Otocinclus Zebra (side 3)

Cathrin
[QUOTE=Astrid]Tenkte jeg skulle kjøre til Tverlandet i morgen, håper det er flere igjen. Nydelig :)

Mener det var 6 stk i karet, og jeg kjøpte 4 av dem..

Kan man ha bare to da?
Man bør nok ha en gruppe, 4 er minsteantallet syns jeg. Har tenkt å skaffe to til, men måtte beherske meg litt mht. pengboka..
men vil det gå å ha to sammen med andre ottoer? på en måte som kardinaltetra og neontetra
Cathrin
Man bør nok ha en gruppe, 4 er minsteantallet syns jeg. Har tenkt å skaffe to til, men måtte beherske meg litt mht. pengboka.. ;)

Kjøpte de to som var igjen jeg, klarte ikke å la være. Får kjøpe to til når sjansen byr seg. Nydelige fisker
Ja, utrolig fine! Vi kan jo gi hverandre et lite vink hvis/når noen legger inn ønske om å bestille flere? =)
Cathrin
Ja, utrolig fine! Vi kan jo gi hverandre et lite vink hvis/når noen legger inn ønske om å bestille flere? =)

Den er jeg med på
Åssen går det med zebraene? Eter dem noe alger, eller er dem spellfeite av oksehjerte?

Dem har fått inn noen i den lokale sjappa, som jeg sikler kraftig på... Store var dem også, tipper at de er litt over de 4 cm dem skal bli. Har trolig noe med at de er VF...
De er uhyre effektive spør du meg. Tre av mine døde i går. Tror det var kombinasjon av liten toleranse for hvitprikkmedisinering, senkning av temperatur og flytting av akvariet.

Satte inn noen metalltannkarper sammen dem, men disse fikk hvitprikk etter noen dager. Medisinerte i frykt for at ottoene skulle smittes. Skrudde også ned tempen litt da jeg leste ett sted at ottoer trives i kjøligere vann. Alt dette etter at jeg flyttet karet til stuevinduet for å fremme algevekst. Dårlig idé og dårlige kombinasjoner.
Har hatt dem i ca. 5 uker nå med kun ett introduksjons dødsfall.

La foresten mærke til en rød prikk ved analåpningen til den ene i dag tidlig. Dør vel den og kanskje da.

En ting er iallefall sikkert..: de elsker squash...
Frank Angell
Åssen går det med zebraene? Eter dem noe alger, eller er dem spellfeite av oksehjerte?

Mine er ikke i nærheten av bunnen av karret. Tror at discusen skremmer skinnet av dem slik at de holder seg oppe blandt plantene.

Geir Kristiansen
[QUOTE=Frank Angell]Åssen går det med zebraene? Eter dem noe alger, eller er dem spellfeite av oksehjerte?

Mine er ikke i nærheten av bunnen av karret. Tror at discusen skremmer skinnet av dem slik at de holder seg oppe blandt plantene.

Tja, så til min store skrekk at de knasket i seg oksehjerter. Den vanlige otoen har jeg ikke sett gjøre dette, men zebraene har fått sansen for oksehjerter
Frank Angell

Den siste zebraen min døde i dag, har gjort alt som folk anbefaler men dengang ei. Feller en tåre for den nydelige fisken min

Har ikke sett at den har spist noe spesielt, har prøvd div. grønnsaker men den har ikke vist interesse for noe. Den første døde dagen ettter at jeg fikk den i hus. Da hadde den ei svær blemme over endetarmen (gatthullet? eller hva man no skal kalle det).
Alle mine er i god behold! Har ikke mistet noen, heldigvis. De spiser alle grønnalgene, de lilla (!) algene, pluss litt squash og agurk.

Astrid; trasig å høre..
Tilfeldig bekjentskap
© Vidar Alfei
Reklame for plussmedlemskap