- Hjem
- Forum
- Om Akvaforum
- Vedrørende innlegg av tråder. (side 3)
Vedrørende innlegg av tråder. (side 3)
Postet 28.03.07 kl 22:51
MC DarupJeg prøver å endre overskrifter, men noenganger får jeg ikke med meg alt. Og man kan bli litt lei etter å ha sittet en evighet å rettet overskrifter ;)
Er det kanskje mulig å la trådstarter selv endre overskriften (hvis h*n kommer på bedre tanker)?
MC DarupDet er litt trist at noen føler de har fått "er du dum??"- svar, håper virkelig ikke dette er noe som er vanlig her inne!! :)
Føler ikke selv at jeg har fått "er du dum??"- svar, men har observert at mange (ferskinger/unge folk) har fått nettopp dette, men også at ferskinger blir "tatt hånd om" på en skånsom måte, vil spesielt berømme Frank Angell her! Joda det er flere andre "omsorgspersoner" også, men Frank skiller seg ut.
Postet 28.03.07 kl 23:05
Vi er alle forskjellige, og på forskjellige nivåer... Jeg har aldri syntes at guppytråder, eller andre nybegynnerspørsmål har vært hverken irriterende eller støtende... Det er, som man har sagt tidligere her i tråden, bare å overse hvis man ønsker...
Det jeg finner svært stressende og irriterende, er når folk opptrer respektløst, og begynner å krangle og kritisere hemningsløst.
Det er mye bedre å holde seg til sak og ikke gå løs på personer...
Jeg har mine svin på skogen selv, jeg vet det Jeg har en tendes til å komme med "morsomme" kommentarer, og er vel litt for spontan sådann.... Men jeg synes ikke det gjør noe at andre kan gjøre det samme...
Det er sunt å le litt... Men jeg får jo litt skyldfølelse hvis jeg kommer med en kommentar som gjør at hele tråden sporer av...
Men er det meningen at forumet skal være helt firkantet? Jeg synes forumet har både underholdningsverdi og informasjonsverdi slik som det er i dag. Folk har vært snille mot meg, og ikke kommet med krasse kommentarer når jeg har sporet av.... Trådene har kanskje blitt lengre enn nødvendig når man kommer med morsomheter, men uten underholdningsverdien, så hadde jeg sikkert ikke giddet å tilbrakt så mye tid her på forum heller.
Det er en ting jeg lurer på... Jeg har ofte brukt søkefunksjonen for å finne svar på ting. Og nesten like ofte dukker det opp spørsmål i hodet mitt omkring det temaet som tråden handler om... Da har jeg ofte stilt spørsmål i samme tråden... Er det greit, eller er det kupping? Jeg ser at det er to ytterpunkter her: -kupping, -og flere tråder om samme emne.
Man må vel prøve å finne en gylden middelvei, men det er kanskje ikke lett å finne den med det samme?
Vil vi ha et firkanta forum, eller et som er rund i kantene? Jeg ønsker ikke kaos, men ønsker et runkantet forum likevel
Derfor liker jeg forumet som det er
Kan noen komme med noe konstruktivt, så er det vel ingenting i veien for det, og ekstra bra er det hvis det har en positiv vinkling
Det jeg finner svært stressende og irriterende, er når folk opptrer respektløst, og begynner å krangle og kritisere hemningsløst.
Det er mye bedre å holde seg til sak og ikke gå løs på personer...
Jeg har mine svin på skogen selv, jeg vet det Jeg har en tendes til å komme med "morsomme" kommentarer, og er vel litt for spontan sådann.... Men jeg synes ikke det gjør noe at andre kan gjøre det samme...
Det er sunt å le litt... Men jeg får jo litt skyldfølelse hvis jeg kommer med en kommentar som gjør at hele tråden sporer av...
Men er det meningen at forumet skal være helt firkantet? Jeg synes forumet har både underholdningsverdi og informasjonsverdi slik som det er i dag. Folk har vært snille mot meg, og ikke kommet med krasse kommentarer når jeg har sporet av.... Trådene har kanskje blitt lengre enn nødvendig når man kommer med morsomheter, men uten underholdningsverdien, så hadde jeg sikkert ikke giddet å tilbrakt så mye tid her på forum heller.
Det er en ting jeg lurer på... Jeg har ofte brukt søkefunksjonen for å finne svar på ting. Og nesten like ofte dukker det opp spørsmål i hodet mitt omkring det temaet som tråden handler om... Da har jeg ofte stilt spørsmål i samme tråden... Er det greit, eller er det kupping? Jeg ser at det er to ytterpunkter her: -kupping, -og flere tråder om samme emne.
Man må vel prøve å finne en gylden middelvei, men det er kanskje ikke lett å finne den med det samme?
Vil vi ha et firkanta forum, eller et som er rund i kantene? Jeg ønsker ikke kaos, men ønsker et runkantet forum likevel
Derfor liker jeg forumet som det er
Kan noen komme med noe konstruktivt, så er det vel ingenting i veien for det, og ekstra bra er det hvis det har en positiv vinkling
Postet 29.03.07 kl 10:06
Endret: 29.03.07 kl 10:07
AggiMen er det meningen at forumet skal være helt firkantet? Jeg synes forumet har både underholdningsverdi og informasjonsverdi slik som det er i dag. Folk har vært snille mot meg, og ikke kommet med krasse kommentarer når jeg har sporet av.... Trådene har kanskje blitt lengre enn nødvendig når man kommer med morsomheter, men uten underholdningsverdien, så hadde jeg sikkert ikke giddet å tilbrakt så mye tid her på forum heller. :D
Jeg liker det ihvertfall ikke firkanta. Forstår ikke helt folk som må ha det dønn seriøst. Man har da humor i arbeidslivet også (de fleste av oss ihvertfall :P ). Så lenge jeg får svar når jeg spør om noe så er det bare gøy om det kommer i en munter tone, og selv kommer jeg aldri til å oppføre meg super-seriøst her inne. Da får noen heller kaste meg ut
Jeg er dog enig i, at guppytråder kan være irriterende, pga. de ofte følges av dårlig overskrift, noe som gjør at man trykker seg inn på dem. Så noen dager får man lyst å massakrere masse guppyer, men det går over, for de fleste av oss :P
Postet 29.03.07 kl 10:24
AggiDet er en ting jeg lurer på... Jeg har ofte brukt søkefunksjonen for å finne svar på ting. Og nesten like ofte dukker det opp spørsmål i hodet mitt omkring det temaet som tråden handler om... Da har jeg ofte stilt spørsmål i samme tråden... Er det greit, eller er det kupping? Jeg ser at det er to ytterpunkter her: -kupping, -og flere tråder om samme emne.
Jeg synes det beste da er å fortsette i en tråd, hvis den handler om samme tema.
Og da synes jeg de nye undertitlene kommer til sin rett.
Feks hvis tråden handler om paletter og hvordan få de til å yngle, og du har kjøpt en ny type hule du er usikker på.
Eller hvis noen har fått yngler, og du lurer på fòr til den type yngel.
Et lite sidespor,
vi moderatorer er ikke alltid 100% enige i alt, og det synes jeg er helt greit. Hvis det kommer til mer drastiske avgjørelser (feks om noen skal stenges ut) diskuterer vi selvsagt det mellom oss og blir enige.
Men vi er ulike, og kan ikke være enige i alt
Postet 29.03.07 kl 10:24
Jeg synes at det store plusset med dette forumet er at det ikke er så himla firkanta og at det er en god tone og at det faktisk er god takhøyde. Det er vel nettopp derfor dette forumet ble dratt i gang oggså?
Hva med en Nybegynner FAQ i form av en artikkel som tar for seg de mest stilte spørsmålene på Nybegynner-forumet?
Hva med en Nybegynner FAQ i form av en artikkel som tar for seg de mest stilte spørsmålene på Nybegynner-forumet?
Postet 29.03.07 kl 10:40
MC. Darup: Sånn har jeg tenkt også, så jeg har spurt i gamle tråder. Men det er ikke alltid jeg får svar. Kan det tenkes at folk tolker det som off-topic, hvis man plutselig blander seg inn i en tråd som har gått lenge?
Det ser jo dumt ut hvis jeg legger inn et spørsmål, og bumper gang på gang... Bumpeti bumpeti bump, liksom
Elin GH: En FAQtråd der man klipper og limer (bare den nyttige infoen) fra andre gamle tråder, er slett ingen dum idé. Hva med å legge link til FAQ-tråder inn i fiskeprofilene? F.eks alt nyttig om guppy i guppy-profilen? Men det er sikkert en vanvittig jobb... :/
Det ser jo dumt ut hvis jeg legger inn et spørsmål, og bumper gang på gang... Bumpeti bumpeti bump, liksom
Elin GH: En FAQtråd der man klipper og limer (bare den nyttige infoen) fra andre gamle tråder, er slett ingen dum idé. Hva med å legge link til FAQ-tråder inn i fiskeprofilene? F.eks alt nyttig om guppy i guppy-profilen? Men det er sikkert en vanvittig jobb... :/
Postet 29.03.07 kl 11:46
Postet 29.03.07 kl 11:50
Jeg må bare slutte meg til det bixen og aggi sier om å ha et romslig forum. Hadde det bare skulle vært dønn seriøst, hadde ikke jeg brukt så ekstremt mye tid her på AF som jeg gjør i dag. Jeg rett og slett trives her! Og det er deilig med litt hyggelige og humoristiske kommentarer. Jeg liker å få le litt. Det er altfor mye alvor i verden som det er. Og det er dette som gjør AF så spesielt, synes jeg. Høyt faglig nivå, og stor romslighet. Men, selvfølgelig, man skal jo ikke spore helt av heller, sånn at det blir bare fjas.
Men en ting er ihvertfall sikkert: Det er en diger samling med utrolig hyggelige mennesker her på AF Og det er veldig sjelden jeg opplever at folk er utrivelige. Jeg har opplevd skarpe ord og krangel noen få ganger, og et par episoder som har provosert meg skikkelig. Men dette har vært unntakene. De opptrer utrolig sjelden! I løpet av det halve året jeg har vært medlem, tror jeg at jeg har oppservert det 4-5 ganger. Det er ikke mye!
Jeg kan heller ikke si at jeg har opplevd at noen har blitt møtt på en arrogant og nedverdigende måte. Nybegynnerspørsmål blir tatt seriøst og skikkelig, og ingen har grunn til å føle seg dumme pga. svarene de har fått. Selv om jeg hadde hatt akvarium/fisk i 13 år da jeg meldte meg inn, var jeg på en måte nybegynner selv da jeg kom hit. Det var så utrolig mye banalt jeg ikke visste eller hadde fått feil informasjon om tidligere. Men alle de dumme spørsmålene mine ble besvart på en skikkelig og ordentlig måte. Jeg har aldri følt at noen har sett ned på de "dumme" spørsmålene jeg har stilt. Og etterhvert lærer man og kan hjelpe andre i samme situasjon Jeg synes alle moderatorene gjør en strålende jobb, men må likevel gjøre som Aggi, og trekke fram Frank Angell. Han svarer tålmodig på de samme spørsmålene om og om igjen, og han har vært livredder for meg mer enn en gang.
Fy fillern jeg er glad i dere alle sammen
Men en ting er ihvertfall sikkert: Det er en diger samling med utrolig hyggelige mennesker her på AF Og det er veldig sjelden jeg opplever at folk er utrivelige. Jeg har opplevd skarpe ord og krangel noen få ganger, og et par episoder som har provosert meg skikkelig. Men dette har vært unntakene. De opptrer utrolig sjelden! I løpet av det halve året jeg har vært medlem, tror jeg at jeg har oppservert det 4-5 ganger. Det er ikke mye!
Jeg kan heller ikke si at jeg har opplevd at noen har blitt møtt på en arrogant og nedverdigende måte. Nybegynnerspørsmål blir tatt seriøst og skikkelig, og ingen har grunn til å føle seg dumme pga. svarene de har fått. Selv om jeg hadde hatt akvarium/fisk i 13 år da jeg meldte meg inn, var jeg på en måte nybegynner selv da jeg kom hit. Det var så utrolig mye banalt jeg ikke visste eller hadde fått feil informasjon om tidligere. Men alle de dumme spørsmålene mine ble besvart på en skikkelig og ordentlig måte. Jeg har aldri følt at noen har sett ned på de "dumme" spørsmålene jeg har stilt. Og etterhvert lærer man og kan hjelpe andre i samme situasjon Jeg synes alle moderatorene gjør en strålende jobb, men må likevel gjøre som Aggi, og trekke fram Frank Angell. Han svarer tålmodig på de samme spørsmålene om og om igjen, og han har vært livredder for meg mer enn en gang.
Fy fillern jeg er glad i dere alle sammen
Postet 29.03.07 kl 13:45
Postet 29.03.07 kl 13:49
Flere artikler!
Dyrehagen[QUOTE=ElinGH]Hva med en [B]Nybegynner FAQ[/B] i form av en artikkel som tar for seg de mest stilte spørsmålene på Nybegynner-forumet?
Det finnes jo allerede noen strålende artikler som dekker mye Hvis man ser under Artikler - Akvarieskolen.
Ja, det gjør det absolutt. Artiklene om vannverdier, fôring og oppstart er artikler jeg leser igjen og igjen, med jevne og ujevne mellomrom. Veldig greie.
Men det spørres om mye som ikke er dekket i de artiklene. Og det kan jo da være en ide å prøve å få noen til å skrive artikler om disse tingene.
Som nybegynner så synes jeg det var vanskelig å sile ut relevent informasjon fra irrelevant informasjon i forumene. Du vet ikke hvem som er drevne og hvem som ikke er det. Og mange dårlige råd kan fremstå som meget gode for en nybegynner.
Det jeg gjorde var å lese det meste jeg kom over av artikler, for der følte jeg at jeg kunne stole på at innholdet var riktig.
Det bør være mulig å få folk til å skrive også. Moderatorene kan legge ut emner for artikler de ønsker skrevet i egnet forum, og så kan de som føler for det skrive om det. Dette må da gjennom en godkjenning, sånn at man fortsatt kan stole på innholdet.
