- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Johan's våte verden :) (side 3)
Johan's våte verden :) (side 3)
Inaktiv bruker
Postet 08.01.08 kl 11:08
Postet 08.01.08 kl 20:16
Inaktiv bruker
Hehe, ja Pusur lever opp til navnet sitt, feit og lat:P hehe.
Treffet blir nok utrolig bra, regner med det blir mye snacks med hjem derfra, men får prøve og ikke ta alt for avgårde der, i.o.m jeg har begyndt og tenke på å starte ett saltvanns kar åsså
Men denne gangen blir det nok mest L maller jeg kjøper, og planter og reker, men det blir nok en del impuls også, hehe
Treffet blir nok utrolig bra, regner med det blir mye snacks med hjem derfra, men får prøve og ikke ta alt for avgårde der, i.o.m jeg har begyndt og tenke på å starte ett saltvanns kar åsså
Men denne gangen blir det nok mest L maller jeg kjøper, og planter og reker, men det blir nok en del impuls også, hehe
Postet 09.01.08 kl 04:21
Inaktiv bruker
Ja, da var det vel på tide og skrive litt her vel??
I dag bestillte jeg 6 nye mallehuler i.o.m jeg skal sette opp mallekar sannsynligvis neste uke Det karet jeg har tenkt og bruker er ett 180 liters Juwel kar, det skal drives av en JBL Cristal Profi 500 1200 L/t og en Sigma powerhead med filter på 1350 L/t, det blir kanskje mer sirkulasjon også, men det får jeg evt se Lysarmaturet er selvfølgelig ødelagt (typsk Juwel), men i stede for og kjøpe ett nytt kjøper jeg heller Arcadia lysrørsett på 2x30 watt og setter inn i stede, trenger ikke noe mer lys enn det siden det er til mallekar Det fulgte ikke møbel med karet, så der må jeg ordne noe, men det blir nok en enkel løsning med leca blokker og en hobbyplate og stifte på noe stoff rundt, det blir en billig og grei løsning tror jeg
I mallekaret vet jeg at det skal oppi L270, L168, L144, det er de jeg har hjemme nå, men det blir vel kanskje kjøpt noen flere på auksjonen i helga hvis ikke skal jeg kanskje kjøpe L129 neste uke
Til uka skal jeg nok bestille nytt armatur til 720 literen, dette gleder jeg meg til!! skal bli greit og ikke lyse opp hele stua pga ett litt herpa lysarmatur:P hehe
Legger med ett par mallebilder her L270 og L144, bildene er dårlige, men bedre enn ingenting... hehe
I dag bestillte jeg 6 nye mallehuler i.o.m jeg skal sette opp mallekar sannsynligvis neste uke Det karet jeg har tenkt og bruker er ett 180 liters Juwel kar, det skal drives av en JBL Cristal Profi 500 1200 L/t og en Sigma powerhead med filter på 1350 L/t, det blir kanskje mer sirkulasjon også, men det får jeg evt se Lysarmaturet er selvfølgelig ødelagt (typsk Juwel), men i stede for og kjøpe ett nytt kjøper jeg heller Arcadia lysrørsett på 2x30 watt og setter inn i stede, trenger ikke noe mer lys enn det siden det er til mallekar Det fulgte ikke møbel med karet, så der må jeg ordne noe, men det blir nok en enkel løsning med leca blokker og en hobbyplate og stifte på noe stoff rundt, det blir en billig og grei løsning tror jeg
I mallekaret vet jeg at det skal oppi L270, L168, L144, det er de jeg har hjemme nå, men det blir vel kanskje kjøpt noen flere på auksjonen i helga hvis ikke skal jeg kanskje kjøpe L129 neste uke
Til uka skal jeg nok bestille nytt armatur til 720 literen, dette gleder jeg meg til!! skal bli greit og ikke lyse opp hele stua pga ett litt herpa lysarmatur:P hehe
Legger med ett par mallebilder her L270 og L144, bildene er dårlige, men bedre enn ingenting... hehe
Postet 09.01.08 kl 19:10
Inaktiv bruker
Jeg glemte jo og få med L333 ene mine, de skal jo åsså selvsagt i mallekaret alle er 3-8 cm, så tror de skal få grei plass
Postet 09.01.08 kl 21:33
Inaktiv bruker
Ancistrus egg igjen :d
tenkte jeg måtte ha meg en titt i karet til ancistrusene i dag, og sannelig, der hang der en svær klase med gule fine egg i hula Så nå er det bare og vente på at de klekker
Postet 10.01.08 kl 23:02
Inaktiv bruker
Endelig hjemme
Ja, da var vi endelig hjemme etter storauksjon i Risør, dette har vært en utrolig morro helg! ett lite refferat..
Lørdag:
Dagen startet med foredrag, Håvard Støre holdt foredrag om reker, så var det L malle foredrag av Erlend D. Bertelsen, så kom ett om aquascaping av Håvard Støre (veldig inspirerende) og utpå kvelden når festlighetene var godt i gang hold Thor W. Dahl foredrag om fangsttur, alle foredragene var veldig bra og morsomme
Søndag:
Storauksjonen kom endelig i gang, og her ble det handlet mye... jeg gikk igrunn litt små amokk jeg da, så det var så vidt jeg fikk plass i bilen hjem, husker ikke engang alt jeg handla, men her kommer en liten lisste av noe hvertfall:
1 stk L191
8 stk Bronchis Splendens VF
VF kampfisk, men dette var den snille typen, ikke den standarden.
masse planter!
en gedigen sverdplante på 50-60 cm!
2 stk utvendige pumper
mye kule røtter
dette er noe av det jeg husker, men handla mye mer enn det...
kjøpte meg åsså en del på standen til Thor:
luftpumper
luftfilter
powerhead på 8000 L/T!
15 hover
+++++
Nå gleder jeg meg til og begynne og sette opp mallekaret mitt det begynner jeg nok på i morgen tenker jeg
Det vil komme bilder i morra hvertfall
Lørdag:
Dagen startet med foredrag, Håvard Støre holdt foredrag om reker, så var det L malle foredrag av Erlend D. Bertelsen, så kom ett om aquascaping av Håvard Støre (veldig inspirerende) og utpå kvelden når festlighetene var godt i gang hold Thor W. Dahl foredrag om fangsttur, alle foredragene var veldig bra og morsomme
Søndag:
Storauksjonen kom endelig i gang, og her ble det handlet mye... jeg gikk igrunn litt små amokk jeg da, så det var så vidt jeg fikk plass i bilen hjem, husker ikke engang alt jeg handla, men her kommer en liten lisste av noe hvertfall:
1 stk L191
8 stk Bronchis Splendens VF
VF kampfisk, men dette var den snille typen, ikke den standarden.
masse planter!
en gedigen sverdplante på 50-60 cm!
2 stk utvendige pumper
mye kule røtter
dette er noe av det jeg husker, men handla mye mer enn det...
kjøpte meg åsså en del på standen til Thor:
luftpumper
luftfilter
powerhead på 8000 L/T!
15 hover
+++++
Nå gleder jeg meg til og begynne og sette opp mallekaret mitt det begynner jeg nok på i morgen tenker jeg
Det vil komme bilder i morra hvertfall
Postet 13.01.08 kl 22:26
Inaktiv bruker
Flere bilder:)
Her kommer det noen bilder av noe av det jeg fikk med meg på auksjonen i helgen se på de flotte Bronchis Splendensene mine da fikk meg 8 av de på søndag, så nå har jeg totalt 19 stk! 11 til nå så blir det bra
Fikk meg også en flott malle jeg har hatt lyst på lenge, nemmelig L191, detter er en utrolig fin malle det ble solgt en til, men lommeboka begyndte å bli tom etterhvert... derfor er jeg glad for at det er auksjon på GAK 3.februar så jeg må vel dit en tur åsså tenker jeg
Som sagt er dette bare bilder av noe av det jeg fikk med meg, skal få bilder av flere etterhvert her Som dere ser på det første bilde så kom jeg hjem med en del:P
Fikk meg også en flott malle jeg har hatt lyst på lenge, nemmelig L191, detter er en utrolig fin malle det ble solgt en til, men lommeboka begyndte å bli tom etterhvert... derfor er jeg glad for at det er auksjon på GAK 3.februar så jeg må vel dit en tur åsså tenker jeg
Som sagt er dette bare bilder av noe av det jeg fikk med meg, skal få bilder av flere etterhvert her Som dere ser på det første bilde så kom jeg hjem med en del:P
Postet 15.01.08 kl 00:07
Inaktiv bruker
Egg i flere karr!
Den siste uka har det faktisk skjedd litt her, først så jeg at ancistrusene har lagt egg, så så jeg en egg klase hos de rosa eplesneglene mine, å i stad holdt sannelig den ene blå å legge egg åsså dette er morro asså!
