Leter du etter planter? (side 3)
Postet 13.09.08 kl 23:47
Endret: 14.09.08 kl 00:03
I følge det som står her så er Ludwigia mulertii et ikke godtatt synonym for Ludwigia repens. Enkelte andre sider skriver derimot at det er en variant av Ludwigia repens.
Postet 19.09.08 kl 19:21
Endret: 19.09.08 kl 19:21
Postet 19.09.08 kl 22:11
Planter til malawi
er det nåen som har erfaring med planter for malawi? jeg hadde løst og sette inn litt planter i et hjørne av et 500liters kar. men er usikker på om dette vill la seg gjøre? har sort acei,golden og pearl mutt i karret
Postet 26.11.08 kl 21:32
BjarneI [URLBLOCK1] kan du bla gjennom mange hundre bilder av planter som finnes i plantebasen :) I [URLBLOCK2] kan du ved å taste inn ** i søkefeltet få fram alle plantene i alfabetisk rekkefølge :) Savner du noen planter i plantebasen så si i fra så skal de komme på plass. Flere gode bilder av planter er også velkommen i plantebasen.
Hvor sier en i fra?
Jeg savner Vallisneria Asiatica i databasen.
Jeg har den. Og kan forsøke å ordne ett bra bilde av den.
Kjøpte den her: (Den nederst på listen.)
http://www.aquamanias.no/kategori.php?kategori=197&subkategori=16
Leiter spesifikt etter: Vallisneria asiatica var. biwaensis
Tror jeg da.. Den ligner mest på den jeg har..
Postet 01.07.09 kl 03:53
Endret: 01.07.09 kl 04:01
Disse artene Vallisneria finnes i basen pr. nå
Kontrollsjekk gjerne mot andre plantebaser. Se i linksamlingen her på AF hvor du finner andre slike baser.
Merk at butikker og grossister ofte er noe slepphendt med navnsettingen på planter (også fisk!) og det derfor kan skape endel forvirring for oss kunder når vi leter etter info om planten vi har kjøpt.
AF har avtale med Tropica om bruk av info fra deres plantebase. AF skal ha de fleste plantebeskrivelsene til Tropica, men også mange flere enn hva Tropica har.
Kontrollsjekk gjerne mot andre plantebaser. Se i linksamlingen her på AF hvor du finner andre slike baser.
Merk at butikker og grossister ofte er noe slepphendt med navnsettingen på planter (også fisk!) og det derfor kan skape endel forvirring for oss kunder når vi leter etter info om planten vi har kjøpt.
AF har avtale med Tropica om bruk av info fra deres plantebase. AF skal ha de fleste plantebeskrivelsene til Tropica, men også mange flere enn hva Tropica har.
Postet 01.07.09 kl 09:48
Bjarne[URLBLOCK1] artene Vallisneria finnes i basen pr. nå :) Kontrollsjekk gjerne mot andre plantebaser. Se i linksamlingen her på AF hvor du finner andre slike baser. Merk at butikker og grossister ofte er noe slepphendt med navnsettingen på planter (også fisk!) og det derfor kan skape endel forvirring for oss kunder når vi leter etter info om planten vi har kjøpt. AF har avtale med Tropica om bruk av info fra deres plantebase. AF skal ha de fleste plantebeskrivelsene til Tropica, men også mange flere enn hva Tropica har. :)
Utrolig, veit jeg så igjennom, men kan ikke ha gjort det. Den ligner veldi på den Vallisneria nana .. Så takker!
Den er nerme nok for meg. Men synes fortsatt det er rart at Vallisneria Asiatica ikke er i data basen. Men har jo forståelse for at den ikke er helt komplett enda.
Postet 01.07.09 kl 18:05
Endret: 01.07.09 kl 18:10
Postet 18.08.09 kl 20:31
Bildene var litt uklåre og hele planten vistes ikke. Men bilde 1 vil jeg tippe er en type anubias. bilde 2 vet jeg ikke, men jeg har hatt samme type selv som mistet bladene etter kort tid. Så den ønsker jeg også vite navnet på, for å lese om i plante basen.
*Ta gjerne bedre bilde av bilde 1. og hele plantene. Manger litt til venstre av bilde.
*Ta gjerne bedre bilde av bilde 1. og hele plantene. Manger litt til venstre av bilde.
Postet 19.08.09 kl 23:45
Postet 20.08.09 kl 04:19
Sara Beatehvet du hva disse heter?
