Corydoraser i trøbbel, hva gjør jeg? (side 3)

Alle bildene eller bare de fra i dag med de tykke?
Birger har jo lagt ut de andre, så du kan jo bare fortsette den tråden han laget med de du har tatt i dag? han har lagt denne tråden inn i forum, under overskriften; UGRENT.
Gry
Birger har jo lagt ut de andre, så du kan jo bare fortsette den tråden han laget med de du har tatt i dag? han har lagt denne tråden inn i forum, under overskriften; UGRENT.


Hehe
Jeg håper han skrev URGENT, og ikke UGRENT?
Kanskje tråden burde het ugreit? :P Uansett har jeg nå lagt inn 2 nye svar der, men ingen har svart meg. Kanskje ikke det jeg har skrevet er forsåelig eller har kommet frem hehe.

Er ikke noe nytt annet enn at de nå ikke ville ete. Har ett nytt bilde hvor man ser 2 av de tykke og den siste som jeg syns er så mørk. Den er den siste lille en av de som jeg så først fordi den mangler barter..

[External Image]


Jeg er litt i tvil her, men husker å ha lest at dersom fisk har forstoppelse tilsette magnesiumsulfat (1ts pr 9L). Jeg har noe liggendes, men tør ikke helt bare putte i. Noen som vet om det skader?
Også nå som coryene begynte å se bra ut og jeg vurderte å friskmelde dem..

Fant ett dødt kryp i akvariet deres. Noen som vet hva dette er?

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Grøss og gru. Det som er positivt om det er denne skapningen er_: *It has been my experience that these parasites do not survive well in captivity.*
Hehe jeg tror jeg har funnet synderen:

Sølvkre.. Litt flaut, men deilig at det bare er ett insekt som kommer når det er for mye fukt i rommet. Har nemlig sett slike før. Skal sette opp luftavfukteren så blir jeg nok kvitt dem
Hvordan gikk det med Arcuatusene, Elin? Kan du skrive litt om hva du eventuelt gjorde, utviklingen, døde det noen, og så videre?
Her er det jeg gjorde etter at jeg fant den døde sølvkre.

Fikk panikk og skrek parasit parasit parasit for meg selv. Tok meg sammen. Skiftet 20% vann med eget utstyr kun til dette karet. Foret uhyre sparsomt. Målte vannverdier den kvelden og det var null nitritt, 10 mg nitrat, kh3, ph 7 og tempraturen var 23 grader. Dagen etter fant jeg en død arcuatus. Den hadde ingen merker på kroppen. Kunne ikke se noen skader på gattåpning eller munn. Jeg åpnet den og det var ikke flytende inni. Den var ikke feit som de har vært før. Jeg byttet da igjen 20% av vannet. De fikk mat. De spiser og er som vanlig bare en tanke mer forsiktig enn i begynnelsen. Ligger mest under eikeløvet. Vannverdier er samme som før. gH er forresten 0 jeg har ikke drevet og økt den. Jeg bruker kaldt vann rett fra springen til bytte vann. Bør jeg lufte ut og temperer og se om det blir noen forskjell? Har ikke rørt filterene. Det er ett oversized fluval 4+ og ett svampefilter i karet. Har ikke slamsugd bare vært så vidt over sanden med slangen og tatt groms o.l

Var det dette du etterspurte Mona?

For å være helt ærlig leker jeg med tanken om aktiv dødshjelp til de siste fire. Desinfisere karet og begynne fra nytt...
Nei, jeg tenkte mest på tjukkasene og om de lever eller har dødd, eller om det har vært noen utvikling med dem. Men noen av de er i live fremdeles, etter hva jeg skjønner av slutten på innlegget ditt (det om "aktiv dødshjelp")?

Er de altså like oppblåste enda?
Jeg ville nok vurdert det samme som deg da ja, det har pågått veldig lenge.

Normalt er det iallefall ikke. Men jeg kunne virkelig ønske man fikk oppklart HVA det er!? Sånne Corydoras-mysterier opptar meg

Du ser ut til å tåle dette med å foreta dissekering (jeg er veldig pysete der) Kommer du til å dissekere og undersøke disse tjukkasene da?

Tror du kanskje en veterinær kunne vært snill og kanskje undersøkt en av dem under mikroskop, om du tok med deg en av dem levende i pose dit? Kanskje bare for en bitteliten penge, eller til og med gratis? Du kan jo bare smile pent så smelter de som sukker *he-he*
Vi har fått et veterinærkontor i nærområdet her jeg bor også nå. Jeg vet at hvis jeg opplever noe muffens en gang som jeg svært gjerne vil ha oppklart, så vil jeg sannsynligvis prøve meg på det
Elin Pedersen
Hehe jeg tror jeg har funnet synderen: [URLBLOCK1]Litt flaut, men deilig at det bare er ett insekt som kommer når det er for mye fukt i rommet. Har nemlig sett slike før. Skal sette opp luftavfukteren så blir jeg nok kvitt dem


Se der, der ga du meg svaret på hva jeg hadde på badet der jeg bodde før. Jeg kalte dem bare små aliens, og jeg syntes de var ekle (og for øvrig ikke lette å ta livet av).
Jeg skulle gjerne gitt mere innsikt i hva som har skjedd med tjukkasene, men de er nå tilbake i ganske normal størrelse. Har ikke sett noe rar avføring i karet, de ble bare gradvis normale igjen...Den jeg dissekterte var en av de som hadde vært feit. Jeg kan ta en ringerunde til veterinærene her i området, men tviler på at de tar i mot fisk...
Å, så de har blitt normale igjen altså?? Jøss... det hadde jeg aldri trodd Men så bra! Det var virkelig flott.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap