Oppdrett av L-maller.. (side 3)

juventus
Hehe, er sant det. Har fått høre det at du har folk på utkikk for deg. Fikk selv tak i en voksen han L262 for 200 kr rett før den annonsen kom. Jeg hadde ikke noe kjerring til han så jeg har den hos en god kompis av meg som har en L262 hun. Tror den hua kansje kommer fra Frank faktisk. Hvor kjøper man osmoseannlegg? Og hva ligger de som regel pris. Skal du selge alle L046 dine Frank? Plassmangel er vel akvaristen sitt største problem...


Skal ha ut L-046ene ja...har en byttedeal på de...så håper på noe fint etterhvert...
Ang lek og trigging av mallene så er det ikke så mye hokus pokus,men mer som Eddie sier:masse for og omsorg for fiskene,de blå pillene er kun til for de spesielle mallene og de har jeg ikke enda....
Regner med at L-262en din går hos Gull,men den han har er ikke fra meg etter hva jeg husker(alzheimer serru)håpe de trår til da...
L-260 er en litt vrien malle å få igang etter hva jeg hører så tenkte å få tak i en gruppe med de etterhvert....de er jo knallfine...
Skal ta endel bilder av mallene som jeg ikke er helt sikker på hva er,de hypancistrusene er jo veldig vanskelig å få riktig L-nr på de så lenge lokaliteten ikke er kjent...
Tror det er masse svindel med de såkalte ekte L-ditt og L-datt..er iallefall masse hybrider der ute...(de er jo så jævlig fine noen av de så tror jeg skal kjøåe noen etterhvert bare for å ha de..driter i hvilke nr de har så lenge jeg syns de er fine)
Tror ikke alt er direkte svindel når det gjelder maller. Tror det rett og slett er uvitenhet og usikkerhet. Og når de kjøper en malle som de tror er den samme de har hjemme, får dem til å leke så er det kjangser at de skaper hybrider hvis det viser seg at det ikke begge er samme L-nummer. Og de blir jo solgt videre til folks som blander med de mallene de har.
Jeg har en følelse at det kommer nå nye maller fra sør Amerika som man sliter å finne L-malle nummer. Er mye på catfishworld for tiden og leser.

Ekte L260 maller er for meg den vakreste sammen med Zebraen. Det er fordi det er de som er klarest svart og hvite. Og det er ikke så lett å få tak i den ekte siden det er mye hybrider av den som er blandet med L411. I USA ser jeg det er mange som sitter på L411 som kaller det L260. Paret jeg har leker uansett hvilken fisk jeg har og i alle temperaturer fra 25 til 29 grader. Kjøpte dem som trio, men den ene hua viste seg å være L411. Så den solgte jeg.

Har du mulighet til å ta noen bilder av L262 mallene dine og legge ut. Synes de er så sykt fine!

Har funnet en som eksporterer maller som jeg vet mange ser etter. Blant annet L046 L260, L262, L173 , L174, lower xingu, L236.

L236 sier han at han kjøpte som VF L236 men var ikke sikker på at det var det. Men klarte ikke å finne hva det kunne ligne på. (bilder som er lagt ved)

Problemet med han eksportøren er at han driver i USA. Og for å kunne sende til Norge så tar han minimums bestilling på 5 000 dollar!
L-262
Her er bilde av L-262 hua..skal få tatt noen flere snart også..
Ang hybrider så er det mange som spekulerer i dette,mener da så klart ikke vanlige oppdrettere men de som vil tjene penger på dette..er det penger å hente så vil det alltid være noen som vil lure oss også..men kjøper de jeg syns er kule uansett nr og navn...ang L-260 så er det mange delte meninger ekte og ikke ekte..er kun fangstmann som vet hva som er hva i forhold til hvor de er fanget..da kan det stadfestes hva som er hva..om dine(Juventus) L-260 hadde vært noe annet så er de jo like fine uansett nr og navner masse fint som kommer inn ja..hmmm 5000dollar er mye kr da....er alltid synsing ang hva maller har for nr...er også innom planetcatfish og følger med
juventus
Har funnet en som eksporterer maller som jeg vet mange ser etter. Blant annet L236. L236 sier han at han kjøpte som VF L236 men var ikke sikker på at det var det. Men klarte ikke å finne hva det kunne ligne på. (bilder som er lagt ved)


Regner med at du er klar over "usikkerheten" ved L-236?
Det skal finnes ekte L-236? - men det skal vist nok være langt mellom de
juventus
Hehe, er sant det. Har fått høre det at du har folk på utkikk for deg. Fikk selv tak i en voksen han L262 for 200 kr rett før den annonsen kom. Jeg hadde ikke noe kjerring til han så jeg har den hos en god kompis av meg som har en L262 hun. Tror den hua kansje kommer fra Frank faktisk. Hvor kjøper man osmoseannlegg? Og hva ligger de som regel pris. Skal du selge alle L046 dine Frank? Plassmangel er vel akvaristen sitt største problem...


Selv når jeg hadde 170 karr i drift var det ikke nok plass til alt jeg bare måtte ha.. man må sette begrensninger på seg selv, man får rett og slett aldri nok vann!

Osmoseannlegg får man kjøpt på de fleste butikker, har de det ikke inne bestiller de iallefall. Prisen kommer ann på hvor mange liter pr døgn man vil ha.. det vanligste er 90 liter, jeg har ett på 150 liter i døgnet. Husker ikke prisen, men man kommer langt med 1500 kr

Nå ligger begge mine 262 i huler jeg må ta dem ut å studere dem nermere..
Hvordan er det med mallehuler til 260, kjøpte noen for en stund siden som skulle passe til disse men virker for små til hunnen. Greit skal jo hvere trangt men hunnen virker større enn hulen.
Har vel ikke noen mål på hule til 260?

Nå ligger begge mine 262 i huler jeg må ta dem ut å studere dem nermere..



Begge mine L-262 er i huler hele tiden så er ikke nødvendigvis to hanner du har
Om du ser på bilde jeg la inn sist så er det damahannen er mer stabil i huler men dama er også veldig ofte i huler...
Egg
I dag var det egg på de gule L-333ene mine igjen..så snart skal jeg flytte de andre ynglene til 225literen så de kan begynne å vokse litttror det er ca 20-25stk i karet nå pluss eggene så må få ut noen nå...
L-128hannen har tatt plass i en hule så får håpe han lurer med seg en av damene inn snart også...
Har nå ca 5-10stk parvaer som vokser seg store nok til flytting i en 10liter,kommer til å flytte de til 225literen også..
Skal snart sjekke hvordan L-066 ynglene har det også..er enda i hulen med far...
Får ta med noe negativt også da:mistet en zebra stimfisk i dag...buhu
Egg;-)
I dag var det egg hos L-340ene igjen..vært stille der lenge nå så deilig å få de igang igjen..tror kanskje det var litt konkuranse om hulene med L-174ene...
Fikk en liten kræsj i L-201 karet..mistet noen søte små yngel,men de voksne klarte seg heldigvis...noen tapt og egg noen andre så fornøyd alikevel..
Skal ha inn litt mer maller til helgen...se ann hva for noe spennende de har inne nå.........
Blir litt tidlig julegave til meg selv...hehe
L-128ene ser ut til å trives,de spiser og koser seg ser det ut til så kanskje engang på nyåret det kan bli noe yngel der også..
L-262
Da er det egg i hula til L-262ene igjen))))det var deilig..har vært lenge uten egg der nå....
Har også noen yngler av de som begynner å vokse opp...
Skal snart få flyttet ut endel gule L-333 yngler fra 90literen...setter de i 225literen tror jeg så kan de få vokst litt kjappere,eller så blir det reol3 hvor det er 152litere...
Noen som har tips til noe for som får yngel til å vokse fortere enn med vanlige malletabletter????Helst noe som ikke er som anabol da)))
Hei Frank.
Det var jeg som hentet l-015 3 stk.
Takk for fine maller.
Kjelleren din imponerte meg kraftig.

Nå har jeg fått fatt på 3 til som skulle være samme , men ser den har mye mer mønster i hode. De har klare sebra tegninger i hode men ellers helt like. kan det være en annen L ?

Har du noe forslag til trigging av lek ? Har ph7 . Kan senking av denne være lurt ?
Har lagt i noen eikeblader noe jeg tror på selv.
Satt på en ekstra flow på 1500l så det strømmer godt.
Mulig jeg har litt store huler ? hvilke mål mener du passer til disse L015 fra deg ?
Hei Øivind..
Er en evig vals det der med hva det er..er vanskelig å vite egentlig,for de varierer jo så sinnsykt alle disse L-mallene..får håpe du har de samme da..ta bilder av de å legg de ut på planetcatfish...
Ang lek så hadde jeg latt de gå en stund med vannbytter 3ganger i uka..med senking av tempen til ca25grader i ca1 uke,så setter du opp tempen med 2-4grader...greit å ikke mate så mye før du skrur opp tempen også..litt mindre strøm i vannet for så å sette inn full fres...virker ikke dette kan det være greit å flytte de til ett annet kar om du har mulighet til det...senk ph litt er sikkert bra..
Bra du er fornøyd da..de var jo store og i knallform,så får håpe de kommer igang hos deg snart..
Mål på hulene er jeg ikke sikker på men er greit å ha noen som er litt lange da de er store,ellers bør de være litt trange...
Kan godt sende meg noen bilder også...så skal jeg se på de...(strandli58@hotmail.com)

Mvh Frank
Gratis med yngel på L262. Har hørt at de er vanskelig å få i lek. L260 skal være mye greiere!
Egg:-)
Hmm er jaggu meg en kåt rakker den ene L-333hannen min,han har fått egg i hula igjen mens de andre ynglene har plommesekken inntakt..er andre gangen han gjør dette.....
Noen andre som har hatt slike opplevelser med sine maller??
Mente å ha lest en på nettakvariet som skjedde det samme med L134.
Hei
ser du driver med opptrett på en del Lmaller, lurte på om du vet noe om L-092 opptrett?

http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=58706
Malene Jacobsen
ser du driver med opptrett på en del Lmaller, lurte på om du vet noe om L-092 opptrett? http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=58706

Hei.
Har ikke vært borti de der,men sjekk andre i samme familien så regner jeg med at du er på rett vei..skal iallefall ha røtter,helst forskjellige sorter....

Mvh Frank
Noen som vet hva dette er???????
Fikk tak i denne..noen som har peiling???
Egg på L-181ene i dag pluss egg på L-046ene,de la 14egg
L260 er vel det nærmeste jeg kan si om hva det kan være. Veldig fin malle. Hvor kjøpte du den?
L-260
Den er kjøpt i Sverige...den er fin ja..knallfine farger når den har vært i karet og roet seg ned
Tilfeldig bekjentskap
© Lene H
Reklame for plussmedlemskap