Dyreweb.no (side 3)
Ser fram til at de overgår AF og NA på alle måter. Good fu.. luck, sier jeg bare
Å hevde at infoen er riktig, men mangelfull er ett særdeles godt eksempel på total mangel på innsikkten som trengs for å være i nærheten av å se målstreken. De karene (eller damene) som står bak siden, driver med andre ord å virrer rundt på ei tåkelagt vidde, uten både kart, kompass og GPS :P
Det skulle ikke vært lov å publisere slik feilinfo som dyreweb.no her presterer.
Syntes du er tøff som har konfrontert disse "gjerningsmennene" med problemet, Lillian!
Å hevde at infoen er riktig, men mangelfull er ett særdeles godt eksempel på total mangel på innsikkten som trengs for å være i nærheten av å se målstreken. De karene (eller damene) som står bak siden, driver med andre ord å virrer rundt på ei tåkelagt vidde, uten både kart, kompass og GPS :P
Det skulle ikke vært lov å publisere slik feilinfo som dyreweb.no her presterer.
Syntes du er tøff som har konfrontert disse "gjerningsmennene" med problemet, Lillian!
Postet 07.10.07 kl 11:56
googlet Brio pumpe og fant dette:
http://www.project-pumps.it/blue/brio.htm
ser ut som helt standard innvendige pumper
http://www.project-pumps.it/blue/brio.htm
ser ut som helt standard innvendige pumper
Postet 07.10.07 kl 13:33
Takk Frank. Tøff? Nei langt ifra. Jeg føler meg for mye til amatør til å konfrontere dyreweb.no egentlig. Men ble provosert av svaret deres.
Sondre; har du fått noe svar på din mail?
Jeg ble så innspirert av medlemmenes medhold her at jeg satt meg ned og skrev svar til dyreweb.no jeg.
Legger det ut her snart. Det blir en laaaaaaaang mail.
mvh
Sondre; har du fått noe svar på din mail?
Jeg ble så innspirert av medlemmenes medhold her at jeg satt meg ned og skrev svar til dyreweb.no jeg.
Legger det ut her snart. Det blir en laaaaaaaang mail.
mvh
Postet 07.10.07 kl 13:57
Endret: 07.10.07 kl 13:58
Mitt svar på tilbakemeldingen fra dyreweb.no
Hei igjen.
Takk for svar. Det viser at dere leser og ser på tilbakemeldinger dere får. Sitat fra nettsiden ; "Det er viktig at vi får tilbakemeldinger fra dere brukere for å gjøre siden bedre og for å rette opp i eventuelle feil og mangler". Sitat slutt. Det er positivt.
At det tar tid å bygge opp en omfattende nettside som dyreweb.no er tiltenkt å være, (faktasider og forum til hjelp for gjester som har - eller ønsker ha dyr) det forstår jeg meget godt. Spesielt når man skal spesialisere seg på så mange dyr som dere her forsøker gjøre. (Jeg har kun satt meg inn deres sider om fisk.)
Nå leser jeg inne på sidene deres, at sidene startet opp i 2005. Det er to år siden. Jeg synes nå personlig at det har gått lang tid allerede. Og mener dere det som står i mailen til meg, at sidene ennå er mangelfulle da de ennå ikke er ferdige – burde dere skrevet dette på faktasiden. Hvorfor? Jo fordi at gjester ikke kun skal følge de fakta som her stå og bli villedet. Men at de da også skal søke kunnskap og fakta andre steder.
Et pluss til faktasiden er dog, at dere nevner at der finnes mange bøker om akvariehold og at man kan rådføre seg med en zoo foretning.
Men om dere hadde undersøkt mer hadde dere funnet ut at det er ulike meninger om hva godt og riktig akvariehold er. Dette burde komme frem da faktasidene deres tyder på, for meg iallfall, at sidene ikke er bygget på særlig mye egen-erfaring. Jeg må si at jeg undrer veldig på hva slags bakgrunn/erfaring den/de personer som skrev faktasiden og som er moderator på forumet for fiskesidene har. Tenker helt konkret her, om jeg hadde havnet hos dyreweb.no og fulgt disse råd da jeg var nybegynner, ville fiskene mine og jeg fått problemer om jeg fulgte disse.
Da jeg selv startet opp som akvarist lagde jeg egne sider på min hjemmeside om min nye hobby. Noe som var veldig viktig for meg da – og nå, er ordene jeg skrev der ” Det er viktig for meg å understreke at; jeg er en amatør. Jeg søker kunnskap på nettet, bøker, osv. Jeg prøver. Og jeg feiler. Og lykkes. Erfaringer og meninger om hva som er rett er ulike. Mine ord, mine fremgangsmåter er nødvendigvis ikke det rette og det beste.” Hvorfor? Fordi jeg mener at det å ha ansvar for andres liv, her fisken, er et stort ansvar og man skal gjøre sitt beste for at dyret/dyrene har det bra. Er man ingen ekspert får dette komme frem slik at leser selv kan ta et valg i forhold til om han/hun stoler på mine kunnskaper eller ikke.
En personlig hjemmeside har jeg nok mer toleranse for i forhold til det jeg mener er faktafeil enn en side som dyreweb.no. Dere skriver det jo selv på siden, Norges mest omfattende dyreportal. Gjester får jo da straks inntrykk av at dette er et stor, seriøs nettsted med faglig bakgrunn for det som skrives.
Det står i mailen fra dere at ”Det er ikke så mange feil på faktasidene, men rettere sagt mangler.” Jeg er veldig uenig i dette. Jeg mener her er mange feil.
La meg bare ta siden Fakta om fisk, – bare slik helt enkelt kommentert for å vise hva jeg mener med at det er feil på faktasidene deres.
Hva trenger jeg.
*De fleste begynner med et akvarie på 40 – 50 liter. Dessverre stemmer dette ut ifra egen erfaring. Men det betyr ikke at dette er det beste, og det bør stå her. De som har startet med et så lite akvariet for senere gå over til et større, vet at et større akvarie er det lettere å få til. Det er atskillig enklere å stabilisere vannverdiene på et større kar.
*Oksygenpumpe. Hva menes her egentlig. Filterpumpe, luftpumpe eller sirkulasjonspumpe? Jeg vil tro det er den livsnødvendige filterpumpa det vises til. Og da er det jo helt feil å skrive kun at den må være der for å holde oksygennivået riktig. Denne pumpa har flere funksjoner enn dette, livsnødvendige funksjoner.
*Akvarielampa. Tja, den nevness jo. Men lyset er mer viktig enn som så.
*Varmekolbe. Rett. Men at ulike fisker har ulike behov for temperatur står det ikke.
*Stein og Sand i bunnen. Rett. Men som over, der er ulike behov i forhold til størrelsen på bunnsubstratet til de ulike fisker.
*Algemangnet. Greit.
*Mat. Oi. Mat er så mangt! Der finnes så mange ulike behov. Så mange varianter å få kjøpt. Og laget selv også.
*Innredning. Ja vist kan man hente materialer fra naturen selv. Men obs obs. Her må man vite hva man henter og hvordan disse behandles.
Om å ta vare på fisken;
*3 – 4 liter vann pr fisk. Beklager, dette er en nå meget gammel regel helt utgått på dato.
Og her kommer oksygenpumpa igjen, åtte timer pr dag. Hva er dette og hva mener dere egentlig? Er det filterpumpa? Den skal i så fall stå på hele tiden!
*Vannbytte. Her er det mye galt. Rense hele akvariet? La det så vidt være igjen litt vann til fiskene ved vannbytte? Jeg vet det er ulike meninger og praksis i forhold til vannbytte. Men deres teori var fullstendig ny for meg. Det de fleste gjør er å bytte 30 % av vannet, en gang i uka. Da holder man akvariet friskt og rent og noen rens av hele akvariet er totalt unødvendig.
Så er det så mye mer viktige fakta som bør nevnes. For eksempel Fiskesammensetningen. Hvilke fisker kan jeg ha i et akvariet på min størrelse. Vannverdier. Innkjøring av karet før fisk settes i.
Årsaken til at antall innlegg/aktivitetsnivået på forumet er så dårlig hos dere som det er, sier seg selv etter min mening – iallfall på fiske delen av forumet. For lite og for dårlig innformasjon og kunnskap.
Dere har satt dere store mål må jeg si når dere mener at dere skal overgå alle andres informasjonskilder på internett av samme type som Dyreweb.no.
