- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Marris`s Vannvidd (side 3)
Marris`s Vannvidd (side 3)
Heisann Elin.
Joda..går ok nå.. Du hadde seff rett *ler* pumpa hadde stått stille og jeg fikk nitrit. Med 18 nye cory i karet.mista en metae, som var svak etter lang frakt.
Ellers går det bra..bortsett fra litt sopp på ene cikliden, men har gode medisiner, så det går bra.
Nå har jeg kjempemasse eplesnegle barn i 54 literen, så si i fra om du vil ha noen, kjempegod pris for venner *ler*
Og klorekene vokser som bare søren, akkurat nå er det litt slossing faktisk, er vel rangordningen som må etableres. Digger de krabatene, de er knalltøffe.
Joda..går ok nå.. Du hadde seff rett *ler* pumpa hadde stått stille og jeg fikk nitrit. Med 18 nye cory i karet.mista en metae, som var svak etter lang frakt.
Ellers går det bra..bortsett fra litt sopp på ene cikliden, men har gode medisiner, så det går bra.
Nå har jeg kjempemasse eplesnegle barn i 54 literen, så si i fra om du vil ha noen, kjempegod pris for venner *ler*
Og klorekene vokser som bare søren, akkurat nå er det litt slossing faktisk, er vel rangordningen som må etableres. Digger de krabatene, de er knalltøffe.
Postet 25.11.07 kl 09:58
Postet 03.12.07 kl 11:45
Endret: 03.12.07 kl 11:49
Flotte bilder av nydelige fisker. Så store stebaien var blitt Gøy med kamera. Hva slags er det du har fått deg?
Om du laster bildene opp på f.eks photobucket. og limer dem inn rett her som
[IMG ] her står det du ville fått når du trykker: IMG Code - Forums & Bulletin Boards inne på photobucket ved bildet du laster opp " alt="[External Image]" title="[External Image]" border="0">
får du store flotte bilder i tråden din
Om du laster bildene opp på f.eks photobucket. og limer dem inn rett her som
[IMG ] her står det du ville fått når du trykker: IMG Code - Forums & Bulletin Boards inne på photobucket ved bildet du laster opp " alt="[External Image]" title="[External Image]" border="0">
får du store flotte bilder i tråden din
Postet 03.12.07 kl 12:22
Endret: 03.12.07 kl 12:25
Postet 04.12.07 kl 17:44
Tok et godt vannskifte i 110 literen i går, og etterpå fikk fiskene en tubifex terning. I dag formidag så jeg første tegn på lek hos mine C. Sterbai. En liten herremann som prøvde å stille siden inntill nesa på en pen frøken..han buet kroppen mot henne så godt han kunne *ler* nydelige skapninger disse coryene. Det blir gøy å følge med nå utover.
Postet 16.12.07 kl 18:43
C. sterbai egg!!
I dag fikk jeg en koselig overraskelse. Sterbaiene mine har lagt egg, de holder vist på enda foresten. Første gangen, så dette blir spennende. Har plukket ut de egga jeg fant, og hatt dem opp i et lite plastkar med luftestein og masse eikeblader..håper det er godt nok...tiden får vise *smiler*
Postet 18.12.07 kl 13:50
Postet 18.12.07 kl 14:40
Postet 18.12.07 kl 16:03
Postet 18.12.07 kl 16:36
Postet 18.12.07 kl 16:41
Gratulerer med egg, og velkommen i sterbaileksklubben!
Mine blir klekket i romtemperatur, under 25 grader. Det går helt strålende. De får litt lengre klekketid (visstnok - det vises ikke på mine, de klekker etter 3-4 dager), men er ikke så utsatt for mugg. Eggene mine (ok, sterbaiene sine. Mine egg havner et helt annet sted ) blir klekket i en isboks som står på setet til ergometersykkelen min. Så skjønner vi alle hvor mye den sykkelen blir brukt for tiden...
Erik Rune LarsenPass på temp, om du har plassert plastkaret på en benk eller over karet. Det kan fort bli for kaldt for egga. (25 gr.)
Mine blir klekket i romtemperatur, under 25 grader. Det går helt strålende. De får litt lengre klekketid (visstnok - det vises ikke på mine, de klekker etter 3-4 dager), men er ikke så utsatt for mugg. Eggene mine (ok, sterbaiene sine. Mine egg havner et helt annet sted ) blir klekket i en isboks som står på setet til ergometersykkelen min. Så skjønner vi alle hvor mye den sykkelen blir brukt for tiden...
