter ikke at de spiser når det er innvollsormen som blir fet.
3. Kur mot gjellemark
4. Kur mot flagellater

Nå er ikke Stendkerdiscus ondt for øyet heller .
nei.stendker ikke d verste,men når du viser frem slike eksemplarernsom det der,får du over på andre tanker. hvor mye må eg betale for slike dere her fått inn? får ikke tak i slike eksemplarer her i bergen,eg har ihvertfall ikke sett så fine,men hvis noen vet noe som eg ikke vet om, må dere bare skrike ut

her er en jeg liker utrolig godt. har et par som jeg ikke har fått frem frittsvømmende på,men har i grunnen ikke prøvd å få frem noe heller egentlig
Tony Marcel Johansen
hvor mye må eg betale for slike dere her fått inn? får ikke tak i slike eksemplarer her i bergen,eg har ihvertfall ikke sett så fine,men hvis noen vet noe som eg ikke vet om, må dere bare skrike ut

Aquarium-glaser som er er en tysk eksportør har mye fin diskus og annen fisk, spesielt maller.Listene til disse kan du se på bl. a. Worldwide Discus som er en Dansk forhandler. Du kan bestille fisk fra Michael som driver denne butikken i Danmark.

Men, hvorfor gå over bekken etter vann ? Haakon på Aquazoo i Bergen tar nå også fisk fra samme eksportør, Aquarium Glaser.

Glaser hadde disse fiskene inne, og de er priset med danske kr fra World Wide Diskus;

Discus wild BLUE 12-15cm 487,50
Discus wild BLUE/NHAMUNDA RIV. 12-15cm 875,00
Discus wild SEMI-ROY./L.INANUM 12-15cm 1625,00
Discus wild SEMI-ROY-BLUE/NAM. 12-15cm 1125,00
Discus wild ROSE/NHA.SUPER RED 12-15cm 2125,00
Discus wild BARRA MANSA GOLD 12-15cm 887,50
Discus wild BROWN/CAMETA 12-15cm 562,50
Discus wild BROWN TAPAJOS 12-15cm 487,50
Discus wild GREEN 12-15cm 487,50
Discus wild GREEN TEF? 8-12cm 362,50
Discus wild HECKEL 12-15cm 550,00
Discus wild HECKEL NINI 9-12cm 387,50
Discus wild HECKEL CROSS 12-15cm 987,50
Disc.wild HECKEL WILLISCHWARZI 12-15cm 612,50
Discus wild ROYAL-BLUE/R.MOJU 12-15cm 2375,00
Discus w.SEMI-ROYAL-BLUE/MOJU 12-15cm 1625,00
Discus wild TEF?/FEW RED SPOT 12-15cm 862,50
Discus wild RED INFERNO/R.MOJU 12-15cm 2375,00
Discus w.SEMI-RED INFERNO/MOJU 12-15cm 1875,00

I tilegg til disse prisene kommer så frakt.

Jeg ville (og gjør også det) bestilt de samme fiske hos Haakon. Han var faktisk noe rimeligere i noske kr, og da slipper du unna frakt.
skal høre med han imorgen,har nettopp blitt informert om at det kommer masse vf no neste uke. har litt problemer med bakgrunnen i karet så eg snakker med haakon då

Da er det mallene til treerbanden som er underveis
Hvordan står det til med discusene nå?
De holder på med å få opp dampen nå. Problemet med discus rett fra elva er å få kontroll på innvollsorm og gjellemark.

Innvollsormen er lettere å bli kvitt. Bare man får fisken til å ta litt preparert for så ordner det seg.

Gjellemark er en helt annen historie. Dobbel kur med PraziPro, nitidig slamsuging, etterfylling med Prazi og bunnvask av bunnen annenhver dag var ikke nok til å få tatt knekken på de.

Nå holder jeg på med intensiv oppforing med oksehjerter tre ganger om dagen for å få litt pondus på dem før jeg forsøker på nytt med Prazi. Denne gangen skal jeg la kuren gå over 15 dager, 1,5-2 ganger dosen som står på flasken. Så får vi se om jeg ikke får tatt knekken på djevelskapen.

Her er et bilde som burde få de fleste discusentusiaster til å legge Tefe RSG høyt oppe på favorittlista.

[External Image]
Du kan det med å friste! Jeg formelig sikler på bildet... Lykke til med kampen mot gjellemarkene. Håper du vinner, vi krysser fingre og finner her i huset.
Tilfeldig bekjentskap
© Kent Evenrud
Reklame for plussmedlemskap