Jeg kan bare ønske dere lykke til. Dere har mye arbeid foran dere for å nå dette målet. Klarer dere det, er det beundringsverdig og flott.
Det som er så fint på nettet er at man kan legge inn lenker til andre nettsteder som har utfyllende og god informasjon – om man selv ikke har kunnskapen eller tiden til det.
Nevnte det i forgje mail og nevner det igjen. Et fantastisk nettsted med mye og god lærdom om akvariehold finner man på http://akvaforum.no/index.cfm
Der foregår for øvrig en egen tråd angående dyreweb.no`s sider om fisk. Jeg startet denne da
jeg tilfeldig fant dyreweb.no`s sider og ble opprørt over hva jeg leste/ikke leste der.
Jeg er selv en ”glad amatør” og prøver aldri legge skjul på statusen amatør. Når jeg skal gi andre råd er det viktig for meg at jeg selv har erfart at det jeg sier/skriver har blitt egen-erfart, at jeg ikke villeder andre.
Jeg ble nok litt vel engasjert i dette jeg mener er feilinformasjon fra deres side. Jeg skal avslutte mitt engasjemang i forhold til dere når jeg sender denne mail. Jeg har nå forsøkt gi dere tilbakemelding fra mitt ståsted som gjest på sidene deres, slik dere oppfordrer til. Så håper jeg at jeg er en liten brikke som kanskje kan hjelpe dere på vei mot dere store mål – for fiskenes skyld.
mvh
Lillian Tagseth Ulriksen.
Postet 07.10.07 kl 14:20
Postet 07.10.07 kl 14:29
Endret: 07.10.07 kl 14:30
Postet 07.10.07 kl 19:49
Postet 07.10.07 kl 20:58
Spm fra dyreweb.no
"Jeg har to fisker, og den ene - Nemo - er så utrulig tjukk. Hvorfor det?
Jeg er bekymret for ham/hun - eller er det et barn?
Mie
Svar:
Når jeg prøvde å fokusere på Nemo føltes det som maven min este ut og ble kjempesvær. Den ble stor og tung og det kjentes vondt ut for å kunne bevege seg.
Fornemmer at Nemo kjedespiser.
Mye mat i bollen. Nemo: - Jeg bare spiser det. Det er jo ikke noe annet å gjøre på..
-Skulle ønske at jeg hadde noe å svømme rundt. Planter o.l.
-Så jeg kjedespiser.
(Jeg tror Nemo er en hann)
hilsen Anne Marie"
Måtte bare le...
"Jeg har to fisker, og den ene - Nemo - er så utrulig tjukk. Hvorfor det?
Jeg er bekymret for ham/hun - eller er det et barn?
Mie
Svar:
Når jeg prøvde å fokusere på Nemo føltes det som maven min este ut og ble kjempesvær. Den ble stor og tung og det kjentes vondt ut for å kunne bevege seg.
Fornemmer at Nemo kjedespiser.
Mye mat i bollen. Nemo: - Jeg bare spiser det. Det er jo ikke noe annet å gjøre på..
-Skulle ønske at jeg hadde noe å svømme rundt. Planter o.l.
-Så jeg kjedespiser.
(Jeg tror Nemo er en hann)
hilsen Anne Marie"
Måtte bare le...
Postet 09.10.07 kl 09:24
Endret: 09.10.07 kl 09:25
Postet 09.10.07 kl 09:29
Inaktiv bruker

Litt forsvar og litt takk
Hei alle sammen
Vil på vegne av Dyreweb.no som jeg er en del av gjerne gi tilbakemeldinger på denne tråden. Vi ser at det er mange som stiller spørsmål ved flere ting her. Først og fremst vil jeg gjerne svare Sauen666. Ditt sitat er hentet fra "Dyretolken" på Dyreweb.no. Vi har ikke noen forbindelse med menneskene bak disse svarene, annet enn at spørrespalten demmes ligger ute på vår side. Skal det stilles "normale" spørsmål må dette gjøres til Dyreweb.no's Spørrespalte, som besvares av veterinærer over hele landet.
Det er riktig at Dyreweb.no startet i 2005, vel og merke slutten av dette året, og at det ennå mangler en del informasjon. Faktasidene har hentet informasjon fra bøker og andre seriøse kilder. Håper dere forstår at å bygge opp en side som Dyreweb.no tar tid, selv om vi nå har holdt på i 2 år. De fleste andre nettsteder baserer sine artikler og sider på brukernes innlegg. Vi vil forsikre oss om at mye av informasjonen på våre sider er reell og skriver derfor mye selv som vi henter fra overnevnte kilder.
Noen av faktasidene er dessverre ikke komplette ennå, men vi kommer til å legge ut oppdateringer fortløpende. Vi jobber for tiden med nye faktasider for akvaristikk, noe som vi håper faller i smak hos dere alle. Det er uvisst når denne siden blir ferdig, da vi kommer til å legge ned mye tid på siden.
Brio vannpumpe er forøvrig ikke merket, men pumpemodellen til produsenten Acqua Friend (ja, det skrives slik).
Vi regner med at det alltid vil være noen sjeler som er misfornøyde med alt, uansett hva det er, men vi skal gjøre vårt beste for å tilfredstille de aller fleste.
Dere må ikke registrere dere for å sende inn kommentarer til Dyreweb.no.
Ser dere nederst i venstre marg vil dere finne et kontaktskjema som ikke krever at du er logget inn. Skriver dette da det ble påstått tidligere i denne tråden at registrering var påkrevd for å kontakte oss, dette er feil.
Det at akvaristikksidene i dag er mangelfulle er helt riktig, og det beklager vi. Det vil innen kort tid legges ut en notis på disse sidene med henvisning til Akvaforum, da de fleste vil finne mer nyttig informasjon her, i allefall foreløpig
Mona o
Det er riktig at det er én person som driver Dyreweb.no, men det er heldigvis ikke bare én person som jobber med siden, da hadde det ikke vært tid til mye annet enn å svare på mailer.
Vi henter all informasjon fra seriøse kilder. Akvaristikksidene er dessverre ikke komplette og det beklager vi, men som nevnt tidligere jobber vi med saken.
Sitat fra Cyberbob66
"Helt fullstendig latterlig side som burde vært forbudt."
Vi er som nevnt flere som jobber med siden hver dag. De fleste tilbakemeldingene vi får er heldigvis positive. Vi kommer til å legge inn en lenke til Akvaforum i nærmeste fremtid på faktasidene for fisk, frem til faktasidene står ferdige. At siden burde være forbudt er vel litt å ta i, og håper det kun er en finurlig måte å uttrykke seg på. Selv Cyberbob66 kommer til å bli fornøyd med de nye sidene.
Noen her nevner også faktasidene for hest. Vi vil legge ut flere raser fortløpende. Se f.eks. på faktasidene for hund. Vi har tilgjengelig over 160 raser. Det finnes raser og varianter på over 1000, så også her er det en del å legge ut. Alle disse sidene og resten av Dyreweb.no oppdateres daglig, så det vil bli forandringer.
Håper dere er fornøyde med resten av siden.
Vi ser frem til å høre fra dere når de nye faktasidene for fisk legges ut.
PS... Kategorien Termostater i nettbutikken er nå endret til Vamekolber.
Mvh
Dyreweb.no
Vil på vegne av Dyreweb.no som jeg er en del av gjerne gi tilbakemeldinger på denne tråden. Vi ser at det er mange som stiller spørsmål ved flere ting her. Først og fremst vil jeg gjerne svare Sauen666. Ditt sitat er hentet fra "Dyretolken" på Dyreweb.no. Vi har ikke noen forbindelse med menneskene bak disse svarene, annet enn at spørrespalten demmes ligger ute på vår side. Skal det stilles "normale" spørsmål må dette gjøres til Dyreweb.no's Spørrespalte, som besvares av veterinærer over hele landet.
Det er riktig at Dyreweb.no startet i 2005, vel og merke slutten av dette året, og at det ennå mangler en del informasjon. Faktasidene har hentet informasjon fra bøker og andre seriøse kilder. Håper dere forstår at å bygge opp en side som Dyreweb.no tar tid, selv om vi nå har holdt på i 2 år. De fleste andre nettsteder baserer sine artikler og sider på brukernes innlegg. Vi vil forsikre oss om at mye av informasjonen på våre sider er reell og skriver derfor mye selv som vi henter fra overnevnte kilder.
