Fortell om fisker som har bitt deg! =) (side 3)

Jeg hadde også noen små tanganyika ciklider som bet.
det var bittesmå Lamprologus ocellatus (som bor i sneglehus).
de var som sagt bittesmå, men tøffe som rakkern. Hadde jeg hånda nedi akvariet for å rydde litt og kom for nærme fløy de på flere ganger og nappet i hånda mi. det var ikke vondt ,bare kilte, men første gangen skvatt jeg no sinnsykt.

Morsomme småtasser som jagde fisker som var 5 ganger så stor.
Ikke helt ny tråd, men...
Mine scalarer er de enste fiska mine som har bitt meg... De skulle passe på egga sine, som jeg ikke så at de hadde lagt, så jeg skulle plante en plante, så kom hannen og svømte sidelengs mot armen min, og beit meg! Det var jo ikke vondt, men jeg skvatt som f***... og det har jo skjedd et par ganger, så får vel mest vondt når jeg slår armen i armaturet, og i det varme lysrøret...:p hehe...

Ellers har jeg jo noen småfisk som napper litt i armen... hehe... men det er jo bare søtt da!
Har ikke blitt bitt, bare pjusket med av kampfisken.

Det jeg får fnatt av, er å stikke hendene ned i et rekerkar. Æææsj....
det er en fin stor ildbuk som beit meg og det var VONDT men jeg har noen skjørtetetraer som angreip meg det var itte vondt
Mine fine Mollyer er alltid borti fingrene mine da jeg stikker de oppi karet, og dette er bare koselig syns jeg ;D Hadde pirajaer før, men de fikk dessverre ikke smaken av fingrene mine, like greit vil jeg tro!
jeg har blitt bitt av:oscar,jackdempsey.tigerbarber.guldbarber. jeg jobber i dyrebutikk
Ikke akkurat akvariefisk denne historien handler om, men men. På hytten rett utenfor Bergen drev jeg å lærte opp en gjeng med småfisk(marulker) å spise fra fingrene mine. Så de kom hver gang jeg stakk hånden nedi. Forskjellen fra fingre til tær er ikke stor så når min fars kusine skulle bade så kom det en stor gjeng og småbet henne i tærne. Gjett om hun kvapp. Hun hoppet fort uti sjøen(trodde først det var krabber).

Skikkelig inteligente fisker. De var faktisk tamme flere år etterpå og spiste av fingrene hver sommer. Selv om jeg brukte utrolig lang tid på å få det til den første sommeren.

Har en liten drøm om en gang å ha akvarie derfra. :o)
Har blit gnagd på av guppy, papegøyeciklide de har tenner, Praktbarbe kveper vær gang, Norsk flagtetra,tigerbarbe sånn små bitt.
Praktbarbene er fæle å bite.
skal bare ta opp noe så biter de meg så alt flyr
De er sinnsykt tame kan klappe de :P
Bitt av 30cm stor oscar ciklide
Har blitt bitt av Oscar ciklider to ganger, lærer aldri =) Første gang var egentlig min egen skyld. Jeg skulle slamsuge akvariumet og som regel går det bra, de var nyskjerrige men snille. Min samboer var litt mer skeptisk og sa jeg måtte passe meg. "Neida, dette har jeg gjort mange ganger før. Det går så bra så, bare se", sa jeg og flyttet handa litt nærmere den ene Oscaren. Den svømte litt unna og jeg fortsatte arbeidet.

Men desverre var jeg litt for konsentrert om arbeidet og merket ikke fisken som kom tilbake i full fart og bet meg over knoklene. Begynte å blø å greier men det var bare risper. Så de neste gangene ble det rengjøring med gule gummihansker...hehe

Den andre gangen skulle jeg bare fôre. Jeg holdt handen med noen sticks over vannet, jeg skulle til å fôre men kikket vekk. Der hoppet fisken plutselig opp og gapte over stiksene + min tommel, pekefinger og langfinger. Fikk ingen sår, men skvatt så jeg var sikker på jeg kom til å dø på stedet...=)

Men men slik er livet til en akvarist.....hva gjør man ikke for fiskene. Om man ofrer en finger eller to har vel ingen ting å si =)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap