Akvadilla... (side 3)

I går ettermiddag fikk jeg se at palettciklidene mine hadde fått yngel igjen. Moro! Får håpe de klarer jobben bedre denne gangen. Tror det er en 60-70 stykk nå, men de faller jo fort fra, så det skal bli spennende å se om noen vokser opp. Gikk jo dårlig sist gang..

I malawi karet er det også ting på gang. Den ene golden hua har nå satt igang å tygge - igjen! Det er tredje gang på "rappen". Skjønner ikke helt hvordan hun orker, er fortsatt litt tynn etter forrige runde med yngel, men hun avgjør vel selv om hun er klar eller ikke.. Avkommet fra første runde har nå blitt ca. 3 cm, så da er det vel snart på tide å selge unna dem. Kanskje drøye det litt til det er mulig å se forskjell på kjønna.. Hvor lang tid tar det, egentlig..? Hmm.. Får nok legge ut et spørsmål om dette på forumet!

..og det skal jeg gjøre NÅ..

Ciao!
Acei yngel
Og da hadde jeg acei yngel også! Tjoho!!
Første kull har kommet, og det bestod av 25-30 yngel. Nummer to tygger fortsatt, og har et par uker igjen.

Moro!!
Nye yngel + sett lek på nært hold
Nå har jeg fått et nytt kull med golden, pluss at jeg har en hongi som går og tygger. Acei yngelen gikk det ikke videre bra med, da jeg flytta de over i et annet kar, døde omtrent alle sammen. Så nå er det faktisk bare tre igjen.. Synd.

Men!
I dag har jeg vært vitne til noe stilig!!
Jeg fikk se acei-lek på kloss hold! Så hele runddansen med egglegging og greier, skikkelig tøft! Jeg fikk filmet bittelitt av det (sto lenge og så på før jeg fikk ideen om å finne fram kameraet - paralysert..), og nå driver jeg og legger det ut på youtube for å få lagt det inn her. Skal fikse det så fort det er lasta opp (ting tar tid..).

Hadde aldri trodd jeg skulle få gleden av å se noe sånt! Skikkelig spesielt! Veldig glad her nå, ja..

Snart på tide å selge unna det første kullet med golden også nå. De er ca. 3 cm nå. Men det blir ikke før etter påske, for på torsdag setter jeg snuta mot Dublin.

God påske til alle så lenge! Får håpe det er flere enn meg som får se noe annet enn hønse- og påskeegg i ferien!

~Siv~
Film av acei egglegging
<embed src="http://www.youtube.com/v/EoYwzaRASNQ" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"> </embed>
Det var intressant att se de leka?

Tycker det är fasinerande att se.

Tråkigt att dina yngel dog men du får nog flera kullar skall du se.
Helt enig med deg, det er utrolig fascinerende! Blir vel et kull av denne leken her, regner jeg med, så da skal jeg ikke flytte på dem mens de er små (man lærer av sine feil - acei er nok mer sårbare enn golden, for det har gått helt fint med sistnevnte).
Acei ynglen är ju mindre än golden yngel och känsliga så man måste nog vara försiktig.

Dog de med engång?Eller tog det några dagar?

De døde over natten. Tror kanskje de ikke tålte at det var en liten temperaturforskjell i karene..
Det är viktigt med inkoppningen och använd långtid!
Längre än vanligt när det är yngel.

Då kommer det att gå bra skall du se.
Du yngler å står i :-)
lenge siden jeg har vært innom tråden din nå. ser du yngler og står i. moro det da.

fin film du fikk tatt, men det var synd med yngelen som tok kvelden.
har og aceier som tygger nå, og da skal jeg være forsiktig så jeg ikke blir like uheldig som deg.

du får ha bedre lykke med neste kull
Hei
har noe jeg lurer på som du kansje kan hjelpe meg med, jeg lurer på hvor lang tid tar det før golden yngel blir ca 4 cm fra de er fødd?

Håper du kan hjelpe meg med dette.
Hongi
hei har 1 han og 2 hunner av hongi ser at den enne hunne driver og rister seg mot den andre hunnen hva er dette for noe? også leste jeg på nette at white tai acei
er sesong lek sånd ca leker di da? tempen i vannet er 28 og ser at den ene hunne ser ut som hann i nesten samme farge bare i lilla=) er hunn klar for lek? + den andre hunne den er brun er den og klar for lek? åsen ser man forskjell på hann og hunn av di?=) hilsen tommy=)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap