- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Metallica - Fan Gruppen! (side 3)
Metallica - Fan Gruppen! (side 3)
Master of Puppets:
1 Battery
2 Master of Puppets
3 The thing that should not be
4 Welcome home
5 Disposable Heros
6 Leper Messiah
7 Orion (Musical version)
8 Garage, inc.
Etter at Metallica fikk mer og mer oppmerksomhet og en større og større fanskare, fikk bandet signert en platekontrakt med plateselskapet Elektra Records i 1984, før de ga ut Master of Puppets 21. februar 1986. Dette albumet sees på av mange fans som det beste albumet noensinne laget. Til tross for at det ikke ble utgitt noen singler fra albumet, og kun «Master of Puppets» og «Welcome Home (Sanitarium)» fikk minimal tid på radio, solgte albumet til 29. plass på Billboard Top Album Charts.
Postet 25.11.07 kl 19:00
Endret: 25.11.07 kl 19:11
Kill em all:
1 Hit the lights
2 The four horsemen
3 Motorbreath
4 Jump in the fire
5 Cliff Burton Bass Solo
6 Whiplash
7 Phantom lord
8 No Remorse
9 Seek and Destroy
10 Metal Militia
I 1982 gikk Metallica inn i studio for første gang. Det var planlagt at dette albumet skulle hete Metal Up Your Ass, et navn som for øvrig Lars hadde kommet på. Men navnet ble for mye for plateselskapet, og de måtte finne et nytt navn. Cliffs kommentar til dette var, «Kill 'em all!», og tittelen på det første Metallica-albumet var født. Kill 'Em All ble gitt ut på slutten av 1983. Albumet ble ingen umiddelbar salgssuksess, men ble meget populær i det lokale thrash metal-miljøet.
Postet 25.11.07 kl 19:06
Endret: 25.11.07 kl 19:11
Cliff du var og er den beste bassisten!
R.I.P
Tragedie rammer Metallica
september 1986 under sin Europa-turné døde bassisten Cliff Burton i Ljungby, Sverige i en bussulykke. Bussen skled på is og veltet rundt. Burton ble kastet ut av bussen og den landet på ham. Det er usikkert om han var død på dette tidspunktet, for vinsjen som skulle løfte bussen røk og den falt da over ham for andre gang. Hans død var et stort slag for de gjenværende medlemmene, både personlig og musikalsk. James Hetfield har ved flere anledninger sagt at Burton hjalp ham med å utvikle seg musikalsk. Hetfield ble blant annet inspirert til å skrive låten «One» etter å ha lest boken Johnny Got His Gun av Dalton Trumbo som Burton ga ham.
R.I.P
Tragedie rammer Metallica
september 1986 under sin Europa-turné døde bassisten Cliff Burton i Ljungby, Sverige i en bussulykke. Bussen skled på is og veltet rundt. Burton ble kastet ut av bussen og den landet på ham. Det er usikkert om han var død på dette tidspunktet, for vinsjen som skulle løfte bussen røk og den falt da over ham for andre gang. Hans død var et stort slag for de gjenværende medlemmene, både personlig og musikalsk. James Hetfield har ved flere anledninger sagt at Burton hjalp ham med å utvikle seg musikalsk. Hetfield ble blant annet inspirert til å skrive låten «One» etter å ha lest boken Johnny Got His Gun av Dalton Trumbo som Burton ga ham.
Postet 25.11.07 kl 19:14
Postet 30.11.07 kl 23:09
Postet 16.12.07 kl 22:05
Postet 16.12.07 kl 22:38
Postet 17.12.07 kl 00:16
Postet 17.12.07 kl 23:39
Postet 24.12.07 kl 23:08
Postet 25.12.07 kl 10:34
får vel bli med her jeg og da:P er tross alt "blodfan"..
har vært forelska i musikken til metallica så lenge jeg kan huske.. (søsteren min pleide spille metallica for meg da jeg skulle sove, da var jeg liiiiita jente
med blodfan mener jeg, tattoo og denne kommer jeg aldri i hele mitt liv til å angre på.. vil ha mer:P
metallica vil være i mitt hjerte til jeg dør
har vært forelska i musikken til metallica så lenge jeg kan huske.. (søsteren min pleide spille metallica for meg da jeg skulle sove, da var jeg liiiiita jente
med blodfan mener jeg, tattoo og denne kommer jeg aldri i hele mitt liv til å angre på.. vil ha mer:P
metallica vil være i mitt hjerte til jeg dør
Postet 08.01.08 kl 08:36