Galaxyrasbora - Celestichthys margaritatus (side 3)
Postet 04.06.07 kl 16:43
Ja, jeg har artskar.
De stimer bare når noen går forbi, eller når jeg skal mate dem. Og de svømmer helt bak i akvariet. Men hvis jeg sitter en stund å ser på de, så kommer de fram. De svømmer over hele akvariet
Spiser dine all slags mat? Sånn flakfòr og annet tørrfor :P Eller bare mygglarver og sånn?
De stimer bare når noen går forbi, eller når jeg skal mate dem. Og de svømmer helt bak i akvariet. Men hvis jeg sitter en stund å ser på de, så kommer de fram. De svømmer over hele akvariet
Spiser dine all slags mat? Sånn flakfòr og annet tørrfor :P Eller bare mygglarver og sånn?
Postet 04.06.07 kl 16:50
Postet 04.06.07 kl 16:56
Ja, de er nok redd meg.. :P
Men det er jo ikke så rart, de tror sikkert at jeg er en fisk og har tenkt å spise dem! :P
Æsj, syns det høres så ekkelt ut med masse larver og sånn i akvariet! :-S
Huff.. Jeg liker ikke å mate med levendefòr! Syns jo synd i de stakkars larvene og artemia'ene. De kan jo ikke flykte fra de store skummle fiskene :-S :P
Men det er jo ikke så rart, de tror sikkert at jeg er en fisk og har tenkt å spise dem! :P
Æsj, syns det høres så ekkelt ut med masse larver og sånn i akvariet! :-S
Huff.. Jeg liker ikke å mate med levendefòr! Syns jo synd i de stakkars larvene og artemia'ene. De kan jo ikke flykte fra de store skummle fiskene :-S :P
Postet 04.06.07 kl 17:10
Malin.PJa, jeg har artskar. De stimer bare når noen går forbi, eller når jeg skal mate dem. Og de svømmer helt bak i akvariet. Men hvis jeg sitter en stund å ser på de, så kommer de fram. De svømmer over hele akvariet ;)
Akkurat samme hos meg Dessverre dårlig med ledig tid så planlagte kaldtvannsbytter og fangst av levendefor har blitt utsatt så tror jeg satser på lek til høsten heller når jeg får litt bedre tid. men de ser friske og fine ut
Postet 04.06.07 kl 23:50
Postet 04.06.07 kl 23:55
Endret: 04.06.07 kl 23:56
[QUOTE=Kesol]Hm. Da stimer de vel fordi de er redd deg. :p Da er sikkert mine også litt redde for annen fisk i karet mitt... Tror jeg skal kjøpe en 30-40 liter når jeg skal handle skikkelig neste gang...
Jeg hadde mine alene i en 30 liter til å begynne med og oppførte seg slik du beskriver over - de holdt stor sett til under pumpa og kom først fram etter at jeg hadde sittet musestille i noen minutter.
Deretter ble de flytta over til selskapskaret og jeg ble positivt overraska da jeg så hvor aktive de var! Har ingen fisk som er store nok til å virke truende, men litt ekstra selskap har tydeligvis mye å si!
De er nå tilbake i 30-litern sammen med en kampfisk og er fremme hele tiden!
Jeg hadde mine alene i en 30 liter til å begynne med og oppførte seg slik du beskriver over - de holdt stor sett til under pumpa og kom først fram etter at jeg hadde sittet musestille i noen minutter.
Deretter ble de flytta over til selskapskaret og jeg ble positivt overraska da jeg så hvor aktive de var! Har ingen fisk som er store nok til å virke truende, men litt ekstra selskap har tydeligvis mye å si!
De er nå tilbake i 30-litern sammen med en kampfisk og er fremme hele tiden!
Postet 05.06.07 kl 10:45
*HYYYYYL* YNGEL!!! 7 GALAXYRASBORA-YNGEL :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
I går putta jeg 6 hun Guppyer oppi akvariet for jeg hadde for mange gutter i det andre akvariet.
Hunnene tålte nesten ikke mer.
Og tidligere i dag så jeg 1 yngel, trodde det var Guppyyngel, men syns den var veldig liten.
Nå når jeg var å så, så jeg 7 yngel, og de har plommesekk
Guppyer blir jo ikke født med plommesekk, så da må det jo være Galaxyrasborayngel
Er så stolt av de små englene mine
Hunnene tålte nesten ikke mer.
Og tidligere i dag så jeg 1 yngel, trodde det var Guppyyngel, men syns den var veldig liten.
Nå når jeg var å så, så jeg 7 yngel, og de har plommesekk
Guppyer blir jo ikke født med plommesekk, så da må det jo være Galaxyrasborayngel
Er så stolt av de små englene mine
Postet 16.06.07 kl 20:33
Endret: 16.06.07 kl 20:34
Postet 16.06.07 kl 21:07
Tenkte jeg skulle dele litt erfaringer fra mine galaxy. De fleste av dem er VF og noen er F1. Merker at der er en veldig sky fisk,men det hjelper veldig på med flyteplanter. Bruker selv andemat som flyteplante og da kan jeg faktisk bevege meg inntil karet uten at de skremmes,før skvatt de bare jeg snudde hodet mot akvariet :p
Når det gjelder lek,tja de hadde en pause men er igang igjen,desverre har yngelen min bidratt til å fòre opp alle glupske jæv**r i det karet de var i. Så nå er galaxy flyttet igjen for å drive lek i et annet kar og etter jeg vet de har vært i lek i ca 1 uke skal foreldrene ut igjen.
Lek tips:
-Overdose javamose
-Svak overfòring
-Vannbytte
-Esha optima og minaroll
De flyttene vitaminene gjorde galaxy til rene leksmaskiner
Men jeg har ikke opplevd at galaxy har tatt kvelden som følge av stress under flytting,men heller at de gikk i en egen beholder som ikke var velegnet.
Obs! Større yngel av eldre kull spiser gjerne nyfødt yngel akkurat som de voksne
Dermed kan man raskt sitte igjen med 5 ut av 40 yngel hvis foreldre går i samme kar :p
Når det gjelder lek,tja de hadde en pause men er igang igjen,desverre har yngelen min bidratt til å fòre opp alle glupske jæv**r i det karet de var i. Så nå er galaxy flyttet igjen for å drive lek i et annet kar og etter jeg vet de har vært i lek i ca 1 uke skal foreldrene ut igjen.
Lek tips:
-Overdose javamose
-Svak overfòring
-Vannbytte
-Esha optima og minaroll
De flyttene vitaminene gjorde galaxy til rene leksmaskiner
Men jeg har ikke opplevd at galaxy har tatt kvelden som følge av stress under flytting,men heller at de gikk i en egen beholder som ikke var velegnet.
Obs! Større yngel av eldre kull spiser gjerne nyfødt yngel akkurat som de voksne
Dermed kan man raskt sitte igjen med 5 ut av 40 yngel hvis foreldre går i samme kar :p
Postet 02.01.08 kl 17:53
Hmm.. Ja, jeg fikk jo aldri noen yngel da. Det var bare tjukke Guppyyngel.. Det var vel heller en ønsketenkning fra meg da jeg trodde det var Galaxy, regner jeg med. :P
Men oppdrett kan jeg bare gi opp, for jeg har nå mista 8 Galaxy.. Har 2 igjen. Vet egentlig ikke hvorfor de døde, men regner med at det hadde noe med alderen å gjøre, for de er jo Vf, og da vet man jo ikke hvor gamle de er når man får de.
Tror ikke jeg blir å kjøpe nye på en stund.
Men oppdrett kan jeg bare gi opp, for jeg har nå mista 8 Galaxy.. Har 2 igjen. Vet egentlig ikke hvorfor de døde, men regner med at det hadde noe med alderen å gjøre, for de er jo Vf, og da vet man jo ikke hvor gamle de er når man får de.
Tror ikke jeg blir å kjøpe nye på en stund.
Postet 02.01.08 kl 18:46