Din ultimate akvariedrøm. (side 3)

min ultimate drøm er å lage meg et hus hvor det er en skillevegg mellom kjøkkenet og stua.Veggen ville vært minst 60cm tykk. Så hadde jeg tatt vekk øvre halvdel av veggen. Laget et akvarium som ville fungert som en stor skillevegg. Men det ville også vært en ladnbasert del, der hadde jeg hatt et amazons tema, med store røtter, masse planter, hadde nok hatt masse reker, og store fisker, inkludert gigantiske stimer med små fisk, f.ek.s 50-60 individer i hver stim, osv osv osv.

Den våte drømmen må nok vent en stund, minst 4-5 år.
Jeg har endret litt på min ultimate drøm.

Det ville å få et skikkelig co2 anlegg og slikt på 160 litern min. Hatt masse flotte planter og litt flere fisker en jeg har nå. Ville hatt et 150-200 liter slamkryper kar. Skulle vært innreda med en vanndel som er stor og inneholder noen levendefødere. En reol på 2 stk 128 litere der det ene karet inneholdt CRS og lilla epler. Det neste skulle hatt kirsebærreker og sorte eller hvite epler.

Det jeg ville like best var en reol på 6x 60 litere. De skulle vært artsakvarium for miniatyrer som killi, pygmepansermalle og dvergsolabbor++
Bump.

Min ultimate drøm er et akvarium(uansett volum) med krystallgrotte som tema. Hadde vært utrolig stilig med den rette belysningen! Ser for meg noen store, fine krystaller som stikker opp fra akvariet. Er veldig usikker på hvilke fisker som kunne ha gått i et slikt kar, og planter må det være lite av. Men et slikt kar krever mye planlegning(i hvertfall for meg) og penger, så jeg lar drøm være en drøm – foreløpig i hvertfall.
Tilfeldig bekjentskap
© Hanne Utne
Reklame for plussmedlemskap