Postet 18.12.07 kl 18:16
Tusen takk for tilbakemeldinger og gode råd. *S* det setter jeg stor pris på. Boksen med eggene står fåreløpig oppå 250 literen og har det godt og varmt...mulig jeg må sette boksen på badet i natt..får se hvordan det går.
Dyrehagen: høres ut som et godt bruksområdet for ergometersykkelen. gav bort min jeg...viste ikke om muligheten som klekkemaskin da *ler*
Forventer ikke så mye nå første gangen..men kommer med oppdatering når noe skjer.
Dyrehagen: høres ut som et godt bruksområdet for ergometersykkelen. gav bort min jeg...viste ikke om muligheten som klekkemaskin da *ler*
Forventer ikke så mye nå første gangen..men kommer med oppdatering når noe skjer.
Postet 18.12.07 kl 18:40
Postet 20.12.07 kl 15:08
Endret: 20.12.07 kl 15:19
Postet 20.12.07 kl 15:12
Postet 22.12.07 kl 23:58
Takk takk *ler* nå svømmer det over 30 små rumpetroll i klekkekaret på badet. Det er nok mest aneaus som klekka. Helt fasinert av de små.
De spiser godt og vokser fort.
Sterbaiene gav meg noen nye egg på julaften, så får se om de klekker.
Bilder kommer så snart jeg får det til.
God romjul alle sammen
De spiser godt og vokser fort.
Sterbaiene gav meg noen nye egg på julaften, så får se om de klekker.
Bilder kommer så snart jeg får det til.
God romjul alle sammen
Postet 26.12.07 kl 16:08
Det yngler og yngler her.. her kommer første bildet av cory yngelen. Noen mørke og noen lyse..tror de lyse er sterbai. I går klekka egga fra julaften og i dag fant jeg plutselig egg i 250 literen også. Har lest at Agassizziene ikke yngler i fangenskap, så da må det være metae som la egg. Plukka ut fem store flotte cory egg. Det er så spennende.
Postet 29.12.07 kl 17:10
Endret: 29.12.07 kl 17:12
Postet 29.12.07 kl 17:14
Oj..lenge siden jeg har skrevet noe her nå. Jeg har hatt mye å gjøre. Måtte avlive en av ciklidene osv. Og for tre dager siden gikk sneglekaret mitt lekk. Jaja..overlever det også *ler*
Cory yngelen vokser og vokser..holder på å kjøre inn en fluval 2+ til en 54 liter som barnerom...hvis noen av de 54 literene jeg har er tette.
Her kommer foresten et nytt bilde av yngelen,,nesten 1 mnd gamle
Så et bilde av sterbai lek..her låser hannen fast hunnens barter.
Cory yngelen vokser og vokser..holder på å kjøre inn en fluval 2+ til en 54 liter som barnerom...hvis noen av de 54 literene jeg har er tette.
Her kommer foresten et nytt bilde av yngelen,,nesten 1 mnd gamle
Så et bilde av sterbai lek..her låser hannen fast hunnens barter.
Postet 18.01.08 kl 15:03
Endret: 18.01.08 kl 15:07
Cory dilla
Ja..jeg har vist cory dilla... 54 literen jeg skulle bruke til cory ungene fikk en annen jobb.. i dag ble den tatt i bruk av fem nydelige corydoras adolfoi. Elin var så kjempegrei å komme på besøk, og ta med seg disse skjønne juvelene til meg. Adolfoi sto høyest på ønskelista mi, så nå er jeg kjempe glad. Men hva skal jeg gjøre med yngelen nå da?.. Luksusproblem *ler* Har bare fire kar i drift nå da..kan kanskje få skvisa inn et til..om lommeboka tillater..
Jeg må bare advare deg..ikke begynn med cory.. fare fare..du får corysyka. Symptomer er:
Dryppende våte hender
Våte håndklær
Bøtter og slanger over alt
Eikebladplukkemani.
Blåsesand under neglene.
Yngelbokser over alt.
Konstant susing fra luft pumper osv osv.
Og fryseren full av delikatesser for en aldeles nydelig og fasinerende fisk.
Jeg må bare advare deg..ikke begynn med cory.. fare fare..du får corysyka. Symptomer er:
Dryppende våte hender
Våte håndklær
Bøtter og slanger over alt
Eikebladplukkemani.
Blåsesand under neglene.
Yngelbokser over alt.
Konstant susing fra luft pumper osv osv.
Og fryseren full av delikatesser for en aldeles nydelig og fasinerende fisk.
Postet 24.01.08 kl 22:21