Den øverste er sannsynligvis en Anubias, men bildet er for uklart til å si riktig hvilken. De er ganske like også, disse Anubiasene.
Den nederste er muligens en Bacopa.
Postet 20.08.09 kl 08:08
Endret: 20.08.09 kl 08:08
Slenger meg på her!
Med et par spørsmål, eller tips??
Det går ikke ann på plantebasen og søke på kun planter fra f.eks afrika, asia eller andre underlokasjoner slik som det går ann med fisk til en viss grad. Hvis jeg er inne på en plante og ser at denne har sitt opphold i afrika og trykker på den kommer det bare opp masse fisk i stedet?! Dette gjelder også for snegle og skalldyrbasen?
Kanskje dette kunne ha vært noe og ta tak i?
F.eks, skal ha et gjennomført sør-afrikansk eller Tanganyika kar og kan da gå på samtlige baser og bare skrive Sør-Afrika/Tanganyika og vips så kommer samtlige fisker, Planter og snegler opp.
mvh Kenneth
ps: skriver dette til en moderator også, så kanskje det kunne ha blitt en forandring? om jeg av en eller annen grunn tar feil her at det faktisk er slik jeg beskriver fra før av så se vekk i fra dette
Det går ikke ann på plantebasen og søke på kun planter fra f.eks afrika, asia eller andre underlokasjoner slik som det går ann med fisk til en viss grad. Hvis jeg er inne på en plante og ser at denne har sitt opphold i afrika og trykker på den kommer det bare opp masse fisk i stedet?! Dette gjelder også for snegle og skalldyrbasen?
Kanskje dette kunne ha vært noe og ta tak i?
F.eks, skal ha et gjennomført sør-afrikansk eller Tanganyika kar og kan da gå på samtlige baser og bare skrive Sør-Afrika/Tanganyika og vips så kommer samtlige fisker, Planter og snegler opp.
mvh Kenneth
ps: skriver dette til en moderator også, så kanskje det kunne ha blitt en forandring? om jeg av en eller annen grunn tar feil her at det faktisk er slik jeg beskriver fra før av så se vekk i fra dette
Postet 20.08.09 kl 09:59
Endret: 20.08.09 kl 10:00
Postet 21.08.09 kl 16:42
Postet 22.08.09 kl 14:29
Postet 22.08.09 kl 15:58
Det er en stund siden jeg har vært på IKEA nå men trur ikke jeg bommer så voldsomt hvis jeg sier 25-30kr.
Utvalget er jo begrenset selvsagt men de plantene jeg hadde så ut til og blomstre godt og hvis du søker inne på plantebasen på det latinske navnet som står på får du opp litt informasjon også da det er "vanlige" akvarieplanter de fører som vannplanter.
mvh Kenneth
Utvalget er jo begrenset selvsagt men de plantene jeg hadde så ut til og blomstre godt og hvis du søker inne på plantebasen på det latinske navnet som står på får du opp litt informasjon også da det er "vanlige" akvarieplanter de fører som vannplanter.
mvh Kenneth
Postet 22.08.09 kl 17:20
Echinodorus cordifolius 'harbich'
Savner denne planten.
Har den i mitt akvarium, men klarer ikke å finne den i plantedelen her.
Har prøvd å søke på 1 og 1 ord i navnet og hele navnet, uten hell.
Har den i mitt akvarium, men klarer ikke å finne den i plantedelen her.
Har prøvd å søke på 1 og 1 ord i navnet og hele navnet, uten hell.
Postet 16.10.11 kl 21:43
Spiky moss
savner denne i basen.
Postet 05.03.12 kl 14:51
Kenneth MyhreDet er en stund siden jeg har vært på IKEA nå men trur ikke jeg bommer så voldsomt hvis jeg sier 25-30kr. Utvalget er jo begrenset selvsagt men de plantene jeg hadde så ut til og blomstre godt og hvis du søker inne på plantebasen på det latinske navnet som står på får du opp litt informasjon også da det er "vanlige" akvarieplanter de fører som vannplanter. mvh Kenneth
En gang til? Selger de akvariet planter på IKEA under vann? Eller selger de "tørre planter" som også tåler å stå under vann?
Lenge siden jeg har vert der selv, men ...
Postet 05.03.12 kl 16:36
Savner disse:
Argentinsk sverdplante, selges under
Echinadorus argentinius
finner mer info under
echinodorus argentinensis
Staurogyne repens
Kan legge opp bilder senere hvis ønskelig
Echinadorus argentinius
finner mer info under
echinodorus argentinensis
Staurogyne repens