Bilder av din hagedam (side 3)

Tommy Johansen
Fikk en mail der Øivind etterlyste meg på forumet her så da er det vel bare å legge ut bilde av vår dam også

Der var du jo..
Trodde du hadde snødd inne vi
Grave opp den fine dammen ? er ikke klok du,
ja dere brannmenn har alt for god tid.

Mvh Øivind
Tommy Johansen
Fikk en mail der Øivind etterlyste meg på forumet her så da er det vel bare å legge ut bilde av vår dam også;) Dammen er på 25000l men i sommer graver vi den opp og gjør noen små endringer:-)

Ser ut som en flott dam i Japansk stil. Håper du legger ut bilder av prosessen mens du jobber.
Vidar-Alexander
Jeg bygger nå et eget hus for akvarier og vinteroppfôring av Koi. Dette huset blir senket i bakken, og vil fungere som en vegg i min 300 000+ liter dam. Her blir det vindu fra huset og inn i dammen. Alt er under bygging, men har stoppet på grunn av kong vinter. Grunnmuren kommer opp, så snart snø og tele går. :)

Jeg synes virkelig du skal lage en tråd med bilder av prosessen og hvordan den blir. Høres ut som et utrolig interesant prosjekt. Tror jeg skal gjøre noe lignende når jeg blir gammel nok og får meg eget hus.
Vidar-Alexander
Du Finner det her. ;) [URLBLOCK1]

Surprice...
Her finner du hele historien om dammen, og utviklingen opp gjennom årene.

Min hagedam
Legger in tre bilder av min hagedam. Dybde 100cm og størrelse 12 kvadratmeter. Er i dag hjemmet til 8 stk Koi på størrelser fra 15-35cm.
Hei Odd E
Flott dam da.
Altid flott når all folie over vann er 100% skjult av stein eller mose.
Husker du hvilke typer siv du har plantet ute i damen ?

Husk:
Sender du meg bilder får du gratis valgfri vannlilje om du trenger
Hei Øivind!
Takk for det. Er ikke sikker på hva dette sive heter,men det skal vel være mulig å finne ut av det. Kjøpte det på Super Koi i Danmark for en del år siden. Har en del røtter liggende om du er intressert? Betaler du porto så skal du få dem. Disse sprer seg med stormskritt og er bare å dele ettersom planten vokser. Bare å si fra om du er intressert.
Hei Igjen
Jeg har sansynligvis disse sortene i noen dam her alerede, men tar gjerne en avlegger hvis det er noe nytt.

For meg likner det lyse sivet på Spraglet Kjempesøtegress (Glyceria Maxima Variegata), Det grønne kan kansje være Iris eller Calmus.

Har du hvert hos Mogens i Superkoi , Ja da er du nok bitt av dam bassillen tenker jeg..
Alle som har vært der vet hvorfor.

Europas beste utstilling..
Hei Øivind!
Du har helt rett når det gjelder gresset/sivet og irisen.
Har vært på Superkoi ja,men det var i 1997 så det har vel skjedd en hel del siden den gang etter det jeg kan se på nettsiden. Har planer om å reise en tur dit igjenn i sommer. Hvordan var koien du fikk i går?
Da syntes jeg du bør legge turen igjen ja

Japanfisken som kom var etter min smak helt rå.
Jeg har knapt sett bedre kvalitet
Liker du doitsu kohaku,sanke,showa eller hi utsuri anbefaler jeg denne opdretteren. Shinoda fra Niigata.

Bilder er av disse jeg tok ut og som skal få vokse seg store først 30-50cm.
Nå er alle ettåringer 15-18cm
Synes du ikke den dammen der er litt liten til så mange fisk Øivind? Jeg synes jeg har mye fisk hos meg, men de har tross alt bedre plass en i din dam
Fra spøk til alvor.. Flotte fisker Øivind.. Doitsu blir flotte klare farger, rart det ikke er mer av det.. De Doitsu kohaku ser jo rett og slett bare dritfine ut.
Hei Øivind!
Ja,dette var kjempe fin koi Øivind. Tror nok det blir bestilling av Japankoi på meg neste år når jeg får gravd meg XL dam. Er det lov å spørre om pris? Finnes det noen prisliste?
Hei Arne .
Glemte dammen .-)
Her er den ...

Odd
Prisen er med dagens japan kurs som er ganske høy ca :
Hel import kasse 15-18cm= 50 fisk pris ca 180-200kr pr stk
Nb: da får man jo 25 fine og 25 sånn passe fine.
Sånn er det jo bare

Salg løst er prisen 300-400kr
Hei!
Flott dam,er det dammen din? Med tanke på kvaliteten på fisken så må da det være ganske rimelig. Var innom en zoo butikk på Kongsvinger i dag.
Der forlangte de 150kr for 10cm gul ogon. Den kan jo overhode ikke sammenlignes med fisken du har kjøpt.
Joda det er min dam dette.
Men bilde er et par år gammelt så det trengs å renskes opp litt her nå.

150 kr for en pen yamabuki ogon i butikk er ikke så hoppene galen det.
Jeg har sett at angropris på koi har steget mye siste par årene.
Tok noen bilder i drivhuset i dag.. Der er det nesten full sommer nå. Aponogeton blomstrer alt. Ved siden av disse er det en froskebitt.

Ellers er det bilder fra mating. Som man kanskje ser på bildet er ikke vannet krystallklart, dette kommer av at det kun er et biologisk filter uten noe som tar opp småpartikler.
Hallo Arne
Flotte bilder av Aponogeton, dette er en nydelig plante du får sette noen avleggere av. Den er skjelden i handelen . Jeg tror den er litt vanskelig og selge da den ser sturslig ut som ungplante , den er også ganske dyr.
Men denne passer ikke i dam med stor koi ?

Disse soragoiene er jammen tamme.
Å sånn som di vokser da
Det er litt morsomt at di ble så fine, husker du disse kom fra Japan .
Di var døden nær av sykdom og jeg hadde aldri trodd disse skulle komme seg.
Kjersti ble helt betatt av disse to sist vi var innom deg.

Mvh Øivind og Kjersti
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap