Ancistrusene mine har egg i skiferhula :D (side 3)

Så GH/KH trenger ikke å være samme?

PH og temperaturen er jo det samme i begge akvariene. Og jeg tror ikke det er noe nitrit i 103 literen. Så du tror det kan gå bra?
De tåler en endring på 3-4 enheter, men da må du akklimatisere dem for sikkerhets skyld... Slik du gjør med nye fisker. Sper ut vannet litt og litt. Ta deg god tid, så går det iallefall bra
Skal jeg akklimatisere de i en balje da?
Akklimatiserte de i en balje, brukte ca. 1 time på det :P
Så nå er de flytta og ser ut til å ha det bra

Fikk endelig tatt bilde av de

Bilde 1 og 2: Babyene
Bilde 3: Sånn ser akvariet ut nå (Kan se pappaen på det bildet)
Malin.P
Skal jeg akklimatisere de i en balje da?

Hei, beklager, jeg så ikke dette innlegget før nå. Flott at de har det bra
Det gikk nå greit med balje :P

Er så stolt over foreldrene
Og babyene er jo så skjønne
Ja, det er de. Ancistruser er herlige
Fins jo MANGE forskjellige maller, men jeg syns Ancistrus er de skjønneste
Har jo helt glemt å oppdatere her :P

Det er leeenge siden babyene kom ut av hula, og pappaen har flytta tilbake til 103 literen.

Ca. 50-60 babyer

Babyene er blitt ganske store nå. Har ingen bilder av de sånn som de er nå, har bare noen litt gamle bilder:

Bilde 1: En av de første babyene som kom ut av hula (den sitter på hula, ved siden av huleåpninga)
Bilde 2: En av babyene på glasset
Bilde 3: Ancistrus som spiser sin første bit med agurk

Bildene er tatt samme dagen eller noen dager etter at de kom ut av hula.
Og nå har de egg igjen..

Satte skiferhula nedi på lillejulaften, og nå er det egg der!

Hvor skal jeg flytte de nå? Kan vel ikke flytte de sammen med de første Ancistrusyngelene? Det bor også 5 Hypancistrus sp. 'Monte Dourado' og 1 Kampfisk der nå.

Klarer en Kampfiskhan å spise Ancistrusyngel?
Og nå er eggene borte :-/
Vet ikke hvorfor..
Malin.P
Eggene har klekt tidligere i dag! Masse "egg med haler" inni hula :D Er veldig glad nå :D Har jeg lest helt feil, eller skal det ikke ta ca. 1 uke før eggene klekker? :O Når plommesekken er borte, skal de få en hel malletabelett, eller en halv? Og hvor mange ganger om dagen burde de på mat? 2-3 ganger? Men er det sånn at Ancistrusyngel ikke tåler så mye? Altså endring i vannverdier, temperatur, og sånt? Takker for svar :D


Gratulerer med yngel!

Yngelen er veldig sensitiv til temperatur forandringer, jeg mistet 50 yngel ved å bruke vann som ikke er temperert i forhold til det vannet de gjekk i.

Synd det at du har mistet alle eggene nå, men det kommer nok flere sjanser!

På mine yngler av ancistrus brukte jeg artemia en god stund, deretter gjekk jeg over på avkapslet artemia, tetramin og litt fryst for som artemia, mygglarver. Funket greit hos meg.
Det går supert med de første Ancistrusyngelene, de har vokst seg store og fine

Jeg har bare mata de med litt forskjellige tabeletter.

Ja, det var synd at de eggene som nettopp var i hula, bare forsvant. Men det er vel sånt som bare kan skje. Regner med at det ikke er lenge til hunnen legger egg igjen, for hun er veldig rund :P
Tilfeldig bekjentskap
© Alexander K. Bjørø
Reklame for plussmedlemskap