Bildet av sncistrus egga er dårlig, men man kan nå skimte dem om man legger godvilja til :P
Bildet av sncistrus egga er dårlig, men man kan nå skimte dem om man legger godvilja til :P
Postet 15.01.08 kl 00:12
Postet 15.01.08 kl 08:57
Inaktiv bruker
Takk for det elin:)
Jeg tror jeg må på GAK auksjonen og se om der kommer en til, hhe de er smell lekkre de der
Postet 15.01.08 kl 15:33
Inaktiv bruker
Cory egg:d
I dag har der kommet masse cory egg på glasse, og der var sannelig lagt en hel del på ett blad også det er aenusene mine som har lagt egga, så nå er det bare og vente på at de klekker jeg syns ikke det var noen lett sak og få flyttet dem over i ett fødenett, men jeg fikk flyttet noen hvertfall, så får vi håpe de andre får henge i fred.. bare for de godt så de ikke blir sultene, hehe:P Men dette var morro!!! aldri hatt cory egg før, men nå begynner jeg endelig og føle at jeg gjør noe rett hvertfall i.o.m jeg nå har egg på forskjellige ting i 4 kar
Postet 15.01.08 kl 15:37
Inaktiv bruker
Tirsdag 15. så jeg små rompetroll inni hula der ancistruse lå å passet på egga sine dette var morro kjempegøy at der skjer noe.. jeg slapp oppi en hanne til i det karet, så der er 2 hanner og 2 hoer nå, slapp oppi en hule til også, å i går så jeg at den andre hannen hadde flyttet inn i det, så nå venter han bare på en konemor skal komme og legge egg...
Postet 17.01.08 kl 00:11
Inaktiv bruker
Ja, nå harde små ancistrusene kommet ut av hula, vanskelig og se dem, så hvor mange det er aner jeg rett å slett ikke.
160 literen som jeg skal innrede til mallekar er på plass nå, så der skal jeg kanskje fylle og innrede i kveld, jeg får se hva jeg rett og slett gidder i dag, vi holder på og rydde og vaske kåken her, og det tar jo litt på, må få slappet litt av før turen til Moss i morra.
Jeg er litt nervøs for cory egga mine, det ser ut som at der er mugg på noen av egga, så om der klekkes noe blir jo spennendes og se... jeg har kanskje vert litt dum som ikke har hatt noen lufte sten i fødenettet, men trodde ikke d skulle være noe nødvendig når jeg har pumpa som blåser rett i nettet og derfor gir en god sirkulasjon der...
I kveld skal jeg nok kanskje få flyttet litt fisk åsså, har noen paletter som skal oppi en 63 liter hvertfal, så skal bli morro og se om de vil formere seg etterhvert de åsså
160 literen som jeg skal innrede til mallekar er på plass nå, så der skal jeg kanskje fylle og innrede i kveld, jeg får se hva jeg rett og slett gidder i dag, vi holder på og rydde og vaske kåken her, og det tar jo litt på, må få slappet litt av før turen til Moss i morra.
Jeg er litt nervøs for cory egga mine, det ser ut som at der er mugg på noen av egga, så om der klekkes noe blir jo spennendes og se... jeg har kanskje vert litt dum som ikke har hatt noen lufte sten i fødenettet, men trodde ikke d skulle være noe nødvendig når jeg har pumpa som blåser rett i nettet og derfor gir en god sirkulasjon der...
I kveld skal jeg nok kanskje få flyttet litt fisk åsså, har noen paletter som skal oppi en 63 liter hvertfal, så skal bli morro og se om de vil formere seg etterhvert de åsså
Postet 19.01.08 kl 16:05
Postet 19.01.08 kl 16:26
Inaktiv bruker
aha, skal gjøre det
Postet 19.01.08 kl 19:32
Inaktiv bruker
Cory yngel:d
Utav alle egga jeg hadde fra aeneusene så er det bare 2 som har klekkt:P 2 av coryene kom seg oppi fødenettet og fikk gassa seg litt, så der var kun ca 10 egg igjen, og noen av disse ble tatt av mugg, men nå er det hvertfall 2 yngel oppi fødenettet, så nå håper jeg at jeg klarer og få de til og leve opp! håper der snart kommer noen nye egg sånn at jeg får prøvd meg igjen, denne gangen har jeg eikeløv klart til og legge oppi fødenettet for og prøve og hindre mugg, så håper det går bedre neste gang
Palettene mine vokter hula si, så det skal bli gøy og se om der skjer noe som helt men det hadde jo vert morro
Ellers skal sajicaene flyttes over i ett anna kar med sand i bunnen, så da håper jeg at der kan skje noe jeg tenkte meg ikke om når jeg slapp de ut og slapp de oppi ett kar med stein i bunnen...
det skal komme litt mer bilder i løpet av de nærmeste dagene
Palettene mine vokter hula si, så det skal bli gøy og se om der skjer noe som helt men det hadde jo vert morro
Ellers skal sajicaene flyttes over i ett anna kar med sand i bunnen, så da håper jeg at der kan skje noe jeg tenkte meg ikke om når jeg slapp de ut og slapp de oppi ett kar med stein i bunnen...
det skal komme litt mer bilder i løpet av de nærmeste dagene
Postet 22.01.08 kl 16:16
Inaktiv bruker
Postet 25.01.08 kl 00:33
Postet 01.02.08 kl 15:10
Inaktiv bruker
takk for det katrine, jeg er frisk nå, som om dere har tid kan dere ta en tur i helga
Postet 01.02.08 kl 15:50