Hvordan ser dine nystartede kar ut? (side 3)

tulladi
Her er et oppstartsbilde av akvariet mitt. 21. mai, med kun fredslilje som beplantning. Så fikk jeg tilslaget på en plantepakke på webauksjon, dermed var det gjort (bilde nr 2). Siste bildet tatt bare for noen dager siden, etter det har jeg satt inn enda et par planter på høyre side bak. Totalt hekta på planter :-) Har hele tia lyst å endre oppi der, men fiskene må jo ha det bra også, dermed prøver jeg å ikke tulle for mye :-)


Fredslilje!?!? Kan det brukes i akvarium?
Det er forskjellige meninger om man kan bruke fredslilje i akvarium eller ikke...
Jeg har hatt dette som eneste plante i mitt første kar da jeg var barn, og det fungerte supert... Men man bør følge med slik at den ikke blir en råtnende nitrittbombe...
Her er et av mine. Det første er oppstartsdag, og det andre er nå 7 måneder etter.

Dette er et av mine jobbkar, som får minimalt med stell.
Lekkert! Bruker du co2 til dette karet, eller bare bra med lys?
Øh..Rødme litt. Dette står på et lærerrom, så det får co2 og næring når jeg er på jobb, men i sommerferie, høstferie, vinteferie, juleferie, påske..osv får dette karet lite eller ingenting.

Jeg er innom noen ganger i løpet av 8 ukers sommerferie for å fore og skifte vann, men det får hverken co2 eller gjødsel i ferien.
Jeg slår også av et av T8 lysrørene i ferien.

Ellers har jeg to 40w T-8 rør, og to 39w T-5.
Her er et annet kar med javamose.
Det første på dag en, og det andre noen uker etter.
Skjønte at det måtte være co2 i bildet med så bra vekst.. Men klarte ikke koble helt at du hadde det gående på et kar med minimalt tilsyn... Men siden du skrur det av i ferier, så blir det jo noe annet...
Rose U
Dette er et av mine jobbkar, som får minimalt med stell.

Åh -sukk.... *tårer i øynene*
Takk Trine Ja dette er en av mine favoritter, og det gjør pauserommet veldig trivelig fordi det er så stort.
Jeg er utrolig heldig som får drive med hobbyen min på jobb også.

Akkurat dette karet fikk jeg tilbud om, men gubben satte foten ned for så tunge kar(mente gulvene våre ikke tåler mere tyngde) Da er det supert å ha en grei sjef som i tillegg gir ros for at det bidrar til trivsel på arbeidstedet ;DDD
hat dette karet 1- 1 1/2 mnd,ommøblert 3 ganger nå,sist for to dager siden :p [External Image]
Her er mitt.. oppsatt i dag.

Jeg hadde innkjørte filtre.
Her våres akvariet 144 liter, men da uten fisk
Dette bilde er etter seks uker.
Oi! det var kjempestilig. Skal du ha noen planter der, og hvilke fisk skal du ha?
Dette er mitt nystartede akvarium ut. Hadde fiskene oppi på søndag.
Flere bilder er lagt ut og kan sees hvis man klikker seg inn på akvariumet mitt.

[External Image]

[External Image]

mitt nye 110 liters akvarium
Startet opp denne 110 literen på mandag men med brukt grus og pumpe.

oppe i det har jeg 1 Betta splenders Dt dame, 1 betta spleners hm dame
og 2 betta splenders Hmpk damer.
Vel en er på besøk i yngelkaret. da er bare og se hva som skjer i natt.

Ellers har jeg opp i det en Red moor rot som skaper litt proplem på den ligger det flammemose. Som bakgrunn holder jeg på og bygge opp en julemose vegg som skal stå bak det hele.

af planter har jeg den store som jeg desverre husker ikke hva heter. ( fikk den på ebay i vår.)
Hemianthus Callitrichoides kommer i bunnen, den er ikke helt i hus ennå.
Echinodorus amazonicus 3 stykker holder på og vokse opp.
Blyxa Echinosperma 1 stykke. sitter fast i tollen sammen med Ophiopogon Pussilus.
og så er det noen stykker af denne i sidene som også holder på og vokse opp. Cryptocoryne balansae.
Så jeg håper det blir bra om noen måneder.

Islensk
Blyxa Echinosperma ...... Ophiopogon Pussilus.

Vet ikke om det er meg som er overtrøtt, eller om dette var noen svært morsomme navn.... Men jeg sitter iallefall og flirer ;D
en 64 liter startet i mars 07
men er blitt foranderet mange ganger siden det.

sån var den i mars med egypskt tema .

i mai\juni Så ble den lagt en stoppested for kampfiskjentene mine

og så nå er det blitt til kjøkkenakvarium med litt av hvert opp i.
har ikke bestemt helt hva jeg skla gjøre med det eller om det blir en stoppested for mine nye DT damer. Man vet ju alldrey.

Aggi
[QUOTE=Islensk] Blyxa Echinosperma ...... Ophiopogon Pussilus.

Vet ikke om det er meg som er overtrøtt, eller om dette var noen svært morsomme navn.... Men jeg sitter iallefall og flirer ;D

Jepp noen Thai planter..Kjøpt på ebay.
setter med bilder af dem

pluss en af hva mannen fikk i steden for jeg med alle mine kampfisk og akvarium...
Jammen var de fine, disse pussilusene!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap