Innbygging av 530 liter Tropheus kar :):) (side 3)

Hvordan blir fargene under blått lys?
Kristian Hennig
[QUOTE=Vibsi]litt fler.... Vi er driiit fornøyd med fisken! Kanonfin! De har lekt allerede...masse risting og den ene hannen har okkupert hulen til høyre i karet. Vi kjøpte og tre hesteneser,men den ene ble mobbet av de to andre så den ene har fått flyttet på hybel hos kiriza'ene. Der får den gå ifred, og gefle i seg masse fine grønne alger.

Er det den hannen med "avklippet" bukfinne?
Ja det er han som har okkupert en hule. Den største hunnen står i den andre
Fargene ble veldig fin under det blå lyset. Spesielt hestenesene. De fikk knallblå prikker men skal ta flere bilder når eg får mitt eget kamera igjen. Har bare lånt et dårlig digitalkamera. Har et speilrefleks sjøl..
Vibsi
ja de steinene ser ut som om de har rast ut fra bakgrunnen de.. min mor og far kom på besøk, og ringte med en gang til min bror og sa at de skulle hjelpe han å bygge hans akvarie inn i veggen og hehe.. :) fårr masse skryt av karet ja. Er kjempe fornøyd sjøl. Ble en lang tur hjem,når det kom stein inn i bilen i tillegg til alt det andre vi hadde med oss. Men det var absolutt verdt det!!!

Det er sånn det skal være! Fisken blir ekstra fin når man har stresset veldig for og få den i hus.. Bare spør Roger og meg,. Vi har kjørt tilsammen 2000 km for og få tak i de nye gruppene våre.. Men, alt er vært det..

Gøy at andre setter pris på dem også... Blitt mye god respons på ikolaene her også.. Litt lettere og forstå for det utrente øye..
Ikolaene var jo kanon fine! Likte spes godt at de hadde rødt i seg..det gjorde seg.
Vibsi
[QUOTE=Kristian Hennig][QUOTE=Vibsi]litt fler.... Vi er driiit fornøyd med fisken! Kanonfin! De har lekt allerede...masse risting og den ene hannen har okkupert hulen til høyre i karet. Vi kjøpte og tre hesteneser,men den ene ble mobbet av de to andre så den ene har fått flyttet på hybel hos kiriza'ene. Der får den gå ifred, og gefle i seg masse fine grønne alger.

Er det den hannen med "avklippet" bukfinne?
Ja det er han som har okkupert en hule. Den største hunnen står i den andre

Da er alt som det gamle der i gården
men alt er veldig fredelig. Var kanskje litt knuffing første dagen lyset kom på men har ikke sett antydning til det etterpå.. heldigvis. Hestenesene får gå i fred og,de bryr seg ikke om dem.
Den ene hestenesen jeg måtte flytte, har flyttet inn til kirizaene.Det går helt fint! Her er det masse grønne alger og han går å gresser hele dagen
Hvordan kan man se at de to andre hestenesene er et par? Henger de sammen hele tiden da?
Vibsi
Den ene hestenesen jeg måtte flytte, har flyttet inn til kirizaene.Det går helt fint! Her er det masse grønne alger og han går å gresser hele dagen:) Hvordan kan man se at de to andre hestenesene er et par? Henger de sammen hele tiden da?

Det vil jeg ikke tro, men at en ble utstøtt såpass tidlig, vil jeg tro at du sitter igjen med et par. Aksepterer de hverandre, når de svømmer forbi hverandre, eller er det bare krangling? Jeg har en gruppe på 7 stk i stueakvariet mitt, og det er godt med krangling, men de er flinke til og avbryte før det går for langt syns jeg..
nei det er ingen slossing.. Den ene holder seg i steinrøysen mens den andre svømmer litt rundt om. Men de kan godt være i samme hule. Hadde vert kult med hestenese babyer
hvordan går det med livua eggene da kristian?
Hadde vann bytte her idag og de var på lekingen med en gang
Vibsi
hvordan går det med livua eggene da kristian? Hadde vann bytte her idag og de var på lekingen med en gang:)

hehe, dårlig, sugekoppene til sirkulasjonspumpa løsnet og blåste eggene ned på badegulvet Så der forsvant 4 livua og 12 ikola egg.. Jeg burde ha tenkt på at det kunne skje, men men.. Det er for sent nå.. Det gruppa kommer til og vokse seg stor den! Har du noen nye bilder eller?
finner ikke laderen til mitt kamera,så jeg skal kjøpe meg en universal lader. Jækli irriterende,no nå eg skulle vise frem de nye fiskene mine. Kan ta bilder med det andre men har liksom ikke villet litt de ut for de er så dårlig. Men ser ut som jeg snart er nødt til det,....idag leker de
Gleder meg til å se bilder (:
Ble ikke fornøyd med bildene men her kommer noen av karet ferdig og
altså med VF tropheus sp red livua.
Ellers er vi kjempe fornøyd med både karet og fisken!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap