Oppdrettskar for paletter (side 3)

Ok... Har prøvd å ta noen bilder her nå, men konkludert med at det kan bli veldig, veldig vanskelig.
Disse fiskene er utrolig sky foreløbig. Får håpe det går seg til etterhvert som de blir mer husvarme.

Det er artig å se de tar sand i munner og "tygger" dette før de så spytter ut igjen. Er dette en måte å finne mat på?

De har ganske svake farger enda, men siden de er såppas små (+- 3cm) regner jeg med de farger ut bedre når de blir litt større.
Grattis med apistogramma Agasizzii !

Mine har jeg hatt ca 6 mnd og de er blitt veldig lite sky etterhvert ! De er påfallende rolige selv når jeg roter rundt oppi der med hendene.
Hunnen er litt aggressiv under lek, bortsett fra det lever de fredelig sammen med resten av gjengen hos meg.
De liker små huler har jeg lakt merke til, og hannen vokter stadig favoritthula.
Hunnen skifter forøvrig farger i en utorlig fart, følg med på henne en stund og hun går fra gråsort til knallgul på sekunder!

Mine la egg under et blad sist, ikke i hula så det ble ikke noe unger utav det dessverre. Ble fort spist opp av andre.

Mats Hansen
Da ble vist palettene byttet ut med Apistogramma Agazzi :)

Da viser det seg at det ikke er A.agazissi men egyptisk munnruger. :/
ja ja. fine disse også

Blir nok paletter etterhvert, så får disse bo i det andre akvariet
Kjempeartig med munnruger da Mats !!

Her går jeg og teller på knappene hva jeg skal ha i det gamle karet ditt. Blir ikke enig med meg selv, har to paletter i 200l. nemlig, men den ene får så mye juling, frykter jeg har to av samme kjønn. Sette disse i det nye karet tror jeg blir enda værre for en lille som ikke får så mange plasser å gjemme seg. Kjøpt som han og hun på Krizoo, men da var de bitte små.

Har funnet ut at mine to apistogramma har det så bra i hovekaret, er så glad i hula si også at de vil jeg ikke flytte på.

[External Image]
Ja de er morsomme disse.

ser ut til å trives bra også. det er gøy å se når de tar munnfuller av sanda og siler på jakt etter mat.

De er veldig nysjerrige på gibbicebsen da. den ene hua har tilogmed turt å nappe den i halen.
Når den beveger på seg inne i mallehula står alle sammen og ser på den, før de fyker unna i vill fart.
Gud veit hva de driver med.

Fikk tatt noen bilder nå i natt som jeg skal legge ut i morgen.

Elendig mor her..

Min egyptiske hun hadde plutselig munnen full av egg, hun tygde og pustet.
Jeg gav fiskene mat (de går for tiden i et litt overbefolka akvarie), og før når hun har tygd har hun bare luktet på maten før hun trist har svømt videre :P

Men neida, denne gangen presterte hun å spytte ut en hel haug med egg for å kunne spise!! :O

Moral?
Tja, pass på at hunnen alltid er mett..?
Tilfeldig bekjentskap
© Finn Falkenhaug
Reklame for plussmedlemskap