Noen som gidder å se på karet mitt? Kan noe forbedres? (side 3)
Vask sanden. Det må man. Hvorfor i alle dager skal man putte så mye møkk frivillig i akvariet?
Rådasand er skikkelig støvete og møkkete når det ligger i sekken. Alt det steinstøvet vil man helst ikke ha i filteret. Som alle vet, sand i maskineriet er ikke bra...
Dessuten, siden du tross alt skal ha fiskene tilbake i akvariet ganske raskt etterpå, har du ikke tid til å vente flere dager på at vannet skal klarne pga uvasket sand. Man putter ikke fiskene rett oppi et kar som er så brunt av steinstøv at man ikke kan se dem en gang.... Dessuten, fisk har fine gjeller, og de skal forsøke å puste nedi der. Alt det steinstøvet som hvirvler rundt i vannet er ikke bra for dem, det fester seg i gjellene. Så vask sanden før bruk, du.
Jeg skal faktisk vaske noe sand selv senere i dag. Og da skal du få se. Vent på bilder, så skal jeg vise deg forskjellen... :
en bøtte med sand og vann, uvasket.
Og et bilde av en bøtte med vasket sand når jeg er ferdig.
Du vil ikke være i tvil lenger da, det skal jeg love deg.
Å ha sand gir ikke noe uklart vann senere. Jeg har sand i alle akvariene, og jeg skjønner ikke helt argumentet noen kom med at det blir mer partikler i vannet. Da har man ikke godt nok filter, hvis det skjer.
Rådasand er skikkelig støvete og møkkete når det ligger i sekken. Alt det steinstøvet vil man helst ikke ha i filteret. Som alle vet, sand i maskineriet er ikke bra...
Dessuten, siden du tross alt skal ha fiskene tilbake i akvariet ganske raskt etterpå, har du ikke tid til å vente flere dager på at vannet skal klarne pga uvasket sand. Man putter ikke fiskene rett oppi et kar som er så brunt av steinstøv at man ikke kan se dem en gang.... Dessuten, fisk har fine gjeller, og de skal forsøke å puste nedi der. Alt det steinstøvet som hvirvler rundt i vannet er ikke bra for dem, det fester seg i gjellene. Så vask sanden før bruk, du.
Jeg skal faktisk vaske noe sand selv senere i dag. Og da skal du få se. Vent på bilder, så skal jeg vise deg forskjellen... :
en bøtte med sand og vann, uvasket.
Og et bilde av en bøtte med vasket sand når jeg er ferdig.
Du vil ikke være i tvil lenger da, det skal jeg love deg.
Å ha sand gir ikke noe uklart vann senere. Jeg har sand i alle akvariene, og jeg skjønner ikke helt argumentet noen kom med at det blir mer partikler i vannet. Da har man ikke godt nok filter, hvis det skjer.
Postet 23.10.07 kl 10:41
Endret: 23.10.07 kl 10:42
AM-Power top, det er det jeg har av filter nå, vannet mitt er fint det, helt klart i mine øyne, jeg tenkte jeg skulle prøve den størrelsen du gav meg mona, må bare bestmme farge først, noen sier lyst, andre sier mørk, og noen sier plantene mine vil stryke med da:S så jeg er vedlig i tvil, så....
men jeg prøver, er ikke tvil om at jeg vil ha sand, ser litt mer ryddig ut føler jeg med all sanda, i stedet for å ha skarp grus som er i en gebrokken farge:S
men jeg prøver, er ikke tvil om at jeg vil ha sand, ser litt mer ryddig ut føler jeg med all sanda, i stedet for å ha skarp grus som er i en gebrokken farge:S
Postet 23.10.07 kl 13:16
Postet 24.10.07 kl 22:55
Endret: 24.10.07 kl 22:57
Postet 25.10.07 kl 08:23
Karl Kristian.... som du ser bor ikke trådstarter i nærheten av noen Biltema-butikk. Han må derfor velge en helt annen type sand enn deg. Og selv om Biltema-sanden kan brukes uten å skylles, kan du ikke uten videre anta at det gjelder for andre sandtyper! Det gjør det definitivt ikke.
Rådasand MÅ skylles. Sånn er det med den saken
Rådasand MÅ skylles. Sånn er det med den saken
Postet 25.10.07 kl 11:21
Postet 25.10.07 kl 11:39
Endret: 25.10.07 kl 11:41
Postet 25.10.07 kl 15:46
er ørsta ved ålesund, men det er ikke alle som har bil å sånn:P å jeg vet ikke helt om jeg gidder å reise til biltema, har fått meg ett greit tilbud her i ørsta, så det skal nok gå, men ellers takk for tanken
Fly flate, det var mye dritt, det er vel derfor jeg sier jeg vil vaske den, hehe... godt du har ett eksempel mona, så får de fleste se at det må skyldes
Fly flate, det var mye dritt, det er vel derfor jeg sier jeg vil vaske den, hehe... godt du har ett eksempel mona, så får de fleste se at det må skyldes
Postet 26.10.07 kl 08:06