Forslag til nytt dig.speilreflekskamera? (side 3)

Nå ble jeg jo enda mere usikker...

Her er en sammenligningstabell mellom de to kamerane, kan noen påpeke de viktige forskjellene som tilsier at jeg skal bruke ett femsiffret beløp på kamera?

Loomis
[QUOTE=Andreas Bjørvik] Kjøpte selv 5 stk portaflash, og er kjempe fornøyd med det, selgeren er også ganske hyggelig. God service, det er det ingen tvil om. Du får jo 2 portaflash for samme prisen som Canon Speedlite 430 EX. Det følger også ledning med i pakken til blitzene. Det eneste du trenger er en sko str canon. Andreas Bjørvik


Hvordan fungerer dette? Tenker på når man skal ta med seg en kraftig blitz "på tur"... Trenger en blitz selv...
Portaflash virker som noe "studio-greier".
Men 5 stk - må bli bra lys da, antar jeg.

Det er studio blitz ja.. Og ta med disse på tur der det ikke er stikkontakt er et problem.

Grunnen til at jeg kjøpte så mangen er fordi det er innebygget "Slave" funksjon i blitzen. Det vil si at den ene går vekk, siden den blir brukt til å aktivere de 4 andre blitzene. Kan kjøre lukketid opp til 1/320 (Holder meg somregel på 1/250.) Så du trenger ikke 5 ledninger i mitt tilfelle, kun 1 ledning Det er ganske mye lys ja og det blir somregel ganske bra dybdeskarphet i bildene. Siden blender er høy F16-22.

Hvis du skal ha "allround" blitz er vel ikke studio blitz å annbefale. Hvis det er kun akvarifoto eller bilder av damer i fin positur er studioblitz og annbefale

Andreas Bjørvik
Plussmedlem
Andreas Bjørvik
Hvis det er kun akvarifoto eller bilder av damer i fin positur er studioblitz og annbefale ;)Andreas Bjørvik


Høres ut som en flott hobby. Ja takk, begge deler...sa Ole Brumm
Lars Odland
Nå ble jeg jo enda mere usikker... Her er en sammenligningstabell mellom de to kamerane, kan noen påpeke de viktige forskjellene som tilsier at jeg skal bruke ett femsiffret beløp på kamera? [URLBLOCK1]


- 40D har større skjerm
- Bedre aukofokus
- Kontinuerlig opptakshastighet er 6 bilder pr.sek (400D tar 3 bilder pr.sek)
- Karosserimateriale er bedre

Andreas Bjørvik
Kommer til å gå for 400D da dette blir mitt første dig. slr. Jeg har også bestemt meg for å bytte ut kitlinsa med noe bedre, forslag noen?
Lars Odland
Kommer til å gå for 400D da dette blir mitt første dig. slr. Jeg har også bestemt meg for å bytte ut kitlinsa med noe bedre, forslag noen?


Canon 60mm f/2.8 Macro USM (ganske bra linse til akvarie bruk, og til å ta bilde av fisk Eks: scalare, discus, apistogramma mm, Hvis det er mindre ting som skal taes bilde av som reker eller galaxy rasbora er ikke dette den beste linsa da hadde jeg gått for Canon 100mm f/2.8 Macro USM.)

Jeg må vel spørre om du kommer til og ta bilde ute i naturen også? Eller andre plasser uten om akvariet.??

Canon EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM kan kansje være noe.

Andreas
Er ikke noe naturfotograf nei. Så kit linsa som jeg vil bytte ut trenger bare være en linse til bruk i "hverdagen" dvs. ta bilder av det folk vanligvis tar bilde av.
Hva med denne Canon EF 28-105mm f/3.5-4.5 II USM Litt mer zoom på denne en den andre.

PS: har svart på mailen du sendte

Andreas
Mulig, men jeg skal vel strengt tatt ha EF-S linse...
Da må du litt opp i pris..

Ta en liten titt her.

Andreas
Se der ja, sikkert ok den 55-250
Spørs vel strengt tatt hva du skal bruke den til.
Den skal brukes til "hei, ta å hent kamera så får jeg tatt et bilde av katta så sitter fast oppi trèet", "se den flotte seilebåten så kommer der da", ta et bilde av bilen nå som den er nypolert", "ta eg bilde av meg da som klarer å få to burgere i munnen på en gang" og "kan ikke du ta et bilde nå som hele familien er samlet". Slike ting skal denne linsa brukes til hvis dere skjønner.
Da ville jeg personlig begynt litt under 55, og ikke hengt meg opp at det må være Canon hvis du ikke driter penger da, men det er nå meg Det finnes Tamron og Sigma linser også. Sjekk her:
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap