- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Hvilke andre hobbyer har du? (side 3)
Hvilke andre hobbyer har du? (side 3)
biXenJaja, man kan alltids synge i dusjen.
Ikke når man bor hos svigers.
Mona: Hvis det er sært å ikke interessere seg for sport, så er jeg sær også. På vitnemålet har jeg én karakter jeg godt kunne klart meg uten - en 2 i gym. *hoster hardere*
(Jeg synger forøvrig ikke så andre hører det. Derfor spiller jeg ikke så andre hører det heller, alle krever at man skal synge til, og det er uaktuelt.)
Postet 25.05.07 kl 15:52
biXen[QUOTE=mona o] Når jeg skal gjøre mine moderlige plikter og synge en godnattsang eller noe for sønnen min, avbrøt han meg øyeblikkelig og allerede i en alder av [I]to år[/I] sa han høyt:"Mamma! [I]Ikke syng[/I]! Stopp!" Det sier vel litt om sangstemmen til undertegnede...
Vet ikke om vi burde stole på gehøret til 2 åringer for å bedømme stemmer da men? :P De fleste har vel en ok stemme til NOE, bare de ikke overvurderer den og bruker den for høyt eller lavt Men såklart, vet man ikke forskjell på falske og rene toner så blir det ikke sprekt :P
Jaja, man kan alltids synge i dusjen.
Fnis! Syng med den stemmen du har, sier nå jeg... Men så har jeg ikke så mye stemme å skryte av, akkurat.... Unger elsker å stort sett å synge, og da er det viktig å kunne åpne kjeften uten å være redd for hvordan det høres ut... På jobb i barnehage har jeg vært mye forkjøla., og når jeg er forkjøla, så høres jeg ut som et h****te. Men synge måtte jeg jo likevel :-S
Når jeg ikke er forkjøla liker jeg å synge. Min datter elsker stort sett å synge med/høre på... Men av og til får jeg samme beskjeden som Mona...
Postet 25.05.07 kl 15:54
Her er det musikk for alle penga
Spiller saxofon i ett elitedivisjonskorps, som har kommet på 4.plass i Elitedivisjon i NM de siste 3 årene. Korpset heter Musikkforeningen Nidarholm. Tidligere har jeg spilt i ett annet elitedivisjonskorps, Sinsen Janitsjar, som jeg har min beste NMplassering med, en 3.plass.
Eier selv en altsax (Yamaha YAS-62 til 20.000) og en tenorsax (YTS YTS-62 til ca 30.000), men syns det er veldig artig å spille barrysax, og sparer nå til en Selmer SuperAction III til ca 60.000.... Heldigvis er dette kvalitetsinstrumenter jeg kan ha hele livet
Ellers spilte jeg håndball i 11 år, helt til jeg måtte velge mellom det og musikken.
Også elsker jeg tenner er så heldig at jobben og blir en hobby.
Spiller saxofon i ett elitedivisjonskorps, som har kommet på 4.plass i Elitedivisjon i NM de siste 3 årene. Korpset heter Musikkforeningen Nidarholm. Tidligere har jeg spilt i ett annet elitedivisjonskorps, Sinsen Janitsjar, som jeg har min beste NMplassering med, en 3.plass.
Eier selv en altsax (Yamaha YAS-62 til 20.000) og en tenorsax (YTS YTS-62 til ca 30.000), men syns det er veldig artig å spille barrysax, og sparer nå til en Selmer SuperAction III til ca 60.000.... Heldigvis er dette kvalitetsinstrumenter jeg kan ha hele livet
Ellers spilte jeg håndball i 11 år, helt til jeg måtte velge mellom det og musikken.
Også elsker jeg tenner er så heldig at jobben og blir en hobby.
Postet 25.05.07 kl 16:03
Postet 25.05.07 kl 16:58
DyrehagenProblemet mitt er at jeg liker så fryktelig mye, og har vært innom det meste. Det mest stabile er vel min interesse for orientering. I år blir det mitt 27. år med orientering! Ikke verst av en 34-åring!
Jaaaa - orientering er moro!!!
Jeg løp en sesong da jeg var 13, men sluttet fordi jeg ikke lenger hadde noen å sitte på med til de fleste løpene. (Jeg er vokst opp i en syklende familie)
Nå har jeg begynt på bedriftsorientering, og det er utrolig gøy!
Jeg blir like hoppende glad hver gang jeg finner riktig post
Ellers har jeg litt for mange interesser for øyeblikket...
Jeg liker å tegne, ta bilder med pappas digitale speilrefleks (håper han ikke vil ha det tilbake), male og lese gode bøker.
Jeg liker å bevege med masse, både ute i naturen og hjemme.
Jeg elsker å gå tur i skogen, og prøver å få klatret så mye jeg kan i løpet av en kort sommersesong.
Er jeg alene hjemme, går jeg knapt et normalt skritt :-S
Jeg hopper, danser og løper med musikken høyt på.
Jeg er også engasjert i lokalmiljøet, er leder av FAU og SU i barnehagen til minstemann, med alt det måtte medføre. Vi har arrangert karneval, pusset opp lokalene i barnehagen og nå skal jeg være med på å arrangere bydelsdag her på multikulturelle Fjell. Dette er et ledd i kulturfestivalen, Drammen Åpen By.
(Alle som bor i overkommelig nærhet er hjertelig velkommen den 16/6
Postet 25.05.07 kl 18:11
Postet 25.05.07 kl 18:12
Postet 25.05.07 kl 18:17
Postet 25.05.07 kl 18:18
Her i huset er det både gitar, fotball, katt, 2 hamstere og 2 akvarier. Har oppdaget at etter jeg fikk akvarie i gang igjen ser jeg mer på det enn på tv. Med katta eller en hamster sammen med meg i sofaen. Utrolig fasinerende. Til og med venninner blir litt oppgitt av fiske"maset"
Sønnen min på 7 spiller fotball (som aldri har interessert meg overhode FYSJ OG ÆSJ!!) Har funnet ut at "klynge"fotball er faktisk litt artig.
Eldstemann på 14 spiller gitar (har 4 stk i forskjellige fasonger) og bassgitar, samt litt synth. Veldig musikalsk.
Sønnen min på 7 spiller fotball (som aldri har interessert meg overhode FYSJ OG ÆSJ!!) Har funnet ut at "klynge"fotball er faktisk litt artig.
Eldstemann på 14 spiller gitar (har 4 stk i forskjellige fasonger) og bassgitar, samt litt synth. Veldig musikalsk.
Postet 27.05.07 kl 03:10
Postet 27.05.07 kl 05:58
Postet 27.05.07 kl 10:19
Har hatt mange hobbyer opp gjennom tidene, blandt annet var jeg tidligere ivrig samler av diverse tegneserier\ filmer.
Disse er pakket bort\ solgt\ forsøkt solgt, for å gjøre plass til noe mye mer produktivt\ interessant, nemlig akvariene. For de tar opp det meste av både plass og penger
Hadde jeg hatt mere penger, hadde jeg hatt mere plass... Egentlig ikke, da ville det bare blitt fylt opp med ennå flere kar :o
Ellers er jeg som mange vet mye ute i naturen, mest fjellturer, men en del fisking blir det også. Ikke fullt så mye som tidligere, da jeg fisket året rundt, i alle værtyper.
Har stått i fjæra i -32`C på jakt etter torsken, uten at dette var til større bry enn at jeg måtte bytte spole på snella hvert 10. min, for å tine denne opp :p
Eneste jeg ikke driver med er jakt. Har jegerprøven og det hele, men kom aldri så langt at våpen ble kjøpt. Ser ikke bort i fra at jeg en gang frisker opp denne kunnskapen, og begynner å fyre løs i skauen jeg også
Det skal også sies at jeg tidligere prøvde ut det meste, var ganske gal av meg. Roen kommer liksom med årene...
Disse er pakket bort\ solgt\ forsøkt solgt, for å gjøre plass til noe mye mer produktivt\ interessant, nemlig akvariene. For de tar opp det meste av både plass og penger
Hadde jeg hatt mere penger, hadde jeg hatt mere plass... Egentlig ikke, da ville det bare blitt fylt opp med ennå flere kar :o
Ellers er jeg som mange vet mye ute i naturen, mest fjellturer, men en del fisking blir det også. Ikke fullt så mye som tidligere, da jeg fisket året rundt, i alle værtyper.
Har stått i fjæra i -32`C på jakt etter torsken, uten at dette var til større bry enn at jeg måtte bytte spole på snella hvert 10. min, for å tine denne opp :p
Eneste jeg ikke driver med er jakt. Har jegerprøven og det hele, men kom aldri så langt at våpen ble kjøpt. Ser ikke bort i fra at jeg en gang frisker opp denne kunnskapen, og begynner å fyre løs i skauen jeg også
Det skal også sies at jeg tidligere prøvde ut det meste, var ganske gal av meg. Roen kommer liksom med årene...
Postet 27.05.07 kl 10:52
Mine hobbyer hmmm:)
Nja noen av mine må vel være hest, bilsport og musikk... (kanksje trening har blitt en hobby heheh )
Hester har jeg hatt siden jeg var liten, drevet en del med trav osv, men da jeg flyttet i fjord måtte hestegalskapen legges på hylla, fant ingen stall plass her jeg bor nå . Men så fort jeg og Sambis får kjøpt oss hus da er det hest på gang igjen heheh...
Drev med bilcross i 3 år fra jeg var 16 til 19 dette var kjempe gøy, driver å lurer på om jeg kanskje skal begynne å kjøre igjen, ikke bare sitte å se på hehehe....
Hester har jeg hatt siden jeg var liten, drevet en del med trav osv, men da jeg flyttet i fjord måtte hestegalskapen legges på hylla, fant ingen stall plass her jeg bor nå . Men så fort jeg og Sambis får kjøpt oss hus da er det hest på gang igjen heheh...
Drev med bilcross i 3 år fra jeg var 16 til 19 dette var kjempe gøy, driver å lurer på om jeg kanskje skal begynne å kjøre igjen, ikke bare sitte å se på hehehe....
Postet 27.05.07 kl 12:17
Postet 27.05.07 kl 12:31
Merkelig - har en far som er tannlege, og han har det på akkurat samme måtenMC Darup[QUOTE=Tinesol][QUOTE=Malldrian][QUOTE=Tinesol]Også elsker jeg tenner :D er så heldig at jobben og blir en hobby.
Jepp, tannleger er nok en egen rase
Jepp.
Sadister hele gjengen :S
Forresten, jeg er 32 og har tre (3!) fyllinger
Hadde tannleger vært sadister, hadde du nok hatt langt fler fyllinger
Postet 27.05.07 kl 12:44
Er ikke å dele opp en tann i biter, for så å trekke bitene ut, en etter en, sadistisk? ;0)
Har forresten hørt at Tine er en "snil" tannlege
Min andre hobby er forrresten Radiostyrte fly
Har drevet med det i fire, fem år nå, å mestrer det meste av fly.
Har 10 fly i str. fra 60 til 210cm i vingespenn, en trainer, et par skala fly, fire akro fly, og tre 3D akro'er...
En 8 kanals Digital, programmerbar radio
En 6 kanals Digital, programmerbar radio
To 2 Kanals radioer
Har også to båter, og to biler...
Og har vel en samlet verdi på 12 ganger så mye som mine akvarium:P
Har forresten hørt at Tine er en "snil" tannlege
Min andre hobby er forrresten Radiostyrte fly
Har drevet med det i fire, fem år nå, å mestrer det meste av fly.
Har 10 fly i str. fra 60 til 210cm i vingespenn, en trainer, et par skala fly, fire akro fly, og tre 3D akro'er...
En 8 kanals Digital, programmerbar radio
En 6 kanals Digital, programmerbar radio
To 2 Kanals radioer
Har også to båter, og to biler...
Og har vel en samlet verdi på 12 ganger så mye som mine akvarium:P
Postet 27.05.07 kl 13:11
Endret: 27.05.07 kl 13:12
Å dele en tann i biter for så å fjerne de en etter en er faktisk det motsatte av å være sadistisk
Alternativet er da å skjære i tannkjøttet, for så å løsne det fra benet og brette tannkjøttet til side. Så borrer man bort ben for å dermed få plass nok til å trekke tannen hel. Så syr man igjen og sender med pasienten sterke smertestillende, for smerter i ben er ganske jævlige
Vet ikke hva du hadde foretrukket jeg?
(Heldigvis kan de fleste tenner trekkes "normalt" uten hverken spalting eller kirurgi )
Og godt å høre at jeg er kjent for å være "snill"
Alternativet er da å skjære i tannkjøttet, for så å løsne det fra benet og brette tannkjøttet til side. Så borrer man bort ben for å dermed få plass nok til å trekke tannen hel. Så syr man igjen og sender med pasienten sterke smertestillende, for smerter i ben er ganske jævlige
Vet ikke hva du hadde foretrukket jeg?
(Heldigvis kan de fleste tenner trekkes "normalt" uten hverken spalting eller kirurgi )
Og godt å høre at jeg er kjent for å være "snill"
Postet 27.05.07 kl 13:19
Endret: 27.05.07 kl 13:23
Postet 27.05.07 kl 13:25
Postet 27.05.07 kl 13:30
hobbyer ja!
Her er det hest som teller i fritiden! Har tre stykk(venter en til i disse dager) Må da ha en til minstemann også(som fyllte 1 år i april...) Før barn hadde vi endel skysskjøring/kanefart med hestene, men nå er det kun til kos og hjemmebruk!
Ellers er det katt i huset da, og fungerer som hundepassere når eierne er på ferie! Så det går mye i dyr....
Ellers er det katt i huset da, og fungerer som hundepassere når eierne er på ferie! Så det går mye i dyr....
Postet 27.05.07 kl 13:44