Bilder av din hagedam (side 3)
Postet 26.02.09 kl 00:32
Endret: 26.02.09 kl 12:12
Tommy JohansenFikk en mail der Øivind etterlyste meg på forumet her så da er det vel bare å legge ut bilde av vår dam også;) Dammen er på 25000l men i sommer graver vi den opp og gjør noen små endringer:-)
Ser ut som en flott dam i Japansk stil. Håper du legger ut bilder av prosessen mens du jobber.
Postet 26.02.09 kl 12:08
Vidar-AlexanderJeg bygger nå et eget hus for akvarier og vinteroppfôring av Koi. Dette huset blir senket i bakken, og vil fungere som en vegg i min 300 000+ liter dam. Her blir det vindu fra huset og inn i dammen. Alt er under bygging, men har stoppet på grunn av kong vinter. Grunnmuren kommer opp, så snart snø og tele går. :)
Jeg synes virkelig du skal lage en tråd med bilder av prosessen og hvordan den blir. Høres ut som et utrolig interesant prosjekt. Tror jeg skal gjøre noe lignende når jeg blir gammel nok og får meg eget hus.
Postet 26.02.09 kl 22:15
Postet 02.03.09 kl 20:12
Postet 03.03.09 kl 09:44
Postet 03.03.09 kl 22:40
Postet 07.03.09 kl 19:23
Postet 18.04.09 kl 17:28
Postet 18.04.09 kl 22:25
Hei Øivind!
Takk for det. Er ikke sikker på hva dette sive heter,men det skal vel være mulig å finne ut av det. Kjøpte det på Super Koi i Danmark for en del år siden. Har en del røtter liggende om du er intressert? Betaler du porto så skal du få dem. Disse sprer seg med stormskritt og er bare å dele ettersom planten vokser. Bare å si fra om du er intressert.
Takk for det. Er ikke sikker på hva dette sive heter,men det skal vel være mulig å finne ut av det. Kjøpte det på Super Koi i Danmark for en del år siden. Har en del røtter liggende om du er intressert? Betaler du porto så skal du få dem. Disse sprer seg med stormskritt og er bare å dele ettersom planten vokser. Bare å si fra om du er intressert.
Postet 18.04.09 kl 23:51
Hei Igjen
Jeg har sansynligvis disse sortene i noen dam her alerede, men tar gjerne en avlegger hvis det er noe nytt.
For meg likner det lyse sivet på Spraglet Kjempesøtegress (Glyceria Maxima Variegata), Det grønne kan kansje være Iris eller Calmus.
Har du hvert hos Mogens i Superkoi , Ja da er du nok bitt av dam bassillen tenker jeg..
Alle som har vært der vet hvorfor.
Europas beste utstilling..
Jeg har sansynligvis disse sortene i noen dam her alerede, men tar gjerne en avlegger hvis det er noe nytt.
For meg likner det lyse sivet på Spraglet Kjempesøtegress (Glyceria Maxima Variegata), Det grønne kan kansje være Iris eller Calmus.
Har du hvert hos Mogens i Superkoi , Ja da er du nok bitt av dam bassillen tenker jeg..
Alle som har vært der vet hvorfor.
Europas beste utstilling..
Postet 22.04.09 kl 21:45
Postet 23.04.09 kl 00:49
Endret: 23.04.09 kl 00:52
Da syntes jeg du bør legge turen igjen ja
Japanfisken som kom var etter min smak helt rå.
Jeg har knapt sett bedre kvalitet
Liker du doitsu kohaku,sanke,showa eller hi utsuri anbefaler jeg denne opdretteren. Shinoda fra Niigata.
Bilder er av disse jeg tok ut og som skal få vokse seg store først 30-50cm.
Nå er alle ettåringer 15-18cm
Japanfisken som kom var etter min smak helt rå.
Jeg har knapt sett bedre kvalitet
Liker du doitsu kohaku,sanke,showa eller hi utsuri anbefaler jeg denne opdretteren. Shinoda fra Niigata.
Bilder er av disse jeg tok ut og som skal få vokse seg store først 30-50cm.
Nå er alle ettåringer 15-18cm
Postet 24.04.09 kl 00:36
Endret: 24.04.09 kl 00:41
Synes du ikke den dammen der er litt liten til så mange fisk Øivind? Jeg synes jeg har mye fisk hos meg, men de har tross alt bedre plass en i din dam
Fra spøk til alvor.. Flotte fisker Øivind.. Doitsu blir flotte klare farger, rart det ikke er mer av det.. De Doitsu kohaku ser jo rett og slett bare dritfine ut.
Fra spøk til alvor.. Flotte fisker Øivind.. Doitsu blir flotte klare farger, rart det ikke er mer av det.. De Doitsu kohaku ser jo rett og slett bare dritfine ut.
Postet 24.04.09 kl 12:33
Postet 24.04.09 kl 15:15
Postet 24.04.09 kl 23:21
Postet 24.04.09 kl 23:51
Postet 25.04.09 kl 07:46
Tok noen bilder i drivhuset i dag.. Der er det nesten full sommer nå. Aponogeton blomstrer alt. Ved siden av disse er det en froskebitt.
Ellers er det bilder fra mating. Som man kanskje ser på bildet er ikke vannet krystallklart, dette kommer av at det kun er et biologisk filter uten noe som tar opp småpartikler.
Ellers er det bilder fra mating. Som man kanskje ser på bildet er ikke vannet krystallklart, dette kommer av at det kun er et biologisk filter uten noe som tar opp småpartikler.
Postet 28.04.09 kl 22:44
Hallo Arne
Flotte bilder av Aponogeton, dette er en nydelig plante du får sette noen avleggere av. Den er skjelden i handelen . Jeg tror den er litt vanskelig og selge da den ser sturslig ut som ungplante , den er også ganske dyr.
Men denne passer ikke i dam med stor koi ?
Disse soragoiene er jammen tamme.
Å sånn som di vokser da
Det er litt morsomt at di ble så fine, husker du disse kom fra Japan .
Di var døden nær av sykdom og jeg hadde aldri trodd disse skulle komme seg.
Kjersti ble helt betatt av disse to sist vi var innom deg.
Mvh Øivind og Kjersti
Flotte bilder av Aponogeton, dette er en nydelig plante du får sette noen avleggere av. Den er skjelden i handelen . Jeg tror den er litt vanskelig og selge da den ser sturslig ut som ungplante , den er også ganske dyr.
Men denne passer ikke i dam med stor koi ?
Disse soragoiene er jammen tamme.
Å sånn som di vokser da
Det er litt morsomt at di ble så fine, husker du disse kom fra Japan .
Di var døden nær av sykdom og jeg hadde aldri trodd disse skulle komme seg.
Kjersti ble helt betatt av disse to sist vi var innom deg.
Mvh Øivind og Kjersti
Postet 29.04.09 kl 23:35