- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Om nitriten ikke forsvinner (side 3)
Om nitriten ikke forsvinner (side 3)
Uffda, du skal slite en stund tydligvis. Lykke til ivertfall!
Jeg har akkurat slitt med noe fiskedød selv, kampfisken dro med seg noe greier fra butikken. Jeg fikk full erstatning til en evt ny oppstart med fisk og alt.
Jeg fikk tilbud om å bruke Furanol, et sterkt og nytt middel mot sykdommer. Men da de ikke hadde på lager den dagen, kjøpte jeg isteden Easy-Life og det funker
Ble litt paff da jeg så alt den skulle gjøre, eller kan fikse.
Ble ivertfall en skikkelig resultat på vannet og fiskene, så fine og klare farger har jeg aldri sett før på dem
Lukten av vannet forsvant nesten helt også!
Jeg har akkurat slitt med noe fiskedød selv, kampfisken dro med seg noe greier fra butikken. Jeg fikk full erstatning til en evt ny oppstart med fisk og alt.
Jeg fikk tilbud om å bruke Furanol, et sterkt og nytt middel mot sykdommer. Men da de ikke hadde på lager den dagen, kjøpte jeg isteden Easy-Life og det funker
Ble litt paff da jeg så alt den skulle gjøre, eller kan fikse.
Ble ivertfall en skikkelig resultat på vannet og fiskene, så fine og klare farger har jeg aldri sett før på dem
Lukten av vannet forsvant nesten helt også!
Postet 15.04.07 kl 01:43
KentJeg fikk tilbud om å bruke Furanol, et sterkt og nytt middel mot sykdommer. Men da de ikke hadde på lager den dagen, kjøpte jeg isteden Easy-Life og det funker :)
JBL Furanol er ett produkt som har vært på markedet i mange år. Virker sikkert, men tar knekken på hver eneste bakterie som måtte finnes i karet\ filteret.
Siden tråden omhandler problemer med nitritt, som kan sees opp mot manglende bakterier, er ikke dette førstevalget av medisin
Kan forresten nevne at det er Nifurpirinol i medisinen som er virksom mot ytre bakterielle infeksjoner.
Selv ville jeg nok valgt Sera Bactopur Direct, denne virker mot både ut og innvendige bakterier, om en skal velge så sterke medisiner
Vet ikke helt hva denne Easy-life er... Gidder du å fortelle litt mere om denne?
Er det denne? Aquasafe kalles det på norsk I alle fall nesten
Postet 15.04.07 kl 01:58
Her er hva som står på flasken, og jeg tviler ikke et sekund for å si det sånn
Egnet for Ferskvann, Saltvann og dam.
Easy life FFM
Fisken blir mer livlig og får klare fine farger, minsker og forebygger stress, gjør vannet krystallklart, tar bort tungmetaller/amoniakk/medisinrester og bekjempningsmiddler samt kjemikaler, tar bort klor og kloramin (søttvann), beskytter slimhennene på fisker, tar bort skadelige bakterier, underletter sårbleknad, minsker kladdete finner/sopp og inflammationer, påkynder tilveksten av nyttige bakterier(akvariet modner fortere), forebygger algbygnad, fremmer avlingen, tar bort stank, stimulerer veksttilveksten, påkynder tilveksten av yngelen, forbedrer korallenes åpning og tilvekst, biofilterene presterer bedre og holder lengre.
Produktet tilfører INGEN kjemiske eller biologiske emner til vannet.
Tillsettes 1 gang pr mnd, eller ved vannbytte.
Doseringene varierer om det er forebyggene eller behandling av karet.
Flasken koster nesten ingenting, og varer lenge...se ann siste forbruksdato!
Egnet for Ferskvann, Saltvann og dam.
Easy life FFM
Fisken blir mer livlig og får klare fine farger, minsker og forebygger stress, gjør vannet krystallklart, tar bort tungmetaller/amoniakk/medisinrester og bekjempningsmiddler samt kjemikaler, tar bort klor og kloramin (søttvann), beskytter slimhennene på fisker, tar bort skadelige bakterier, underletter sårbleknad, minsker kladdete finner/sopp og inflammationer, påkynder tilveksten av nyttige bakterier(akvariet modner fortere), forebygger algbygnad, fremmer avlingen, tar bort stank, stimulerer veksttilveksten, påkynder tilveksten av yngelen, forbedrer korallenes åpning og tilvekst, biofilterene presterer bedre og holder lengre.
Produktet tilfører INGEN kjemiske eller biologiske emner til vannet.
Tillsettes 1 gang pr mnd, eller ved vannbytte.
Doseringene varierer om det er forebyggene eller behandling av karet.
Flasken koster nesten ingenting, og varer lenge...se ann siste forbruksdato!
Postet 15.04.07 kl 02:44
Om dette funket, Kent, skal du være glad du ikke brukte Furanol.
Produktene er som natt og dag, eller, faktisk ennå mer ulikt hverandre.
Selv er jeg meget skeptisk til slipe produkter som Easy-life. De holder meget skjelden hva de lover, i tillegg er det skjelden at det er behov for å binde tungmetaller, klor etc i norsk springvann.
Det interessante er å se at produktet ikke inneholder verken biologiske eller kjemiske ting... Trodde alt var kjemiske ting jeg :p
Produktene er som natt og dag, eller, faktisk ennå mer ulikt hverandre.
Selv er jeg meget skeptisk til slipe produkter som Easy-life. De holder meget skjelden hva de lover, i tillegg er det skjelden at det er behov for å binde tungmetaller, klor etc i norsk springvann.
Det interessante er å se at produktet ikke inneholder verken biologiske eller kjemiske ting... Trodde alt var kjemiske ting jeg :p
Postet 15.04.07 kl 10:53
New Life Spectrum
Høres ut som en kristen sekt he he.
Hvorfor lage så mye styr.
Har du noen kjente som har akvariume, som er oppe å går?
Har du en ekstra pumpe?
Vis du har, så kjør denne pumpen noen dager i din venn`s akvarium.
Flytt så denne pumpen over til ditt akvarium, men husk å ha denne pumpen i en pose slik at du bevarer bakteriekulturen.
Kjør denne pumpen i ca en uke sammens med den andre pumpen.
Etter en uke kan du fjærne denne pumpe.
Da har du den samme bakteriekulturen som det akvariumet som din venn har.
Hvorfor lage så mye styr.
Har du noen kjente som har akvariume, som er oppe å går?
Har du en ekstra pumpe?
Vis du har, så kjør denne pumpen noen dager i din venn`s akvarium.
Flytt så denne pumpen over til ditt akvarium, men husk å ha denne pumpen i en pose slik at du bevarer bakteriekulturen.
Kjør denne pumpen i ca en uke sammens med den andre pumpen.
Etter en uke kan du fjærne denne pumpe.
Da har du den samme bakteriekulturen som det akvariumet som din venn har.
Postet 14.09.07 kl 05:00
Postet 14.09.07 kl 09:29
HDCCMHøres ut som en kristen sekt he he. Hvorfor lage så mye styr. Har du noen kjente som har akvariume, som er oppe å går? Har du en ekstra pumpe? Vis du har, så kjør denne pumpen noen dager i din venn`s akvarium. Flytt så denne pumpen over til ditt akvarium, men husk å ha denne pumpen i en pose slik at du bevarer bakteriekulturen. Kjør denne pumpen i ca en uke sammens med den andre pumpen. Etter en uke kan du fjærne denne pumpe. Da har du den samme bakteriekulturen som det akvariumet som din venn har.
*Kremt*
Jeg regner med at dette karet er godt og vel innkjørt nå...
Selv om det kanskje ikke er så dumt å vekke slike tråder innimellom, sånn at nybegynnere ikke tror at de er den første på kloden som har nitritt ;P
Postet 14.09.07 kl 15:06