Fiskedød av gruppe med Corydoras Davidsandsi (side 3)

Kjempe flotte artikler, nettopp det jeg var ute etter.
At du har skrønt har ikke vært i mine tanker ;0) Begynte bare å lure på om dette kun var sånn "fra munn-til munn"
meninger her på forum, eller om det faktisk var noe som "eliten" også mente. Nå har vi fått det svart på hvitt, og vi kan med god samvittighet bringe infoen videre, og poengtere at det er Ian Fuller (vår guru) som har skrevet noe om dette. Tusen takk.
Dyrehagen
All medfølelse med dere som er syke! God bedring, Mona! Gry, vet ikke om god bedring hjelper hos deg, men jeg sier det likevel: god bedring!

Takk for det :0)
Det hjelper da alltid med omtanke *s*!
Har gode, dårlige, og ille dager, men er så vant med å verke at jeg nesten ikke tenker over at jeg har ekstra vondt en dag, før jeg ser at lunta mi er i minus ;0)
Er nok inne i en guffen periode nå, siden jeg "bare" er hjemme å jobber med bacheloroppgaven. Det hjelper å være på arbeid da man har andre ting å fokusere på, og da får man heller ikke så dårlig svamvittighet for å slenge seg på sofaen om ettermiddagen *s*

Men nok syting. Altså, takk for medfølelsen, nå føler jeg meg jaggu bedre!
Kjempebra artikler. Har heller aldri trodd at du har skrønet. Bare lurte på om dette var teorier eller litt mer "bevist". Er nå 100% overbevist at det stemmer. Takk skal du ha
Nei nå er det rett før vi må slutte med disse "killer-fiskene" Hør her da:
Fra boken:
My Corydoras
by Frank Schafer
Aqualog Mini Series

Poisonous spines

Mailed catfishes really are harmless little chaps. But the lovely Corydoras sterbai is not altogether poppular with those who work in the aquarium trade worldwide. A prick from its brilliant orange pectoral fin spines is not something you forget in a hurry! This appears to be a common feature of the species with eye-catching fin spines. A prick from C.gossei is also unpleasant, and I am told the same is true of C.haraldschultzi. We have already discussed self-poisoning in C.pulcher, but I haven't yet come across anyone who has been pricked by it, nor do I know anybody who has been pricked by C.robustus, which can also develop prolonged fin membrances in the dorsal fin.

It appears that in each sase these colorful fin spines are warning signals. Perhaps these mailed catfish species occur in areas where predatory fishes like to grab a cory as a night-snack. Perhaps this has led to a reinforcement of their defenses. Perhaps this is why they have become poisonous.

greit å vite til neste gang jeg skal rote oppi sterbai-karet mitt. Gulp!
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap