KampFisk i 6 liter? (side 3)

Kesol
Kampfisk blir stresset av andre fisk, og åpne vannmasser (i alle fall med for mye strøm). Selv ser jeg ikke forskjell på 6 og 20 liter.

Det er stor forskjell.. 4 ganger så mye omtrent hvis du tenker over det..

Men nå er vi ihvertfall enig om en ting at de blir fort stresset av andre fisk
Kesol
[QUOTE=Aggi][QUOTE=Wormfield]Tror nok jeg stoler på Roy (han som har skrevet artikkelen) som sansynligvis er norges beste på betta...

Når en henviser til artikler, så er det supert om en kan legge inn en link til den, slik at alle kan lese og bli vise

Den ligger tidligere i tråden. Men er det ikke Svein A. som har skrevet den?

hehe.. jo, rota i hue
Wormfield
[QUOTE=Kesol]Kampfisk blir stresset av andre fisk, og åpne vannmasser (i alle fall med for mye strøm). Selv ser jeg ikke forskjell på 6 og 20 liter.

Det er stor forskjell.. 4 ganger så mye omtrent hvis du tenker over det..

Men nå er vi ihvertfall enig om en ting at de blir fort stresset av andre fisk

Du påstår jo den krever en meter langt revir. I den sammenheng er 6 og 20 liter det samme.
Wormfield
[QUOTE=Aggi][QUOTE=Wormfield]Tror nok jeg stoler på Roy (han som har skrevet artikkelen) som sansynligvis er norges beste på betta...

Når en henviser til artikler, så er det supert om en kan legge inn en link til den, slik at alle kan lese og bli vise

linken er lagt inn den..

Men her er den igjen
http://home.c2i.net/svein_antonsen/html/stell.htm
Ok, beklager. Så den ikke.
Lettere å se at det finnes en link når den er grønn og klikkbar.
Kesol

Du påstår jo den krever en meter langt revir. I den sammenheng er 6 og 20 liter det samme.

Hvist du skal holde hann og hunn sammen, så trenger du et større akvarium en 20 liter ja, pga reviret..

Er ikke enig i at kampfisken blir stresset av andre fisker, men man m se på hvike fisker man velger å sette sammen. Rolige fisker går greit.

Svein A er en av Norges fremste på Betta ja.-)
En kampfisk-hann har jo et revir, uavhengig om det er damer eller ikke der.
Joda,men så lenge det ikke er damer der,så er ikke det noe problem.
Cecca
Hvist du skal holde hann og hunn sammen, så trenger du et større akvarium en 20 liter ja, pga reviret..

Jeg skjønner ikke hva du mener?
Kesol
Har du hatt kampfisk? :)

Yes elsker deg nesten ass!! endelig!!
Etter hva jeg har lest her, så har jeg bestemt meg for og ha en kampfisk der
Du kommer til å angre:0)

Ikke fordi du gir fisken for liten plass...
Men at det hadde vært mye morsommere og interessant å sitte å se på en gjeng med reker:0)

Jeg ville garentert gått for reker!

Hadde selv en kampfisk i nesten to år i en 10l for 5 år siden, å ble fryktelig lei den.
Har reker nå, og de tror jeg at jeg aldri blir lei:0)
TiE
Du kommer til å angre:0) Ikke fordi du gir fisken for liten plass... Men at det hadde vært mye morsommere og interessant å sitte å se på en gjeng med reker:0) Jeg ville garentert gått for reker! Hadde selv en kampfisk i nesten to år i en 10l for 5 år siden, å ble fryktelig lei den. Har reker nå, og de tror jeg at jeg aldri blir lei:0)

Hvilken reker da? kirsebær? og hvor mange?
Reker
Jeg har også reker... Kjempesøte dyr. Ta feks en dott med javamose i karet.. Og en hau med reker.. feks kirsebær eller andre.. Jeg ville ikke hatt kampfisk der... Men det er nå opp til deg...
jeg har 7 stk kirsebær reker i mitt med rot og java mose kjempestilig er det da. ta gjærne en titt på profilen min det ligger der
Jeg flyttet nettopp kampfisken fra 10 liter fra Resun (Søppel) til en 85 liter, og fisken har det mye bedre der. Av og til svømmer den frem og tilbake over hele karret, og samvittigheten min ble mye bedre. Den henger også mye under flyteplantene, noe jeg ikke kunne ha i "melkekartongen"

Personlig mener jeg at alt under 20 liter er lite egnet for å ha levende vesener i. Kan strekke meg til snegler...
Jeg ville også gått for reker, kjempeartige dyr, som ikke krever stor plass. De spiser også alger, slik at planter holder seg kjempepene.

Jeg ville gått for kirsebærreker eller rødekrystallreker. Krystallrekene er litt vannskligere å holde å få oppdrett på en kirsebærene, men jeg synes begge er enkle egentlig.

Du kan jo begynne med 5 reker, så vil det bli flere etter hvert. Blir det for mange kan du bare slege eller gi bort noen.

de er veldig dekorative og er artige å studere adferden dem sin.
Jeg hadde gått for kampfisk, ser da ut til at de trives utmerket i karr på 10, 15-20 L.
Og det er jo mye finere en noen reker er.
Men mulig jeg er litt innhabil der, for jeg tenker selv på 1 kampfisk i et 15 L karr.
Vis jeg får tak i noe andre kampfisker enn de vanlig "kjedelige" de stortsett har i dyrebutikkene.
Aquamanias plan la og ta in noen "spesielle" kampfisker.

Er det noen som vet om noen "spesielle" kampfisker i nærheten av østfold, eller i østfold?
Gidder jo ikke køre i times vis for å hente 1 kampfisk(eller da skal den være meget spesiell).
Ronny Olsen
Av og til svømmer den frem og tilbake over hele karret, og samvittigheten min ble mye bedre.

Betyr ikke det at den er stressa? :-/
Malin.P
[QUOTE=Ronny Olsen]Av og til svømmer den frem og tilbake over hele karret, og samvittigheten min ble mye bedre.

Betyr ikke det at den er stressa? :-/

Det er det jeg også har lært/hørt, at kampfisker som ofte svømmer fram og tilbake er stressede.
har hatt kamfisk i en 5 liters bolle den har overlevde i 2 år så tror 6 liter skal gå bra...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap