Peru 07 (side 3)

Torjus Knutsen
Hvor mange fisker tar dere med hjem etter en slik tur? Og hvordan er det med frakt osv?

Antallet avgjøres av hvor store fiskene er.
Vi har 2 koferter hver og disse fyller vi med fisk.Alt vi har med av utstyr og klær gis bort.(med untak av teknisk dyrt utstyr som går i håndbagasjen)
Det største problemet er at maksvekt på kofertene er 32 kg,så du må vere meget forsiktig med vannet. Bare så vit over ryggfinna og resten ren Ogsygen.

Bildene hviser meg og min kone(Bente)som bytter vann/pakker fisk på Isla De Margarita nå i nyttårshelgen.Her ser dere også en av "Spesialkofertene"

Jørn
Var på besøk i kjelleren til Ronny og Ane i går, og han nevnte turen dere skal på i år. FY søren, gleder meg så til lesebrev (som jeg tar som en selvfølge at kommer) og bilder. Mest av alt gleder jeg meg allikevel til auksjonen etter turen deres!
Fiskeredskap/teknikker
Hendene:
De største mallene vi fanget med hendene var ganske store.

F: Henrik

Jørn

Wow, den øverste der var helt fantastisk
Nydelige skapninger, Jørn!
Likte spesielt godt den øverste. Hva er det for en?

Hvor mange Apistogramma-arter har du pr i dag, forresten?
Gry
[QUOTE=Jørn Kåsa] C.Loretoensis. C.Atropersonatus. C.Punctatus. C.Sichry. F:T+H fra Rio Nanay
Hvilken Cory er den øverste på bildene, Jørn? Den med sort stripe? Nice!

Corrydoras Nigrolineatus tror jeg den heter.

Jørn

Her ser dere den hjemme i akvariet.
Oh my god! Har du denne til salgs?

Kan det forresten være en Arcuatus? Nydelig er den uansett.
mona o
Nydelige skapninger, Jørn!:-) Likte spesielt godt den øverste. Hva er det for en? Hvor mange Apistogramma-arter har du pr i dag, forresten?

Apistogramma sp "Rote",som vi fanget langs veien til Nauta.Jeg har ikke så mange Apistoer nå.7-8 slag.Har kvittet meg med mye siden jeg skal nedover i September.

Jørn
Gry
Oh my god! Har du denne til salgs?

Spør i Oktober.

Jørn
Jørn Kåsa
Corrydoras Nigrolineatus tror jeg den heter. Jørn Her ser dere den hjemme i akvariet.

Jeg tror ikke det finnes noen Corydoras-art som heter det. Det finnes en L-malle, Panaque Nigrolineatus, men ingen Corydoras.
Det ser mer ut som Corydoras arcuatus for meg?
Regn med det!
Vet ikke om du så tilføyingen på forrige innlegg. Kan det være en Arcuatus?
Jeg skal være enig med Mona om at det kan/er en Arcuatus. Jeg så igjenom boka til H-G Evers og Ian Fuller som heter Identifying Corydoradinae, og der fant jeg ingne Cory som heter Nigrolineatus.

Men jeg fant Arcuatus. Og det ligner veldig på den du har der Jørn.

Andreas Bjørvik
Jørn Kåsa
Narsius? tror jeg
Narcissus er nesten lik, men de har veldig lange snuter. Jeg gir i grunn blanke i navn for jeg går kun etter utseende.......Hi, hi.
Mulig det ja. Den ligner jo veldig på Arcuatus den der.

I boken står det.

Sitat, Identifying Corydoradinae catfish:

Corydoras Naracissus:

Distibution
Brazil, Amazonas State, Rio Purus system, creek into Rio Ipixuna
near Humaita. Other forms are also known from Peru and Rio
Jurua in Brazil.

Denne arten kan bli 80 mm i akvarie

Corydoras Arcuatus

Distibution:
Peru, Lorento, Rio Yavari, Lago Matamata; Ecuador, Rio Napo;
Brazil, border region close to Peru, up to the Rio Negro around
Sao Gabriel da Cachoeria. A very large form is also known from the
Rio Purus drainage, araind Humait, Colombia, Rio Caqueta, Rio Tacana.

Denne arten har også C-nummer C20. Og kan bli 55 mm i akvarie.

Sitat slutt.

Andreas Bjørvik

Jørn Kåsa
Narsius? tror jeg

Narcissus har et meget distinkt og lett gjenkjennelig nesegrevDen er det nok ikke. Det er en langsnutet art.

Jeg holder en knapp på C. arcuatus, jeg.
Det finnes en variant som kalles "super-Arcuatus" også, for den er enda større enn den vanlige. Men det er ikke noe latinsk navn altså, bare et foreløbig "kallenavn".

Men utifra bildet du hadde, så synes jeg det ser ut som noen meget pene C. arcuatus, som sagt. Det er en utrolig fin art!
Narcissus
Disse er ikke fullvoksende og jeg ser at den svarte streken er på vei ut i halen.Holder en knapp på Narcissus.

Jørn
Jørn Kåsa
Disse er ikke fullvoksende og jeg ser at den svarte streken er på vei ut i halen.Holder en knapp på Narcissus. Jørn
De er desidert vakrest! Håper dere finner mange, mange flere!
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap