- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- Rokke i akvarium (side 3)
Rokke i akvarium (side 3)
Postet 07.10.06 kl 18:13
Postet 07.10.06 kl 18:43
Aquadamaok, så håpet er ikke helt ute. Det var godt å høre. var et så trist syn de bildene du la ut, så jeg klarer ikke helt la være å tenke på stakkarn. Du gjør en god jobb, og det høres ut som om din far også bryr seg, topp!
hu får like god behandling som andre gir ungene sine rokkeline er min adopterte datter
det her er en fisk ALLE bryr seg om.. alle vennene mine som har sett den maser om atte jeg må få fora den opp osv.. folk som aldri har vist interesse for akvarium og de "kjedelige" fiskene maser om atte jeg må få den til og overleve
Postet 07.10.06 kl 18:51
Postet 09.10.06 kl 18:05
Postet 09.10.06 kl 18:24
Postet 09.10.06 kl 18:56
det er sånt som skjer i denne hobbyen.. er ikke uten grunn atte jeg fikk den gratis heller... men er skuffa over meg selv siden jeg ikke klarte å redde hu men alle "proffene" som så hu sa hu kom til og dø så de hadde rett
men hu kommer til og få en god plass bak glass og ramme på en av veggene på akvarierommet
men hu kommer til og få en god plass bak glass og ramme på en av veggene på akvarierommet
Postet 09.10.06 kl 19:12
Postet 09.10.06 kl 19:14
Jeg har også tenkt på denne rokkeline fisken din! Synd det gikk skeis. Si ifra om du får noen unger på de andre. Samme vist du får noe gang på den 4000litersen din. jeg kal innom både risør, stavern og ikke minst Jan Holt nå til fredag da jeg skal inn å hente mitt akvarie, det er like gøy å se hva andre har som å å kikke på det jeg har selv.
Alle må si ifra vist de vil ha noe fraktet fra krsand-oslo-oslo-krsand eller noe i den duren
Postet 09.10.06 kl 21:12
Alexander SeverinsenJeg har også tenkt på denne rokkeline fisken din! Synd det gikk skeis. Si ifra om du får noen unger på de andre. Samme vist du får noe gang på den 4000litersen din. jeg kal innom både risør, stavern og ikke minst Jan Holt nå til fredag da jeg skal inn å hente mitt akvarie, det er like gøy å se hva andre har som å å kikke på det jeg har selv. Alle må si ifra vist de vil ha noe fraktet fra krsand-oslo-oslo-krsand eller noe i den duren;)
hvis du vil ta deg en tur og se så er det bare og si fra.. jarle@eika.no
skal i møte på torsdag med noen som kansje vil sponse det store karet.. prøve ut no nytt matereale som vil gjøre det mye lettere og billigere og bygge stooore akvarium.. er mulighet for atte de vil bruke det karet som reklame
skal sjekke med jan holt om de har 50-100 indiske kloreker så kan hende du får ett spm om frakt av reker
Postet 09.10.06 kl 21:39
Endret: 09.10.06 kl 21:41
Eika[QUOTE=Alexander Severinsen] Jeg har også tenkt på denne rokkeline fisken din! Synd det gikk skeis. Si ifra om du får noen unger på de andre. Samme vist du får noe gang på den 4000litersen din. jeg kal innom både risør, stavern og ikke minst Jan Holt nå til fredag da jeg skal inn å hente mitt akvarie, det er like gøy å se hva andre har som å å kikke på det jeg har selv. Alle må si ifra vist de vil ha noe fraktet fra krsand-oslo-oslo-krsand eller noe i den duren;)
skal i møte på torsdag med noen som kansje vil sponse det store karet.. prøve ut no nytt matereale som vil gjøre det mye lettere og billigere og bygge stooore akvarium.. er mulighet for atte de vil bruke det karet som reklame
skal sjekke med jan holt om de har 50-100 indiske kloreker så kan hende du får ett spm om frakt av reker
tøfft om du får det sponset! Jeg kan gjerne kjøre rundt litt ja, faen så langt å kjøre alikavell! Jeg begynner ikke tenke på store kar før jeg får kjøpt meg hus. Da skal jeg ta helt av tenkte jeg
Postet 09.10.06 kl 21:46
Alexander Severinsen[QUOTE=Eika][QUOTE=Alexander Severinsen] Jeg har også tenkt på denne rokkeline fisken din! Synd det gikk skeis. Si ifra om du får noen unger på de andre. Samme vist du får noe gang på den 4000litersen din. jeg kal innom både risør, stavern og ikke minst Jan Holt nå til fredag da jeg skal inn å hente mitt akvarie, det er like gøy å se hva andre har som å å kikke på det jeg har selv. Alle må si ifra vist de vil ha noe fraktet fra krsand-oslo-oslo-krsand eller noe i den duren;)