Noen av faktasidene er dessverre ikke komplette ennå, men vi kommer til å legge ut oppdateringer fortløpende. Vi jobber for tiden med nye faktasider for akvaristikk, noe som vi håper faller i smak hos dere alle. Det er uvisst når denne siden blir ferdig, da vi kommer til å legge ned mye tid på siden.
Brio vannpumpe er forøvrig ikke merket, men pumpemodellen til produsenten Acqua Friend (ja, det skrives slik).
Vi regner med at det alltid vil være noen sjeler som er misfornøyde med alt, uansett hva det er, men vi skal gjøre vårt beste for å tilfredstille de aller fleste.
Dere må ikke registrere dere for å sende inn kommentarer til Dyreweb.no.
Ser dere nederst i venstre marg vil dere finne et kontaktskjema som ikke krever at du er logget inn. Skriver dette da det ble påstått tidligere i denne tråden at registrering var påkrevd for å kontakte oss, dette er feil.
Det at akvaristikksidene i dag er mangelfulle er helt riktig, og det beklager vi. Det vil innen kort tid legges ut en notis på disse sidene med henvisning til Akvaforum, da de fleste vil finne mer nyttig informasjon her, i allefall foreløpig
Mona o
Det er riktig at det er én person som driver Dyreweb.no, men det er heldigvis ikke bare én person som jobber med siden, da hadde det ikke vært tid til mye annet enn å svare på mailer.
Vi henter all informasjon fra seriøse kilder. Akvaristikksidene er dessverre ikke komplette og det beklager vi, men som nevnt tidligere jobber vi med saken.
Sitat fra Cyberbob66
"Helt fullstendig latterlig side som burde vært forbudt."
Vi er som nevnt flere som jobber med siden hver dag. De fleste tilbakemeldingene vi får er heldigvis positive. Vi kommer til å legge inn en lenke til Akvaforum i nærmeste fremtid på faktasidene for fisk, frem til faktasidene står ferdige. At siden burde være forbudt er vel litt å ta i, og håper det kun er en finurlig måte å uttrykke seg på. Selv Cyberbob66 kommer til å bli fornøyd med de nye sidene.
Noen her nevner også faktasidene for hest. Vi vil legge ut flere raser fortløpende. Se f.eks. på faktasidene for hund. Vi har tilgjengelig over 160 raser. Det finnes raser og varianter på over 1000, så også her er det en del å legge ut. Alle disse sidene og resten av Dyreweb.no oppdateres daglig, så det vil bli forandringer.
Håper dere er fornøyde med resten av siden.
Vi ser frem til å høre fra dere når de nye faktasidene for fisk legges ut.
PS... Kategorien Termostater i nettbutikken er nå endret til Vamekolber.
Mvh
Dyreweb.no
Postet 22.10.07 kl 11:08
Hm. Det var mye prat om hva som skal gjøres, mye som en gang vil bli gjort, og mye som loves forbedret.... Men det eneste som faktisk ER gjort, er å endre en overskrift fra Termostater til varmekolber....Rett og slett elendig!
Unnskyld meg, men dette ble bare mere svada av samme kaliber som på nettsiden. Lovnader om forbedringer og unnskyldninger.
Så all den gale informasjonen står der den står og har stått inntil videre.
Hva med å FJERNE det, og heller legge ut en side om at "denne seksjonen er under utarbeiding og vil bli lagt ut når de er klare", og så vente med å legge ut "faktasider" inntil de faktisk er ferdige og riktige???
Det nytter ikke skrive en masse vrøvl, legge det ut i full offentlighet, og så skylde på at "det tar tid" å rette det opp. Da burde dere ventet med å legge ut noe som helst!
Unnskyld meg, men dette ble bare mere svada av samme kaliber som på nettsiden. Lovnader om forbedringer og unnskyldninger.
Så all den gale informasjonen står der den står og har stått inntil videre.
Hva med å FJERNE det, og heller legge ut en side om at "denne seksjonen er under utarbeiding og vil bli lagt ut når de er klare", og så vente med å legge ut "faktasider" inntil de faktisk er ferdige og riktige???
Det nytter ikke skrive en masse vrøvl, legge det ut i full offentlighet, og så skylde på at "det tar tid" å rette det opp. Da burde dere ventet med å legge ut noe som helst!
Postet 22.10.07 kl 11:24
Endret: 22.10.07 kl 11:31
Orker ikke engasjere meg mye i denne debatten, men må nesten sparke inn at også AF er 2 år i disse dager.
Forskjellen på den totale tilgjengelige mengden informasjon, den er vel ikke til å unngå å se
Jeg ønsker Dyreweb.no lykke til med jobben videre, dere har en del hundre timer for dere foran skjermen
Venter i spenning på at siden kan måle seg med AF...
Forskjellen på den totale tilgjengelige mengden informasjon, den er vel ikke til å unngå å se
Jeg ønsker Dyreweb.no lykke til med jobben videre, dere har en del hundre timer for dere foran skjermen
Venter i spenning på at siden kan måle seg med AF...
Postet 22.10.07 kl 13:15
Foreslår at debatten om dyreweb.no føres på dyreweb.no's sider. Poenget om mangelfulle/feile fakta på den siden er kommet frem og videre utbrodering her på AF ikke har noen hensikt.
Husk på vanlig nettetikette, kommunikasjon mellom to parter er mellom to parter og ikke noe annet med mindre dette er avtalt på forhånd..
Postet 22.10.07 kl 13:41
Jeg synes det er veldig bra at vi fikk en liten debatt her på AF, jeg. For det gjorde flere av oss oppmerksomme på denne siden, slik at flere av oss tok kontakt for å be om en rettelse på den feilaktige informasjonen. Hvis denne debatten bidrar til riktig informasjon om fiskehold, er det sannelig verdt at vi tok tak i det!
Postet 22.10.07 kl 16:09
Inaktiv bruker

Svar på tiltale :-)
Hei igjen
Mona o - Vi har ikke hatt mer enn noen timer på oss siden sist innlegg og ting tar faktisk lang tid opp i alt annet. Vi har flere tusen brukere som tar seg en titt på siden hver dag. Ut av disse er det mange som henvender seg til oss. Vi må svare på disse, oppdatere annonser, ta oss av kunder i nettbutikken, ta oss av kunder i butikken vår, oppdatere sider, etc. Dette tar tid. Gi oss litt mer enn noen timer på å utbedre feil og mangler.
Setter pris på om henvendelser f.o.m. nå blir sendt direkte til Dyreweb.no, så skal vi forsøke å gjøre vårt beste for å besvare dem.
Frank angell - Vi har ikke som mål å bli bedre enn AF. AF har spesialisert seg innen akvaristikk, noe som krever langt mer enn gode faktasider. Vi har derimot som mål å ha de beste sidene i forhold til andre nettsteder med samme konsept som Dyreweb.no
Takk for nå
Mona o - Vi har ikke hatt mer enn noen timer på oss siden sist innlegg og ting tar faktisk lang tid opp i alt annet. Vi har flere tusen brukere som tar seg en titt på siden hver dag. Ut av disse er det mange som henvender seg til oss. Vi må svare på disse, oppdatere annonser, ta oss av kunder i nettbutikken, ta oss av kunder i butikken vår, oppdatere sider, etc. Dette tar tid. Gi oss litt mer enn noen timer på å utbedre feil og mangler.
Setter pris på om henvendelser f.o.m. nå blir sendt direkte til Dyreweb.no, så skal vi forsøke å gjøre vårt beste for å besvare dem.
Frank angell - Vi har ikke som mål å bli bedre enn AF. AF har spesialisert seg innen akvaristikk, noe som krever langt mer enn gode faktasider. Vi har derimot som mål å ha de beste sidene i forhold til andre nettsteder med samme konsept som Dyreweb.no
Takk for nå
Postet 22.10.07 kl 21:34
Postet 22.10.07 kl 22:01
Avsluttningsinnlegg fra trådstarter. :-)
Jeg ser at Geir oppfordrer oss om ikke føre denne diskusjonen videre her på akvaforum. Det er en oppfordring jeg vil følge.
Men siden det var jeg som startet denne tråden vil jeg gjerne få avslutte den fra min side ved et siste innlegg fra meg.
I en mail til dyreweb.no har jeg nå skrevet;
Sitat;
Jeg forsøkte legge inn dette innlegget i forumet - men av en eller annen grunn går det ikke. Derfor sender jeg denne mailen isteden.
