- Hjem
- Forum
- Foto & Film
- Hvorfor kom ikke mitt bilde med i fotokonken? noen komentarer til bildet? (side 3)
Hvorfor kom ikke mitt bilde med i fotokonken? noen komentarer til bildet? (side 3)
Iseliin90Det hadde kanskje vært en god del mer arbeid. Men kanskje det hadde hjulpet med å gi deltakerne som ikke kommer med en liten kommentar på om hva det er de kunne ha gjort enda bedre, slik at de skal ha muligheten til og rette på dette til neste fotokonkurranse?
Enig med deg i det. Gutten har kansje jobbet iherdig med å få til et bilde. Er kansje stolt av det. Og så hører han ingenting. Det kan jo ta fra enklete lysten til å gjøre noe mere forsøk, i det hele tatt. Urettferdig.
Postet 27.01.08 kl 02:42
Tom tankEnig med deg i det. Gutten har kansje jobbet iherdig med å få til et bilde. Er kansje stolt av det. Og så hører han ingenting. Det kan jo ta fra enklete lysten til å gjøre noe mere forsøk, i det hele tatt. Urettferdig.
Man må gjøre noe aktivt for å få kritikk, hvis man er interessert i dette så må man ta litt initiativ. Det er sånn man lærer. Ingen som hindrer noen i å poste en tråd her. Det er det man har forum til. Det er ihvertfall bare tull å komme med krav som er urealistiske.
Iseliin90: Ja det er jo en mulighet, hvis man lagte en tråd til hver konkurranse. Men det krever litt administrasjon. Er det så vanskelig å poste bildet her om man lurer da?
Postet 27.01.08 kl 02:50
Endret: 27.01.08 kl 02:51
biXen[QUOTE=Tom tank]Enig med deg i det. Gutten har kansje jobbet iherdig med å få til et bilde. Er kansje stolt av det. Og så hører han ingenting. Det kan jo ta fra enklete lysten til å gjøre noe mere forsøk, i det hele tatt. Urettferdig.
Man må gjøre noe aktivt for å få kritikk, hvis man er interessert i dette så må man ta litt initiativ. Det er sånn man lærer. Ingen som hindrer noen i å poste en tråd her. Det er det man har forum til. Det er ihvertfall bare tull å komme med krav som er urealistiske.
Ja gutten har jo vært aktiv han. Han har jo tatt et bilde, og spør om det etterpå. Hvis ikke det er aktivt nok, så vet ikke jeg. Jeg leser jo at mange har gitt han fin kritikk for det. Så bildet er bra nok i massevis det. Men det ble da forkastet, som jeg forstår det.
Postet 27.01.08 kl 02:57
Postet 27.01.08 kl 03:02
Tom tankEnig med deg i det. Gutten har kansje jobbet iherdig med å få til et bilde. Er kansje stolt av det. Og så hører han ingenting. Det kan jo ta fra enklete lysten til å gjøre noe mere forsøk, i det hele tatt. Urettferdig.
Tror det kan svares på ganske kort: That's life!
Noen kommer med, noen gjør det ikke.
Livet er fullt av tilfeller der man man må lære seg dette.
De som ikke kommer med, kan ikke forvente at bildejuryen skal bruke en uke på å dulle med og trøste de som ikke kom med i den runden.
Akkurat som man ikke kan forvente å få en full utredning om bidragene sine i alle former for konkurranser man måtte delta i gjennom livet.
Hvis man gir opp for så lite, så var man vel strengt tatt ikke særlig interessert i utgangspunktet. Lykkes man ikke første gang, prøver man igjen. Så enkelt er det!
Postet 27.01.08 kl 11:21
Endret: 27.01.08 kl 11:22
Super fotograf Mathiasen 12 år. fra Nesodden
Stå på Mathiasen. Neste gang sitter den, enda bedre. Som kjent, så er det ingenting som er perfekt. Ikke de som vinner engang. Og husk, at i foto konkurransene her, kan du manipulere og fikse bildene dine, slik at de fremstår som de flotteste eksemplarer. Det er nemlig lov, har det meg blitt fortalt. Så om bildet ditt i utgangs punktet, bare er noe "dritt". Så kan du fikse og trikse på det, til det ugjenkjennelige. Som et prakt eksemplar. Faktisk legge på ting som ikke har noe der å gjøre også, for det kan jo ingen andre se, enn bare deg. Men liksom ikke lov igjen da. Bildefiksing heter det. Meget vanskelig å avsløre, ofte umulig. Hvor går grensen liksom?
Bildet ditt Mathiasen, var et ærlig og realt forsøk. Godt jobbet. Det er nå min mening. Hva de andre "bildene" er for noe, kan man jaggu spekulere i .
MVH
Tom Andersen
Bildet ditt Mathiasen, var et ærlig og realt forsøk. Godt jobbet. Det er nå min mening. Hva de andre "bildene" er for noe, kan man jaggu spekulere i .
MVH
Tom Andersen
Postet 27.01.08 kl 12:56
Endret: 27.01.08 kl 12:57
Ja, helt syk bildefiksing f.eks. i vinnerbildet denne gangen. Hårreisende. Tenk å bruke oppskarping på et digitalt bilde som mangler litt skarphet pga. teknologien. Og tenk å justere på fargene slik at de fremstår slik at motivet kommer bedre frem. Sjokkerende, burde blitt diska. Og samme med de andre bildene som har brukt slikt juks. Virkelig. Jeg foreksempel, tok jo et nytt utsnitt. HÅRREISENDE!
Burde bare vært lov å sende inn bilder tatt med automodus på kamera med maks. 5 knapper. Nei vent litt, alt av fotoutstyr var lov, så det er før bildet tas det er forskjellsbehandling, bare ikke etterpå? Akkurat ja. Hypokratien lenge leve :P
Burde bare vært lov å sende inn bilder tatt med automodus på kamera med maks. 5 knapper. Nei vent litt, alt av fotoutstyr var lov, så det er før bildet tas det er forskjellsbehandling, bare ikke etterpå? Akkurat ja. Hypokratien lenge leve :P
Postet 27.01.08 kl 15:00
Tom tank de fleste som henger på akvaforum har nå fått med seg at du ikke liker retusjering etc av bilder, du synst er juks og ikke har noe med fotografering. Kan du nå i fremtiden bare holde dette for deg selv og slutte og lage kvalm stemning i disse trådene Og når det gjelder spørsmålet om juryen skal gi tilbakemelding på bilder så sier det seg selv at her får de gjør som de vil, de jobber her frivillig, det er gratis og bli med på fotokonk, og da skal man ikke stille noen krav som helst.
Postet 27.01.08 kl 15:49
Postet 27.01.08 kl 16:21