tøfft om du får det sponset! Jeg kan gjerne kjøre rundt litt ja, faen så langt å kjøre alikavell! Jeg begynner ikke tenke på store kar før jeg får kjøpt meg hus. Da skal jeg ta helt av tenkte jeg
jeg bor 50m fra motorveien så det er ikke store omveien uansett og du liker vel sør amerikanske ciklider? kansje jeg sender deg vidre med noen sør amerikanere som takk for hjelpa
hvis du skal bygge stooort kar ville jeg bygd i betong eller det greiene jeg kansje skal bygge det i
Postet 09.10.06 kl 22:07
Eika[QUOTE=Alexander Severinsen][QUOTE=Eika][QUOTE=Alexander Severinsen] Jeg har også tenkt på denne rokkeline fisken din! Synd det gikk skeis. Si ifra om du får noen unger på de andre. Samme vist du får noe gang på den 4000litersen din. jeg kal innom både risør, stavern og ikke minst Jan Holt nå til fredag da jeg skal inn å hente mitt akvarie, det er like gøy å se hva andre har som å å kikke på det jeg har selv. Alle må si ifra vist de vil ha noe fraktet fra krsand-oslo-oslo-krsand eller noe i den duren;)
jeg bor 50m fra motorveien så det er ikke store omveien uansett og du liker vel sør amerikanske ciklider? kansje jeg sender deg vidre med noen sør amerikanere som takk for hjelpa
hvis du skal bygge stooort kar ville jeg bygd i betong eller det greiene jeg kansje skal bygge det i
Ja da kommer jeg innom uansett vist du er hjemme på dagen! Jeg legger opp akvarie rommet mitt foreløpig så vist du vil ha planter, så har jeg litt av hvert jeg kan ta med til deg.
Postet 09.10.06 kl 22:18
Alexander Severinsen[QUOTE=Eika][QUOTE=Alexander Severinsen][QUOTE=Eika][QUOTE=Alexander Severinsen] Jeg har også tenkt på denne rokkeline fisken din! Synd det gikk skeis. Si ifra om du får noen unger på de andre. Samme vist du får noe gang på den 4000litersen din. jeg kal innom både risør, stavern og ikke minst Jan Holt nå til fredag da jeg skal inn å hente mitt akvarie, det er like gøy å se hva andre har som å å kikke på det jeg har selv. Alle må si ifra vist de vil ha noe fraktet fra krsand-oslo-oslo-krsand eller noe i den duren;)
Ja da kommer jeg innom uansett vist du er hjemme på dagen! Jeg legger opp akvarie rommet mitt foreløpig så vist du vil ha planter, så har jeg litt av hvert jeg kan ta med til deg.
Og da holder jeg også på å selge ut alle de fine fiskene mine! Skal ha et 120l med malawi og 63liter til yngel
Postet 09.10.06 kl 22:20
Alexander Severinsen[QUOTE=Eika][QUOTE=Alexander Severinsen][QUOTE=Eika][QUOTE=Alexander Severinsen] Jeg har også tenkt på denne rokkeline fisken din! Synd det gikk skeis. Si ifra om du får noen unger på de andre. Samme vist du får noe gang på den 4000litersen din. jeg kal innom både risør, stavern og ikke minst Jan Holt nå til fredag da jeg skal inn å hente mitt akvarie, det er like gøy å se hva andre har som å å kikke på det jeg har selv. Alle må si ifra vist de vil ha noe fraktet fra krsand-oslo-oslo-krsand eller noe i den duren;)
sier ikke neitakk til noen planter
send meg en mail så skal jeg forklare veien og gi deg tlf nr sånn atte du finner fram.. så får vi se om du er tøff nok til og håndmate en ganske giftig rokke, skal vist være like giftig som klapperslange.. blir du stikki i handa så hovner den opp og blir nesten svart og ubrukelig og sånn er den i 6mnd etterpå
Postet 09.10.06 kl 22:22
Postet 09.10.06 kl 22:22
Endret: 09.10.06 kl 22:25
Postet 09.10.06 kl 23:17
Postet 10.10.06 kl 03:01
Markus MenesHvordan klarer du å holde eit så stabilt pH-nivå? Justerer du og måler før du tilsetter vann for hver gang? Det hadde i alle fall blitt masse arbeid for meg da springvannet mitt ligger på rundt 8...
jeg har ett 660 jeg tapper vann fra til 375'n og hvergang jeg skal skifte vann så måler jeg ph'n i begge karene for og se atte den er lik.. men skifter ikke mer enn 50-100liter andahverdag så det blir ikke store ph svingningene når begge karene har ph på 6-6,5 og jeg skifter såpass lite vann
Postet 10.10.06 kl 16:31
hvis det er noen av dere som vurderer og skaffe seg rokke så anbefaler jeg absolutt denne sikkerhets artikkelen.. jeg fant akuratt ut hvor giftige disse er :/
les her
les her
Over a five year period in one small local hospital
there were eight deaths, 23 amputations of lower limbs, and 114 other cases
where victims were unable to work.
Postet 11.10.06 kl 22:18
Endret: 11.10.06 kl 22:18