- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Yes... Jeg har fått meg corydoras julii!! (side 3)
Yes... Jeg har fått meg corydoras julii!! (side 3)
Inaktiv bruker
De har noen små streker, prikkene henger sammen på en måte (to tre prikker med strek i mellom
Postet 16.10.07 kl 23:32
Postet 16.10.07 kl 23:36
Postet 16.10.07 kl 23:37
LoomisOg når det gjelder oppforing av yngler, så bør du lese trådene hvor Mona O forteller om dette. Da mister du kanskje lysten p.g.a. arbeidet, men da blir overlevelsesprosenten høyere.
Auda! *host* Ikke meningen å frata folk lysten her Men som nevnt; overlevelesesprosenten er skyhøy på den måten. Jeg har gått mer og mer over til andre metoder, latmannsvarianter, og det er mye, mye lavere overlevelsesprosent er jeg redd. Viktig poeng; dette gjelder her hos meg. Det kan hende (og det gjør det) at andre personer har bedre resultater enn jeg mht drette eggene og yngelen på andre måter.
LoomisMen selvfølgelig kan noen yngler overleve i miljøet sammen med de voksne uten at du tar eggene ut av karet.
Dyng på med mye javamose, så øker antall overlevende egg og yngel mye!
Jo mer mose, samt trange sprekker og kriker og kroker i røtter o.l. der yngelen kan skvise seg inn og unngå og bli spist, jo bedre! Inntil de når en viss str så er de sårbare og har lett for å bli tatt for levendefòr.
Man får aldri alle til å overleve, men en god del, hvis man gir gjemmesteder i et etablert akvarium (godt etablerte akvarier har et yrende liv av microorganismer som de nyklekte ynglene kan leve av).
Slamsuging er bannlyst i et akvarium med ynglende Corydoras som leker og legger egg. Slammet og microorganismene skal være der til yngelen (og du er nesten garantert å slamsuge opp yngel uten å få øye på dem, så la det være)
Postet 16.10.07 kl 23:40
Endret: 16.10.07 kl 23:43
Inaktiv bruker
ok natta
Postet 16.10.07 kl 23:58
Postet 17.10.07 kl 07:43
Postet 17.10.07 kl 11:49
Postet 17.10.07 kl 18:19
Inaktiv bruker
Hvilken grønnsak liker Ancistrusene best, ikke mange agurk biter de åt i går
Postet 18.10.07 kl 00:02
mona oGrossister og leverandører hevder på sine lister at det er C. julii de har, men det som ankommer når man bestiller er.... C. trilineatus....! C. trilineatus finnes overalt og er meget lett å få tak i. Alle har den på listene sine (oppført som C. julii). Imazo er en av dem som leverer C. trilineatus når man bestiller C. julii.
Må nesten fortelle at jeg snakket med en ansatt på Tropehagen her en dag. Vi kom inn på dette med navneforvirringen, og hun fortalte om problemet hun hadde hatt for å få tak i trilineatus til en kunde i og med at de ikke fantes på listene. Hun hadde heldigvis etterhvert funnet ut at de solgtes som julii
Det som imidlertid er ganske morsomt er at de nå i det siste har stått oppført på listene som Corydoras julii/trilineatus. Mulig de endelig begynner å innse at de har tatt feil
Postet 05.11.07 kl 19:05
Postet 05.11.07 kl 19:06