Jeg kjenner til et nettsted innenfor medisin, hvor forelesere/leger poster emner for artikler, så kan studenter gå inn her og finne noe de ønsker å skrive om. Før publisering må artikkelen godkjennes av den som har lagt ut emnet.
Jeg vil tro det bør være mulig her også, det finnes mange akvarister som er både gode til og flinke til å skrive.
Postet 29.03.07 kl 14:49
Postet 29.03.07 kl 15:00
MC DarupAlle er hjertelig velkomne, og sterk ønsket, til å skrive artikler om forskjellige temaer :D
Det er jo hyggelig og godt å høre
Jeg kunne gjerne skrive et eller annet, men vet ikke helt hva det skulle være om. Har ikke de helt inngående kunnskapene om noe spesielt Research er alltids en mulighet da, jeg har jo tiden til det siden jeg ikke er i jobb for tiden!
Men en oppfordring til modene: Hvis dere har konkrete ønsker til artikler, så lag en egen, klistret tråd hvor disse er ramset opp! Da tror jeg det kan være enklere for oss "brukere" å komme i gang å skrive.
Beklager om jeg har spora av litt fra opprinnelig emne, men føler vel at det er nært beslektet
Postet 29.03.07 kl 15:07
Husker første dagen jeg fant akvaforum. Jeg hadde hundre spørsmål, om både Guppy, Platy og sverddrager (de var jo gravide), og jeg kunne ikke få stavet ned spørsmålene mine fort nok, da jeg endelig fant FORUM!!!
Etter noen dager, da fødselsangsten hadde gitt seg og jeg tok meg tid til å kikke litt rundt her inne, ja da fant jeg søkefunksjonen, bildebasene og akvarieskolen :0)
Jeg tror det er mange som har det på den måten, de finner forum og puster lettet ut, endelig skal man få svar på det man lurer på!
Er man ute etter lavere takhøyde, utestenging over en lav lest, moderatorer som kommer med sure, skarpe kommentarer og sletter innlegg i hytt og pine, ja da finnes det et annet alternativ like borti cyber-gata her........
Takk og pris for den rommeligheten, og takhøyden "vi" har her.
Etter noen dager, da fødselsangsten hadde gitt seg og jeg tok meg tid til å kikke litt rundt her inne, ja da fant jeg søkefunksjonen, bildebasene og akvarieskolen :0)
Jeg tror det er mange som har det på den måten, de finner forum og puster lettet ut, endelig skal man få svar på det man lurer på!
Er man ute etter lavere takhøyde, utestenging over en lav lest, moderatorer som kommer med sure, skarpe kommentarer og sletter innlegg i hytt og pine, ja da finnes det et annet alternativ like borti cyber-gata her........
Takk og pris for den rommeligheten, og takhøyden "vi" har her.
Postet 08.04.07 kl 22:25
Endret: 08.04.07 kl 22:26
ElinGH[QUOTE=MC Darup] Alle er hjertelig velkomne, og sterk ønsket, til å skrive artikler om forskjellige temaer :D
Det er jo hyggelig og godt å høre
Jeg kunne gjerne skrive et eller annet, men vet ikke helt hva det skulle være om. Har ikke de helt inngående kunnskapene om noe spesielt Research er alltids en mulighet da, jeg har jo tiden til det siden jeg ikke er i jobb for tiden!
Men en oppfordring til modene: Hvis dere har konkrete ønsker til artikler, så lag en egen, klistret tråd hvor disse er ramset opp! Da tror jeg det kan være enklere for oss "brukere" å komme i gang å skrive.
Beklager om jeg har spora av litt fra opprinnelig emne, men føler vel at det er nært beslektet
Det er ikke alltid like lett for oss moderatorer å vite hva andre lurer på
Derfor er det flott om de som lurer på/ ønsker artikler om et spesielt tema skriver det selv.
Pluss at vedkommende vil lære masse av researchen
Alle artikler som kommer inn vil bli vurdert og evnt redigert av moderatorteamet, og vi er jo så snille at det er ikke noe å være redd for
Dessuten har vi moderatorer endel å gjøre til tider så kapasitet til å skrive artikler kan være noe fraværende..
Postet 08.04.07 kl 22:35
Postet 09.04.07 kl 10:50
Frank Angell[QUOTE=Gry]Er man ute etter lavere takhøyde, utestenging over en lav lest, moderatorer som kommer med sure, skarpe kommentarer og sletter innlegg i hytt og pine, ja da finnes det et annet alternativ like borti cyber-gata her........
Hjertelig takk for dagens latter Bedre kunne det ikke vært sagt
Hørte en gang at "skadefryd er den beste fryd"... Hørt det samme, Fjank?
Postet 09.04.07 kl 13:46
Postet 09.04.07 kl 13:50
Postet 09.04.07 kl 13:56
Postet 09.04.07 kl 14:02