- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Ny albino art?? (side 3)
Ny albino art?? (side 3)
Postet 19.02.08 kl 21:52
BettinaUffameg!!! Synes dette er ille. Må bare ta kontakt med butikken igjen.
Ja, gjør det. Fortell oss hvordan det gikk, er du snill.
BettinaJeg viste bilde til en av de en som jobber på dahls og han mente faktisk at avkom også får rødfargen....
Var litt merkelig at den påstanden kom fra Dahls sine lokaler...
Hadde det vært fra en ekstrahjelp i en Buddy-forretning en lørdag på et Storsenter så...
Postet 20.02.08 kl 01:12
Loomis[QUOTE=Bettina]Uffameg!!! Synes dette er ille. Må bare ta kontakt med butikken igjen.
BettinaJeg viste bilde til en av de en som jobber på dahls og han mente faktisk at avkom også får rødfargen....
Hadde det vært fra en ekstrahjelp i en Buddy-forretning en lørdag på et Storsenter så...
Som Mona nevner, kan være at han på dahls tenkte på tukling med gener.
Skal ringe butikken, har ikke mulighet til å dra dit nå.....
Postet 20.02.08 kl 11:02
Loomis[QUOTE=Bettina]Uffameg!!! Synes dette er ille. Må bare ta kontakt med butikken igjen.
Som Mona nevner, kan være at han på dahls tenkte på tukling med gener.
Skal ringe butikken, har ikke mulighet til å dra dit nå.....
Postet 20.02.08 kl 11:03
Huffameg
Til butikken sitt forsvar vil jeg bare si at leverandørene sjelden eller aldri opplyser om at fiskene er sprøytet eller modifisert. De gir de gjerne et gøyalt navn som pirrer nysgjerrigheten hos kjøper. Jeg håper de har gjort dette i god tro. Noen ganger kan man som butikk også få "feil" fisk, ofte med vilje, en slags smaksprøve. Jeg kan ikke tenke meg at innehaveren har gjort dette med vilje. Det er en seriøs og velrenomert butikk. Kanskje det var en ferievikar?
Postet 20.02.08 kl 23:28
Postet 20.02.08 kl 23:38
MarieTil butikken sitt forsvar vil jeg bare si at leverandørene sjelden eller aldri opplyser om at fiskene er sprøytet eller modifisert. De gir de gjerne et gøyalt navn som pirrer nysgjerrigheten hos kjøper. Jeg håper de har gjort dette i god tro. Noen ganger kan man som butikk også få "feil" fisk, ofte med vilje, en slags smaksprøve. Jeg kan ikke tenke meg at innehaveren har gjort dette med vilje. Det er en seriøs og velrenomert butikk. Kanskje det var en ferievikar?
Det tenkte jeg ikke på, Marie; at butikken kan ha fått feil fisk...men slik kan jo denne bransjen være. Det blir jo en helt annen side å se saken på.
At mange faller for disse er nok helt sikkert, men om butikken er klar over det, kan de da ha mulighet for å returnere?? Eller betemme seg for å ikke selge de??
Butikken i seg selv er ok, men ellers utover det skal ikke jeg kommentere hva jeg synes. Det er et helt annet tema....!!!
Postet 21.02.08 kl 12:24
LoomisJeg kjøpte en stim Venusfisk. Butikken kalte den for "Hvit sky"(!). Det var navnet de hadde fått fra leverandøren. Hehe...Synes ikke den ligner så veldig på en sky da. Og Venus burde vel pirre mere enn sky ;)
De heter faktisk det "White Cloud minnow" kalles fisken, og det er fordi "White Cloud" er navnet på et fjell der de er fanget.
Så "Hvit Sky" er faktisk ikke så dumt
"Minnow" er en fellesbetegnelse på små stimfisk o.l.
Postet 21.02.08 kl 12:30
Endret: 21.02.08 kl 12:30
mona oDe heter faktisk det:-) "White Cloud minnow" kalles fisken, og det er fordi "[URLBLOCK1]" er navnet på et fjell der de er fanget. Så "Hvit Sky" er faktisk ikke så dumt:-) "Minnow" er en fellesbetegnelse på små stimfisk o.l.
Se det. Så den heter det på engelsk Da lærte jeg noe nytt i dag også
Men det hadde jo vært kjekt at butikken hadde holdt seg til de allerede brukte norske navnene. Greit at fisken fortsetter å hete det samme. Eks. Smykketetra blir en ny penne- eller blyantfisk, Pristella blir Røntgen tetra osv
Postet 21.02.08 kl 12:49
Postet 21.02.08 kl 20:37