Fluval FX 5 (side 3)

Vi hadde Eheim sin 2028 før å syns den var veldig veldig bra...meget stillegående og.

Nå har vi startet et nytt kar på 350L å gikk denne gangen før en FX-5.

Pr. nå vet jeg ikke helt hva jeg skal mene.
Er fryktelig mye støy fra pumpen..høres ut som mye luft..
Å kan ikke si at det selv luftings systemet funket no bra da...
Nå skal det sises at den bare har stått et døgn da...Å innimellom er det rimelig stilt fra pumpen...men så plutselig kommer det mye støy med luft i vannet.

Men får vel ha litt tolmodighet å vente noen dager til å se om det blir bedre.
det blir bedre... min stod å surklet/suset mye innimellom og da kom det luft... du har vel sikkert lest bruksanvisningen men kan skrive det for det jeg
to minutter etter at den er startet opp stopper den og så kommer det masse luft (nesten så karet spruter over kanten av boblene),sliter du med mye luft kan du prøve å nappe ut strømmen ett par tre ganger etter hverandre for å fornye oppstartsyklusen.. deretter stopper den jo en gang i døgnet å lufter ut filteret.. de første gangene var det så jeg reagerte skikkelig da den startet igjen (typen som er redd for lekkasje=)
også spørs det åssen filtermedie du har..... er det litt grovt medie (spesielt bioballer og grove efi-mech) og det er nytt og reint vil det kunne komme vibrasjoner av det helt til det har "satt seg litt" med filtergørr å dritt.. mitt har gått siden romjula nå.. det er putt stille og karet er stjerneklart... foreløpig mye mer fornøyd enn 2028 fra eheim som duret og surklet myye mer..
Det høres jo bra ut.
Ja pumpa å innholdet er helt nytt..bare litt over et døgn gammelt.
Men da satser jeg på at det går seg til etter hvert..
Ja måtte lese bruksanvisninga før eg starta den å da leste jeg det ang den selvluftinga.
ok jeg måtte lese den etter at jeg hadde satt den opp.. men det er sånn vi gutta er.... dama handler på ikea, jeg kaster bruksanvisninga, begynner å skru, går i søpla å henter bruksanvisninga omsider litt off-topic men det går så seint på kvelden. mitt kom seg fort for jeg kickstartet karet med å tømme begge de to gamle filtrene å vrei opp svampene i karet.. så fx`n min er vel sikkert halvfull alt
Jeg kjøpte FX5 for 9-10 måneder siden, og jeg synes ikke den er lydløs akkurat. Den står på gulvet i akvarierommet, så den plager meg ikke. Men jeg ville vært skeptisk til å bruke den i stua. Tenker på resonnans i skap, også. Når det gjelder effekt og brukervennlighet er jeg superfornøyd! Bruker den på et malawikar på ca 460l med mye fisk (i tillegg til et juwelfilter) og vannet er alltid krystallklart. Har aldri problemer med den, og velger sannsynligvis samme pumpe til neste prosjekt.
min står i stua... putt stille... hører ikke ett kvekk,
Min er også i full drift i stua, og er en av den mest stille gående pumpen jeg har hørt, men må innrømme at jeg har satt den på en slik skumgummimatte for og ikke få slik resonanse lyd i skapet/stuen-så nå er den så og si lydløs.
Tilfeldig bekjentskap
© Emil Andre Rasmussen Engø
Reklame for plussmedlemskap