Discus, innvollsorm og Flubenol (side 3)

Ulempen her i huset, er at ingen av fiskene vil ha røde mygglarver, ikke de som spiser hele tiden heller. Jeg tror faktisk det er merket de ikke liker. Tidligere hadde jeg trøbbel med at de ikke ville spise noe annet enn røde mygglarver, og da brukte jeg Fina Fisken. Nå bruker jeg Akvarieteknik, og de vil de altså ikke røre! Jeg prøvde jo å få fiskene til å spise ved å bruke mygglarver etter angrepet med innvollsorm, men nei da. Så forsøkte jeg rekemiksen min i desperasjon, og det ville de ha! Bortsett fra denne ene som står bak pumpeinntaket. Men det er ikke denne fisken som får bank, det er den som nå er minstemann. Tidligere var dette en tøffing som gjerne jagde de fiskene som var større enn seg. Men da de to aller minste fiskene døde, var denne plutselig minst, og da ble den også plutselig mobbeofferet. Merkelig, det der. Til og med den fisken som altså ikke spiser, jager nå denne stakkaren. Discus er og blir rare fisker! Og nå skjønner jeg også hvorfor du mener at 180-liter blir for smått. Nå har jeg fire fisk, som langt fra er voksne, og jeg synes 325 liter blir lite! Men jeg skal love dere at de trives med såpass stor plass! Og merkelig nok også med endel planter i. Jeg trodde ikke discus brød seg så mye om sånt, men mine foretrekker helt klart litt bra med vegetasjon. De koser seg innimellom plantene!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap