Galaxy Rasbora (side 3)

Har ikke fòret med noe spesiellt yngelfòr,javamosen står for maten deres nå så langt siden det vokser små organismer de kan linvære seg på der.

Men nå til helgen kan det hende jeg starter å lage litt infusiorer for å være sikker. Noen av ynglene er større enn de andre så det ser ut til at det er nok næring å oppdrive for de så langt
Og nå ser jeg hannene som er igang med jobben sin igjen

Hehe dette blir bare bedre og bedre :p
Måste också ordna nån slags mat åt mina yngel. Fast jag vet inte riktigt vad.
Å Fredrik nå fikk du meg NESTEN til å besvime!!:O
Jeg gleder meg SÅÅÅ mye,
LOVER du meg yngel??*mase*(;
Jeg vet butikken har førstevalget, men allikevel, det hadde vært så sabla kjekt, for nå er 60 litern ledig ettersom oppdrett på skjørtetetra ikke funker!;/
Men nå er jeg i Oslo, så god ferie inntill videre da!!(:
hehe..dette er veldig off topic da, men:
Var på Vif-Lyn kampen nå ista! Sykt bra stemning!(;

mvh Maria
Skal nok klare å ordne deg noen yngel ja

Men først må jeg se om de klarer å vokse opp
Herregud.

Flyttet mose og 8 galaxy fra 80-literen til 10-literen for å prøve å drive oppdrett. Yngel dukket opp, men mange av de voksne døde (av stress, vil jeg tro).
Jeg flyttet mosen til en ny 112-liter, men fjernet den igjen da det ble stygt. Og hva ser jeg i dag når jeg våkner og ser på 112-literen?? 5 yngel. Galaxy-yngel har infiltrert alle karene mine! Er helt sikker på at jeg har i 80-literen óg, da den har mye gjemmeplasser.

Gah. Får jo ikke matet dem skikkelig når de er spredt slik. :p
Er vel bare å si fram med håven og lykke til :p

Er vel egentlig bare å få alle i et bestemt kar der du har mosen,eller du kan ha litt yngel fòr oppi hvert kar :P
6. 6 yngel i 112-literen. De får klare seg på knust flakfor så lenge. Ser ut til at de klarer seg. Har vært der 3-4 dager til nå, om det ikke bare er egg eller plommesekker som har kommet med mosen. De er i alle fall ganske store.
Kesol
De er i alle fall ganske store.

Store? Sikker på at det er Galaxy rasbora-yngel? ;P
Hehe, det er faktisk en mulighet for at de er laoparddanio, men da har de gjemt seg lenge og vel. Er jo også en teoretisk mulighet for at det er kampfisk, men alt tilsier galaxy. :p

Yngelen er, ironisk nok, allerede større enn kampfisken jeg aktiv har gått inn for å drette!
Ok... Høres veldig ut som leoparddanio... Når de farger ut får de føst blått skjær i øynene, dæretter en blå stripe langs kroppen. Det er ikke før seinere at de blir prikkete... Et annet kjennetegn: de vokser kollosalt fort...
Håper du klarer å holde dem unna sultne munner
Wah. Konge! Da er det leoparddanio! Har allerede stripe og øyne.

("Konge" fordi nesten alle galaxyene er døde av stress, og jeg fikk interessen for de fiskene sugd ut)

Ingen andre fisk i 112-literen. Tror nesten jeg må drette frem flere danioer, da. Blir jo ikke stim av 6 stk.
Gratulerer
(siden du er glad for å få danio-yngel, altså...)
Lurt å skaffe avskallet artemia, eller smått levendefór til dem... Da vokser de i rakettfart Om en måned er de sikkert store nok til å klare seg sammen med litt større fisk...
Avskallet artemia? Er det disse svindyre pakkene fra butikk, ikke-levende? Brunt pulver?

Må skjerpe meg med foring av yngel. Har drept 2 kampfisk-kull ved å sulte dem.

Spiser danio "dødt" for, eller krever den noe som beveger seg slik at den forstår det er mat?
Jeg har en pose artemia mix fra sera den er på 500ml vekt 18gram og kostet ikke mer enn 20kroner på en av de lokale butikkene. Tror denne holder minst 1 uke til yngel,gjerne litt lenger. Uansett så er den ikke noe særlig dyr

Om de krever levende eller ikke? aner ikke.

Yngelen til galaxy rasbora er litt sånn grå aktig med lyse gule øyne
De liker best levendefór, men den størrelsen jeg antar du har på dine er sikkert helt ok å gi "dødt" fór.. Men her er tråden for danio-oppdrett... Dette blir for OT i denne tråden...
Aggi
De liker best levendefór, men den størrelsen jeg antar du har på dine er sikkert helt ok å gi "dødt" fór.. Men [URLBLOCK1]er tråden for danio-oppdrett... Dette blir for OT i [B]denne [/B]tråden...;)

Denne lille "posen" har jeg også!(:
Den var jo superbillig, i forhold til alt annet avskallet artemia rundt omkring!!(;

HVORDAN går det med ynglene?!:O
Var forresten på 2 dyrebutikker her nede i Oslo, den ene var liten, skitten og VELDIG dyr og den andre var nydelig, sånn passe dyr og hadde et stort utvalg av saltvannsfisk!!(:

mvh Maria!
Yngelen svømmer omkring den,men aner ikke hvor raskt den vokser,om det skulle vise seg at den ikke klarer å unngå farer bra nok så har jeg funnet frem en gammel fødekasse som hvertfall yngel kan gå oppi med noe mose så de er trygg
Ja en fødekasse er ofte god å ha den,
bare pass på at yngelen ikke er der for lenge vet du!
Nå trenger de heldigvis ikke å vokse seg så veldig store før foreldrene ikke klarer å spise de mer vettu

Ser hvertfall at det er noen som har blitt en del større ut nå enn siden jeg så de for første gang så jeg tror veksten er ganske rask på de
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap