- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hmmm.. guppy? (side 3)
Hmmm.. guppy? (side 3)
Postet 03.02.08 kl 22:44
De ble solgt som dalmantinermolly, så vidt jeg husker. De var måndens fisk på Tropehagen zoo for omtrent to år siden, og jeg kjøpte meg noen av dem. De vil nok blande seg med de hvite du hsr etter hvert. Dalmantinernavnet er bare en betegnelse på fargevarianten. De plumpe, ekstra tykke mollyene, ser du har en av dem i alle fall, er avlet frem slik, og kaller ballongmolly såvidt jeg vet.
Postet 04.02.08 kl 19:59
Iseliin90Hei! Jeg tror dette er to guppyer, jeg faktisk! Det er i allefall ikke platy, for disse fiskene har jeg også.
Der tar du nok litt feil.
Platy kan variere i farger og størrelse, de også. De to oransje fiskene med svarte haler som ble vist bilde av i første innlegg, er definitivt platy. Hundre prosent sikkert!
De helt oransje platyene du har, er bare en av de utallige farge- og mønstervariantene som finnes. Jeg tror egentlig den typen du har er den eldste akvarievarianten, for jeg husker godt de heloransje platyene vi hadde i akvariene da jeg var barn...*host* ikke nødvendig å gå i detaljer om hvor lenge siden det er
Jeg blir like overrasket hver gang nå når jeg er innom en zoobutikk og ser platyer...."Jøss, har den kommet i de fargene også, nå?"
Det drettes frem stadig nye. Sist så jeg noen utrolig fine, de var sølvhvite, med lyseblått på halvparten av kroppen, og hadde små svarte prikker her og der.
Postet 04.02.08 kl 20:38
Endret: 04.02.08 kl 20:39
Ok.. Jeg ser vertfall om det er Platy eller Molly etterhvert, for (slik jeg har forstått det) Platyene blir bare 6 cm, og Molly blir 10 cm.. Så da skal det være ganske stor forskjell på de to eventuelle sortene jeg har.. eller ikke
Men artig at det ble en del meninger om hva jeg har.. Da blir det litt mer spennende og følge med på de søte skapningene
Takktakk
Men artig at det ble en del meninger om hva jeg har.. Da blir det litt mer spennende og følge med på de søte skapningene
Takktakk
Postet 04.02.08 kl 20:43
Postet 04.02.08 kl 20:43
Postet 05.02.08 kl 02:42