Litt ros til redaksjonen av dyreweb.no
Da jeg tilfeldig kom over sidene til dyreweb for en stund siden, ble jeg ganske opprørt over blant annet faktasiden for Fisk som her var. Artikkelen som jeg mente var meget mangelfull og som også gav gale opplysninger. Jeg diskuterte disse siders innhold med andre akvarister. Og jeg skev mail til redaksjonen. Jeg fikk et vennelig svar tilbake - om enn vi hadde veldig ulike synspunkter. Jeg registrerte meg som medlem her på dyreweb for å skrive nettopp her i forumet om hva jeg mente om dyrewebs etter min mening gale og mangelfulle faktasider - men medlemskapet mitt tok det litt tid før ble aktivert. Derfor skrev jeg igjen mail til redaksjonen og utdypet mine synspunkter i min første mail.
Nå ser jeg at faktasidene har endret tekst, at det står at sidene er under bearbeiding. Det linkes også her til et av Norges beste akvariesider, akvaforum.no. (min personlige mening om den nevnte siden)
Dette har jeg lyst til å gi ros til redaksjonen for!
Nå ønsker jeg redaksjonen av dyreweb lykke til med det videre arbeidet. Og jeg mener det. Det er en kjempeflott ting at dere tar besøkendes hendvendelser på alvor. Lytter og diskuterer. Og som jeg tolker det etter endringene på faktasiden; innrømmer at der var feil og mangler.
Og det i en god vennelig tone - som dere hadde til meg selv om jeg var veldig kritisk i mine mailer.
Samtidig vil jeg oppfordre alle brukere/lesere av dette forum til alltid å lete opp fakta rundt temaet dere ønsker vite mere om - fra ulike kilder. Det finnes mange meninger om hva som er rett akvariehold og det er viktig å søke og lete opp all den kunnskapen man kan få - slik at både fiskene og du som den heldige akvarieeieren kan trives og lykkes.
med vennelig hilsen
Lillian Tagseth Ulriksen
Sitat slutt.
Men siden det var jeg som startet denne tråden vil jeg gjerne få avslutte den fra min side ved et siste innlegg fra meg.
I en mail til dyreweb.no har jeg nå skrevet;
Sitat;
Jeg forsøkte legge inn dette innlegget i forumet - men av en eller annen grunn går det ikke. Derfor sender jeg denne mailen isteden.
Litt ros til redaksjonen av dyreweb.no
Da jeg tilfeldig kom over sidene til dyreweb for en stund siden, ble jeg ganske opprørt over blant annet faktasiden for Fisk som her var. Artikkelen som jeg mente var meget mangelfull og som også gav gale opplysninger. Jeg diskuterte disse siders innhold med andre akvarister. Og jeg skev mail til redaksjonen. Jeg fikk et vennelig svar tilbake - om enn vi hadde veldig ulike synspunkter. Jeg registrerte meg som medlem her på dyreweb for å skrive nettopp her i forumet om hva jeg mente om dyrewebs etter min mening gale og mangelfulle faktasider - men medlemskapet mitt tok det litt tid før ble aktivert. Derfor skrev jeg igjen mail til redaksjonen og utdypet mine synspunkter i min første mail.
Nå ser jeg at faktasidene har endret tekst, at det står at sidene er under bearbeiding. Det linkes også her til et av Norges beste akvariesider, akvaforum.no. (min personlige mening om den nevnte siden)
Dette har jeg lyst til å gi ros til redaksjonen for!
Nå ønsker jeg redaksjonen av dyreweb lykke til med det videre arbeidet. Og jeg mener det. Det er en kjempeflott ting at dere tar besøkendes hendvendelser på alvor. Lytter og diskuterer. Og som jeg tolker det etter endringene på faktasiden; innrømmer at der var feil og mangler.
Og det i en god vennelig tone - som dere hadde til meg selv om jeg var veldig kritisk i mine mailer.
Samtidig vil jeg oppfordre alle brukere/lesere av dette forum til alltid å lete opp fakta rundt temaet dere ønsker vite mere om - fra ulike kilder. Det finnes mange meninger om hva som er rett akvariehold og det er viktig å søke og lete opp all den kunnskapen man kan få - slik at både fiskene og du som den heldige akvarieeieren kan trives og lykkes.
med vennelig hilsen
Lillian Tagseth Ulriksen
Sitat slutt.
Postet 22.10.07 kl 23:17
Postet 23.10.07 kl 13:32
Endret: 23.10.07 kl 13:33